همایش «سم، ارگانیک، تراریخته» توسط پارک علم و فناوری استان سمنان برگزار شد

همایش «سم، ارگانیک، تراریخته» توسط این پارک با حضور رییس انجمن ایمنی زیستی و رییس امورتحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس انجمن ژنتیک ایران، رییس دانشگاه صنعتی شاهرود، رییس پارک علم و فناوری استان سمنان، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان، جمعی از کشاورزان، اساتید و دانشجویان در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین در ابتدای همایش رییس انجمن ژنتیک ایران در خصوص تبیین قابلیت‌های بیوتکنولوژی و زیست فناوری به سخنرانی پرداخت.
دکتر محمود تولایی انتقاد منتقدین در خصوص ضرر محصولات تراریخته برای انسان را رد کرد و گفت: هیچ دانش فنی آرمانی مطلق یا مضر مطلق نیست. اما تاکنون سندی درخصوص ضرر محصولات تراریخته وجود ندارد.
در ادامه همایش رییس انجمن ایمنی زیستی در خصوص محصولات سم، ارگانیک و تراریخته سخنرانی کرد.
دکتر بهزاد قره‌یاضی به تاریخچه تولید محصولات تراریخته در کشور اشاره کرد و گفت: حدود 25 سال پیش تحقیق در خصوص محصولات تراریخته آغاز و سه سال بعد اولین برنج تراریخته تولید شد.
قره‌یاضی یک درصد محصولات کشاورزی در دنیا را محصولات ارگانیک دانست و ادامه داد: محصولات ارگانیک برای طبیعت مناسب است اما برای انسان خطرناک است. از طرف دیگر امکان تامین منابع غذایی 80 میلیون جمعیت کشور از طریق تولید محصولات ارگانیک میسر نیست و راه مناسب تراریخته است.
در انتهای همایش حاضرین به پرسش و پاسخ با رییس انجمن ایمنی زیستی و رییس انجمن ژنتیک ایران پرداختند.
شایان ذکر است دکتر بهزاد قره‌یاضی (رییس انجمن ایمنی زیستی و رییس امورتحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور) و دکتر محمود تولایی (رییس انجمن ژنتیک ایران) در حاشیه همایش «سم، ارگانیک، تراریخته» با روسای دانشگاه‌ها و برخی دستگاه‌های اجرایی شامل خانه کشاورز و کشاورزان منتخب منطقه، کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، مدیران و همکاران جهاد کشاورزی استان، مدیران و اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات و منابع طبیعی استان سمنان، هیات مدیره نظام مهندسی کشاورزی استان و مدیران سازمان برنامه و بودجه استان در محل سالن کوثر دانشگاه صنعتی شاهرود دیدار و گفتگو کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =