معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع چهارمحال و بختیاری گفت سهیمه استان سه هزار و 600 میلیارد ریال بود که تاکنون چهار هزار و 70 میلیارد ریال از سوی بانک های عامل به واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شده است.

سیامک سلیمانی دشتکی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری  افزود این میزان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل، نیمه تعطیل و طرح های در حال ساخت پرداخت شده است.

 

پرداخت تسهیلات رونق تولید در چهارمحال و بختیاری رضایتمندی مردم، ایجاد و ثبات اشتغال و افزایش نرخ رشد اقتصادی را به دنبال دارد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال 93 نرخ مشارکت اقتصادی در استان 34.4 درصد و امسال به 40.2 درصد رسیده است، تصریح کرد: با افزایش هر یک درصد به نرخ مشارکت اقتصادی، 15 هزار نفر به افراد متقاضی شغل افزوده می شود.


سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در سه سال گذشته 38 هزار و 466 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است، ادامه داد: افزایش نرخ رشد اقتصادی نشان از افزوده شدن افراد جویای کار به افراد شاغل موجود است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: خرید کالاهای داخلی استان توسط دستگاههای دولتی یکی از مصوبات ستاد تسهیل در سال جاری بود که با این امر سازمان جهادکشاورزی برای اجرای طرح های عمرانی خود پیشگام اجرای این مصوبه شد و از تولیدات یکی از واحدهای مهم تولید لوله استان استفاده کرد و این واحد از رکود خارج شد.

 

سید نعیم امامی افزود: از ابتدای تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در چهارمحال وبختیاری تاکنون 144 جلسه برگزار شد که حدود 2 هزار پرونده رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بررسی شد.

 


 گفتنی است در این نشست برای تملک زمین و تخصیص حقابه و حفر چاه در ناحیه صنعتی وردنجان از توابع شهرستان بروجن نیز تصمیم گیری و تصویب تخصیص صورت گرفت ومشکل چند واحد تولیدی نیز بررسی شد ودستورات لازم برای حل این واحدها صادر گردید

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =