سفر‌های نوروزی نزدیک است و بررسی آماری شکل سفر ایرانی‌ها در تعطیلات نوروز با نظرات کاربران خبرآنلاین مطابقت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، این هفته خبرآنلاین کاربران خود را با این نظرخواهی (اینجا) مواجه کرد که «چه وسیله ای را برای سفرهای نوروزی ترجیح می‌دهید و چرا؟». نظرات در این نظرخواهی متنوع بود اما عمده کاربران در نظرات خود عنوان کرده بودند که ترجیح می‌دهند که با خودروی شخصی به سفر بروند.


رای بالای خودروی شخصی در شرایطی است که مرکز آمار ایران نیز سال گذشته اقدام به بررسی شکل سفرهای نوروزی ایرانیان در نوروز کرد که براساس آن بالای ۵۰ درصد مسافران نوروزی با خودروی شخصی به سفر می‌روند.


بعد از خودروی شخصی، سواری کرایه و اجاره‌ای و اتوبوس بیشترین وسلیه‌ای بود که مسافران نوروزی با آنها به سفر رفتند و قطار و هواپیما در رتبه‌های بعدی بودند.

جزییات این آمار را در نمودار زیر مشاهده کنید
؛

این مساله نشان می‌دهد علت‌هایی همچون سهم کم عرضه خدمات حمل و نقل عمومی در مقایسه با تقاضای مردم، باعث شده، در نوروز جاده‌های روزهای پرترددی را به خود ببینند.
در این میان نظرات کابران خبرآنلاین جالب توجه است.

موافقان سفر با هواپیما می‌گویند قصد داریم با هواپیما سفر کنیم اما به شروطی مانند امنیت پرواز و قیمت مناسب. موافقان سفر با خودروی شخصی هم دلایل زیادی برای انتخاب این وسیله برای سفرهای نوروزی دارند. 
آنها می‌گویند با خودروی شخصی، دست‌شان برای تردد و رفت‌ و آمد باز است و هزینه‌ها نیز برای آنها کاهش‌ پیدا می‌کند.

علاوه بر این، بی نظمی، گرانی و مشکلات تهیه بلیط دلایلی است که باعث می‌شود آنها قید سفر با قطار و هواپیما را بزنند. حتی به نظر می‌رسد برخی کاربران دلیل سفر با خودروی شخصی را راحتی خود می‌دانند به طوریکه تعدادی از کاربران عنوان کرده‌اند که با ماشین خود سفر می‌کنیم چون اختیارمان دست خودمان است.


در جدول زیر عمده نظرات کاربران خبرآنلاین را بخوانید؛

نوع وسیله

جزییات نظرات

وسیله نقلیه شخصی

وسیله شخصی:اگه دو دوتا کنی خیلی خیلی با صرفه تره از همه مهمتره افزایش نرخ غیر قابل اعلام هم نداره 

 

شخصی.چون در این ایام،مسافرتها خانوادگی و چند شبانه روز طول میکشه.وسایل سفر زیادی لازمه.علاوه بر این شهرهای مسیر هم جزیی از برنامه سفر هست که عملا نمیشه با وسائل نقلیه عمومی اونجاها رو دید.گیر آوردن بلیط تو این ایام و ... هم که بماند.

 

الان که پول نیست با وسیله خودم پراید ولی قطار از همه بهتره و ایمنی و خستگی کمتر کدام معلم با معلمی ماشین و سفر خوب داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

ماشین شخصی برای سفر از نوع با كیفیت خارجی 

 

در صورت وجود شرایط سفر حتما" با ماشین شخصی سفر میکنم. بدلایل زیر: 1 اختیارم دست خودم باشه 2 برای 3 نفر به بالا اقتصادی تر هست 3در مقایسه با تاخیرات و گرفتاریهای هواپیما در مسیر های تا 700 کیلومتری سریعتر به مقصد می رسی 4 امکان کنسلی و گرفتاری در برگشت از مقصد رو نداره 5 گرفتاری تهیه بلیط اتوبوس و بوی پای مسافران را مجبور نیستی تحمل کنی و خیلی دلایل دیگر که فابل بحث هست 

 

من خودروی شخصی رو ترجیح می دم چون بی کیفیتی خدمات سایر وسایل نقلیه اذیتم می کنه. 

 

با سلام ودعاهای خیر، جواب این سوال بسیار واضح وآشکار است، راه های انتخاب متعددی مثل راه آهن سریع السیر همانند سایر کشورهای پیشرفته که به شبکه های مترو هم متصل باشند ، در کشور وجود ندارد ویا اگر هم موجود است به دلیل مشکلات تهیه بلیت وگرانی ،براحتی وآسان در دسترس نیستند و همچنین در مقصد یعنی شهرستان ها نیز شما جهت گشت وگذار مجبور به استفاده از وسایل نقلیه شخصی می باشید، چون راحت تر است. منظورم آن است که گزینه های متعدد در اختیار مردم نیست که در تعطیلات به راحتی از آنها استفاده نمایند. بنابراین مجبورند که با وسیله نقلیه خودشان بر ترافیکهای بین شهری بیافزایند و رفع این معضل بر عهده تصمیم گیران دولتی است. 

 

من خودروی شخصی رو ترجیح میدم بخاطر راحتی 

من خودروی شخصی رو ترجیح میدم. چون ناوگان حمل و نقل عمومی از همه نظر غیر قابل اعتماد و بی نظمه. و نکته دیگه اینکه به نسبت سرویسی که ارائه میکنه خیلی گرون و غیر اقتصادیه. توی ماشین خودم میشینم و خیالم راحته 

 

مسافرت خانوادگی با اتومبیل شخصی بهتره ولی به شرط اینکه مسیر طولانی نباشه جاده زیبا باشه که فقط شمال این امکان رو داره بقیه شهرها رو باید با هواپیما رفت که اونم هزینه بالایی میخواد. 

 

قطار و هواپیما

هواپیما چون در سال چندین پرواز انجام میشه بدون هیچ مشکلی اما خطرات جاده ای بسیار زیاده. قطار هم چون مدت زمان سفر رو افزایش میده چندان میلی به استفاده ازش ندارم. در ضمن در ایران بلیط هواپیما ارزان است

 

اگه هواپیمای سالم گیر بیاد با هواپیما ترجیح‌مونه 

 

قطار درجه یک ارزان وامن 

اگر پول باشه و شرکت های هواپیمایی قیمت و خدمات مناسبی ارائه بدهند، هواپیما را انتخاب میکنم 

 

غیره 

واقعا شرایط سفر دركشور ما اشكالات فراوان دارد:١ هیچ مسئولی برنامه ای برای دسترسی اسان به حمل و نقل عمومی و ماه های پیك مدارد ٢ همه چیز دولتی است و لذا در این نوع سیستم پاسخكویی صفر مثل تاخیر یا كنسلی قطار و هواپیما ٣ فرهنگ رانندگی در حد كشورهای در حال توسعه نیست و مامورین محترم راهنمایی در جاده ها سلیقه ای عمل میكنند ٤ اتومبیل های شخصی متاسفانه اكثرا ساخت داخل و فاقد ایمنی هستند ٥ فرهنگ گردش و تفریح در كشور ما یعنی پیدا كردن سبزه و صرف نهار در مكان باز و ریختن اشغال در محیط ٦ ترافیك های بسیار سنگین كه اصلا بخش اعظم سفر درگیر ان میشود ٧ اغلب شهرهای توریستی فاقد امكانات لازم برای سیل هجوم مردم از شهرهای بزرگتر هستند ٨ كمبود اب و معضلات روانی مانند افسردگی

۴۲۴۲

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    6 0
    با رشد استفاده از خودروي شخصي براي سفر بايد مسئولين فكري هم براي سيستم روشنايي بزرگراهها و شاهراهها مثل بزرگراه ساوه تهران و ... بكنند چون در تعطيلات عيد و تابستان تامين روشنايي باعث كاهش شديد تصادفات بخصوص در شبها خواهد شد
  • بی نام US ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    5 8
    هواپیماهای جدید دولت هم برای پولدارها و اقلیت جامعه
  • وحید A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    0 1
    با سلام ،در تهران با این همه جمعیت که در واقع بهترین سیستم حمل نقل عمومی در کشور را دارد حتی جوابگوی این شهر نیست. در استان هایی که مقصد گردشگری است مثلا شمال کشور که وطن بنده است اگر خودرو نداشته باشید با توجه به متمرکز نبودن شهرها و جمعیت ها بسیار هزینه تاکسی و آژانس گران خواهد بود و طبیعی است عدم وجود مترو، اتوبوس های بی آر تی در این شهرها ترجیح بر گشت و گذار با ماشین شخصی است. مسافرت که فقط رفتن از یک شهر به شهر دیگر نیست زمانیکه به مقصد میرسید برای هر گشت و گذاری وقتی سیستم درست حمل و نقل نباشد صرف هزینه مقرون به صرفه نیست.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    0 0
    گرانترین وسیله سفر خودرو شخصی است. اکثریت مردم روش صحیح محاسبه هزینه خودرو خودشان بر کیلومتر را نمی دانند و فکر می کنند که استفاده از خودرو شخصی ارزان است. علاوه بر هزینه با توجه به آمار حوادث جاده ای خودرو شخصی در ایران به نسبت حمل و نقل عمومی ایمنی پائینتری دارد.