وزیر راه‌وشهرسازی: قرارداد خرید ۲۲۰ هواپیمای جدید، حرکت بی‌سابقه به سمت نوسازی ناوگان هوایی است

وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت تدبیر و امید و در حوزه هوایی چند اقدام اساسی صورت گرفت، قرارداد خرید 200 هواپیما پس از برجام انجام شد که در تاریخ نوسازی ناوگان هوایی ایران بی سابقه است و امروز نیز قرارداد خرید 20 هواپیما برای فرودگاه کوچک تر را امضا کرده ایم.

به گزارش خبرآنلاین از همدان، دکتر عباس آخوندی، که در شورای حمل و نقل و مسکن استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: این اتفاقی برای توسعه سرمایه گذاری و توسعه گردشگری و گسترش عدالت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تمامی این هواپیماها را دوساله تحویل بگیریم تا نوسازی ناوگان هوایی به شکل کامل صورت پذیرد.

وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام اینکه اتصال بین همدان و ملایر را آغاز خواهیم کرد و بتدریج شبکه ریلی را در استان گسترش می دهیم، اظهار داشت: تعهد آقای رئیس جمهور مبنی بر رسیدن ریل به مرکز 5 استان در دولت تدبیر و امید محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت 6 هزار واگن باری با مشارکت مالی روسیه و ساخت شرکتهای داخلی قرارداد بسته ایم، گفت: 3600 کیلومتر بزرگ راه در همین دولت به اجرا رسیده است.

آخوندی، در ادامه سخنانش با بیان اینکه بیش از 1400 میلیارد تومان هزینه پروژه راه آهن همدان شده ولی ایستگاه آن در 15 کیلومتر خارج از شهر پیش بینی شده است، تاکید کرد: این ایستگاه باید به داخل شهر و نزدیکی ترمینال برون شهری منتقل شود تا انواع حمل و نقل مکمل هم باشند.

وی افزود: در شهرسازی ریل پایه و حمل و نقل ترکیبی اصل موضوع نیست بلکه باید بین شهرهای همدان دسترسی ریلی داشته باشیم زیرا فرصت رشد خودرو بیشتر از سرعت ایجاد جاده است.

وزیر راه تصریح کرد: در اوایل اردیبهشت ماه فعلا در همان ایستگاه پیش بینی شده راه آهن را افتتاح می کنیم و به سرعت در کنار ترمینال، کار ساخت ایستگاه جدید را پیگیری خواهیم کرد تا حمل و نقل ترکیبی در همدان داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه شرایط کشور شرایط خاصی است و تلاش کردیم تا اقدامات مثبتی صورت بگیرد، افزود: حمل و نقل در ایران، خودرو محور است که اگر بخواهیم به سمت حفاظت از محیط زیست و ایمنی بیشتر برویم باید تغییر مسیر دهیم که کار ساده ای نیست و سرمایه گذاری عظیمی می خواهد و باید رفتارهای ما هم تغییر کند.

آخوندی افزود: شهرسازی ما با ریل باید از نو آشتی کند و مردم در نزدیکترین نقطه به ریل دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به حوزه مسکن نیز گفت: در حوزه مسکن 3 گروه خانه اولی ها، ساکنین بافت میانی فرسوده و ساکنین حاشیه شهرها را هدفگذاری کرده ایم که برای آنها دو راه حل بنیادین داریم.

وزیر راه ادامه داد: اول اینکه قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند اکنون در مراکز استانها تسهیلات خرید مسکن 6 برابر شده است و استقبال خوبی هم از سوی خریداران واقعی انجام شده است.

وی اظهار داشت: تعداد پس اندازکنندگان برای خرید مسکن به بیش از 155 هزار نفر رسید و بانک مسکن سال گذشته به 133 هزار واحد مسکونی تسهیلات داده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تسهیلات باید به متقاضیان واقعی داده شود و ما همه توان خود را برای پیشگیری از هدر رفت منابع ایران قرار داده ایم.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم یک نشاط و علامتی داشته باشیم که مردم به آینده امیدوار باشند.

آخوندی افزود: امروز وقتی به پیاده راه بوعلی رفتم و با مردم با نشاط و امیدوار مواجه شدم، خیلی خوشحال شدم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایلیا GB ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    14 0
    خوش به حال مردم و اونهای که سوار میشوند و امیدوارم که دیگه هیچ حادثه هواپیمایی نداشته باشیم