زمینه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم گشته است

با حضور معاون وزیر نیرو در برق و انرژی ، استاندار سمنان ومعاونین استاندار ، مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان و برخی از مدیران ارشد صنعت برق کشور و سرمایه گذاران بخش خصوصی درحوزه انرژی، نشست تخصصی سرمایه گذاری حوزه انرژی در استان سمنان برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مهندس سید علی اکبر صباغ، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان ومجری نشست ، با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست اظهار داشت : سرمایه گذاری در حوزه انرژی در راستای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده موجب رشد تولید و افزایش اشتغال می گردد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به بستر مناسب استان درسرمایه گذاری درحوزه انرژی گفت : هرچند در استان سمنان اقدامات خوبی درتوسعه زیر ساخت انجام گرفته ولی با شرایط خوب اقلیمی و جغرافیایی این استان می توان از تمامی قابلیت های آن بنحو شایسته ای بهره مند شد. وی تولید انرژی الکتریکی دراستان سمنان را درحال حاضر 500مگاوات عنوان نمود وافزود : با وجود دو نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان و شاهرود، مقدار مصرف انرژی الکتریکی دراستان تأمین گردیده است ولی با توجه به محدودیت ها و معایب این نیروگاه ها می توان در بخش انرژی های تجدید پذیر و احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی اقدامات مناسبی را به عمل آورد .
مهندس سید علی اکبر صباغ با اشاره به تفاهم نامه احداث نیروگاههای تجدید پذیر سرمایه گذاران بخش خصوصی با شرکت برق منطقه ای سمنان گفت : ارزش سرمایه گذاری این تفاهم نامه ها 850 میلیون یورو می باشد .
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان تعداد متقاضیان تولید انرژی خورشیدی در سال گذشته را 54 متقاضی برشمرد و بیان داشت : حجم تقاضای این متقاضیان در مجموع 1/1463 مگاوات می باشد که با میزان سرمایه گذاری 73155 میلیارد ریال ، منجر به عقد قرارداد خرید تضمینی برق70 مگاوات گردیده است . وی همچنین تعداد متقاضیان نیروگاه بادی در استان سمنان را 10 متقاضی و متقاضیان تولید انرژی برق آبی و زیست توده را دو متقاضی دانست و گفت : با اهتمام و توجهی که در مدیران ارشد استانی و نیز وزارت نیرو در سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی های نو می باشد ، زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در انرژی های تجدید پذیر فراهم گشته است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =