خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری: قبل از برجام مشکلات زیادی داشتیم، این را سوارکاران می‌دانند!

نشست خبری مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در نشست خبری گفت: یکی از نقاط ضعف ما در فدراسیون سوارکاری نبود انعکاس مناسب خبری است که البته به خاطر کوتاهی ما نیست، بلکه برخی اوقات پرهیز می‌شود از اینکه اخبار اطلاع‌رسانی شود.

او درباره اقدامات فدراسیون سوارکاری برای ارتقاء این رشته در سطح کشور گفت: یکی از سیاست‌های ما این بود که فقط به دنبال برگزاری مسابقات در داخل کشور و برای سوارکاران ایرانی نباشیم بلکه بتوانیم میزبانی مسابقات بین‌المللی را بر عهده بگیریم و یا اینکه سوارکاران ایرانی را به مسابقات بین‌المللی اعزام کنیم. در این باره با محدودیت‌هایی مواجه بودیم اما در حال حاضر اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌ایم.

رئیس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: اواخر سال گذشته با رئیس فدراسیون جهانی اسب دوانی جلسه داشتم و توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. ما پس از انقلاب به هیچ عنوان عضو این فدراسیون جهانی نبودیم و پس از اینکه گزارش عملکرد خود را به رئیس فدراسیون جهانی اعلام کردیم مورد استقبال ایشان قرار گرفت و از اقدامات ما حمایت کرد. ما در این فدراسیون عضو شدیم و یک سال حق رای نخواهیم داشت و البته از سال بعد می‌توانیم در رای‌گیری‌ها هم شرکت کنیم.

خلیلی گفت: یکی از مهمترین دغدغه ما در مسابقات اسب‌دوانی ایجاد تبارنامه برای اسب‌های ایرانی است که شرایط خاص خودش را دارد و ما امیدواریم تا شهریور ماه امسال اولین کتاب تبارنامه اصل تروبرد را منتشر کنیم. نکته دیگری که وجود داشت بحث دوپینگ بود و توانستیم آن را قانونمند کنیم و در حال حاضر مسئله دوپینگ در میان اسب‌های مسابقات به شدت کاهش پیدا کرده است. همچنین فدراسیون به دنبال تشکیل یک سازمان اسب‌دوانی در کشور است و در این باره با دکتر ژان پیر دورباکس قراردادی بستیم و قرار شد ساختار سازمان اسب‌دوانی کشور را ایجاد کنیم.

او ادامه داد: مطلب بعدی در اسب‌دوانی بحث قرنطینه است در این باره هم اقدامات خوبی انجام شده و توانسته‌ایم تا حدودی مشکلات را حل کنیم. کشور ما به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق مشکوک به آلودگی به بیماری هایی نظیر مشمشه است که میان دام و انسان مشترک است و در این باره تست‌های دقیقی به نام تست CF انجام می‌گیرد و خون اسب را به آزمایشگاه‌های دقیق ارسال می‌کنند. در ایران ما این تست را نداریم و در گذشته از راه های قدیمی تست های منسوخ شده ای گرفته می شد و امروز برای اولین بار تمام اسب‌های ما در حدود 15 هزار و 200 اسب ورزشی مورد تست قرار داده شده‌اند و آزمایش آنها برای اینکه آلودگی نداشته باشند ارسال شد و خوشبختانه قرار شده است با این شرایط مشکلات قرنطینه را به طور کلی حل کنیم. باید بگویم تنها راه نجات ما از وضعیت فعلی تردد اسب به داخل و خارج از کشور است. همچنین قرار است 3 مرکز در کشور هم برای قرنطینه اسب های داخلی ایجاد کنیم و اقدامات مقدماتی لحاظ شده است.

رئیس فدراسیون سوارکاری همچنین به میزبانی از مسابقات بین‌المللی CSI اشاره کرد و گفت: امسال مهرماه اولین مسابقات CSIW (وردکاپ) و CSI سه ستاره را برگزار خواهیم کرد. برای برگزاری این رقابت حداقل باید مبلغ 50 هزار فرانک سوئیس را به عنوان جایزه برای این مسابقات در نظر بگیریم و باید ارتفاع موانع هم افزایش یابد تا سوارکاران خارجی مجاب شوند تا در این رقابت حاضر باشند.

خلیلی گفت: خوشبختانه با برگزاری این مسابقات بین‌المللی در کشور (CSI یک ستاره و دو ستاره) توانستیم سطح توقع جامعه اسب کشور را افزایش دهیم به طوری که سوارکاران ما که به مسابقات کشور آذربایجان اعزام می‌شدند اغلب دیگر تمایلی به این مسابقات نشان نمی‌دهند و سطح رقابت‌های کشور خودمان را بالاتر می‌دانند، این موضوع را هم حتی سرمربی بلژیکی تیم ملی سوارکاری تایید کرده اند و این یک گام مثبت برای فدراسیون سوارکاری است.

او به ایجاد باشگاه‌های داخلی در سایر شهرستان‌ها هم اشاره کرد و گفت: توانستیم در تهران تمرکززدایی کنیم و باشگاه‌های خوب و استانداردی را در شهرهایی مثل شیراز، لاهیجان، هرمزگان، همدان و کاشان و ... ایجاد کنیم و بسترسازی مناسبی در شهرستان‌ها برای مسابقات ایجاد شده است. به طور مثال در استان گلستان که همواره به برگزاری مسابقات کورس شهره بوده است، امروز مسابقات پرش و درساژ هم برگزار می شود.

رئیس فدراسیون سوارکاری یکی از معضلات دیگر سوارکاری کشور را نداشتن باکس برای اسب‌های مسابقات دانست و اشاره کرد: با همکاری با بخش خصوصی توانستیم 120 باکس پورتابل ایجاد کنیم و برای اولین بار در باشگاه نوروزآباد از آن استفاده خواهیم کرد. خوشبختانه این باشگاه بازسازی شده و از 6 خرداد در آن مسابقات کورس برگزار می‌شود و مسابقات CSI سوم تا پنجم خرداد در این باشگاه برگزار خواهد شد. مزیت باکس های پرتابل این است که می توان از آن در تمام مجموعه های سوارکاری استفاده کرد و این موضوع حتی می تواند باعث رقابت میان باشگاه های کشور و به نوعی بخش خصوصی هم شود.

خلیلی ادامه داد: برای اولین بار قرار است در مسابقات آسیایی داخل سالن در کشور ترکمنستان شرکت کنیم و امیدوارم بتوانیم موفق باشیم. تفاوت ما با رقبایمان اسب‌های قدرتمندی است که رقیبان‌مان در اختیار دارند و امیدوارم با حضور بخش خصوصی در این مقوله این مشکل نیز مرتفع گردد.
رییس فدراسیون سواری‌کاری گفت: مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا هم دیگر رقابتی است که پیش رو داریم و در آن دو بخش پرش و درساژ می‌خواهیم مسابقه بدهیم و حتی در بخش درساژ ورزشکار خانم هم داریم.
رئیس فدراسیون سوارکاری یکی دیگر از اهداف فدراسیون سوارکاری را فروش اسب دانست و ابراز امیدواری کرد این فدراسیون به این هدف هم برسد.
خلیلی در پایان گفت: روز گذشته جلسه‌ای را با سازمانی تحت عنوان المپیک ویژه برگزار کردیم تا به افراد و کودکانی که دچار اختلالات ذهنی هستند هم بپردازیم و در این باره نیز تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌ایم. فدراسیون سوارکاری روی این موضوع هم متمرکز است و در این رابطه حتی مربیانی تربیت شده تا با بچه‌هایی که دچار اختلالات ذهنی هستند؛ کار شود. امیدوارم بتوانیم فعالیت‌های خوبی در این باره داشته باشیم.من دوست دارم در پایان به شما بگویم.می دانم که خیلی ها نمی توانند درباره آن بنویسند اما باید حقیقت را گفت.اگر برجام نبود خیلی از اتفاق ها نمی افتاد.ما تا همین چند سال پیش هیچ چیزی نمی توانستیم وارد کنیم.حرف هایی که من می زنم مربوط به وسایل مورد نیاز درباره اسب و این چیزها است.حالا خدا را شکر مشکلی نیست و کار ما برای رسیدن به موفقیت هموارتر شده است.

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =