در میدان جنگ، وقتی خطوط فرماندهی ضعیف یا قطع می‌شوند و یا فرماندهان درگیری‌های مختلفی دارند «آتش‌به‌اختیار» اعلام می‌گردد.

یعنی فرماندهان سطوح پایین بر اساس تشخیص و تجربه خود جنگ را ادامه می‌دهند. این استاد دانشگاه با تأکید بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر می‌افزاید: وقتی امر به معروف ونهی ازمنکر به عنوان اصلی‌ترین اهرم‌های پیشگیری در جامعه کنار گذاشته شوند، دشمن، دوست و دوست، دشمن جلوه داده شده و اهداف اصلی و مهم جای خود را به موضوعات ناچیز و خارج از چارچوب می‌دهد. در صورتی که باید در چارچوب منطق و تجربه به ادامه مبارزه همت گمارد. « آتش‌ به‌ اختیار » یعنی دوستان ناآگاه را آگاه کنیم و در تمام زمینه‌ها مثل هنر، موسیقی، ادبیات و تمامی مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور به محافظت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی بپردازیم.

وقتی که شورای عالی فضای_مجازی ، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد و سایر مراکز فرماندهی کشور که باید برنامه‌ریزی لازم و نقش فرماندهی داشته باشند، به هر دلیلی طوری عمل ‌کنند که دشمن توانایی پیدا ‌کند بر ترفندهای خود شدت بخشد، دیگر نباید منتظر اقدام از بالا باشیم. مهم‌ترین معیار و استاندارد رهنمودها، نظریات و راهنمایی‌های ولی حی ماست که تمام نیروهای وفادار به انقلاب باید بر اساس آن‌ها به وظایف انقلابی خود عمل کنند. وقتی دشمن تا پشت در خانه ما آمده و آرامش جامعه را بر هم می‌ریزد، این وظیفه‌ای عمومی و همگانی است که برای تقویت امنیت فکری جامعه حرکت کند و اجازه ندهد سستی و بی‌خیالی موجب فرسودگی نیروهای اصیل و وفادار شود.

عده‌ای که مفهوم اصیل «آتش‌به‌اختیار» را درک نکرده و یا خود را به مسیر انحرافی سوق می‌دهند، می‌خواهند از این عبارت رفتارهای آنارشیک و خودمختار را نمایان سازند که باید برای اطلاع آن‌ها و افراد دیگر گفته شود «آتش‌به‌اختیار» هرج و مرج و حمله به خودی نیست.بلکه یکی از قانونمدار‌ترین رفتارها در جنگ سخت‌افزاری و جنگ فرهنگی است. نباید اجازه دهیم از یک اصل بی‌بدیل، خلاق و سازنده به دلخواه برداشت سوء شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    0 0
    دشمن دیشب اومده بود پشت در خونمون منتهی ما در رو باز نکردیم.شما هم باز نکنید تا مجبور به آتش به اختیار نشوید قربان.امر به معروف و نهی از منکر اول از خود ماست.نه که به افتاب بگوییم نتاب تا بستنی ما آب نشود
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    0 0
    این تعبیرهم قشنگه ولی اتش به اختیار این نیست ها ............
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    0 0
    اقای ابهری منظورتون از قطع خطوط چیه؟ ۲۴ ملیون همین ماه قبل به این دولت رای دادن دیگه مردم چکار باید بکنن تا از دست شما راحت باشن؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    0 0
    تند روها که اکثر مراکز اطلاع رسانی را هم در اختیار دارنداز جمله اتش به اختاری که رهبری در سخنانشان بیان فرمودهاند در لوای حافظ ارزشها به هرج ومرج دامن خواهند زد . این مطلب به عینه در سخنان رهبرانشان به خوبی دیده میشود وکس غیر از مقام رهبری هم جلو دارشان نخواهد شد.
  • تقی IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    0 0
    یعنی هرج مرج وهر کس هر کارخواست بکند
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    0 0
    کسانی معنای آتش به اختیار را میفهمند که معنای اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال را فهمیده باشند
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    0 0
    مفهوم اصیل «آتش‌به‌اختیار» یعنی هرج ومرج و آشوب این نیست که فقط نیرو های خودسر برای اهداف خاص استفاده کنند بلکه دشمنان ایران چقدر خوب میتونند ازش استفاده کنند علیه ایران و ایرانی
  • محمد IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    0 0
    آتش به اختیار یعنی افراطی گری و هرج و مرج . این لفاظی با فرهنگ ایران مغایر است و برداشت افراطی شعبون بی مخ ها و تندروها می تواند برای جامعه خطرناک باشد
  • حسام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    67 0
    اگر جرات داری از آنی که این اصطلاح را در دهن مردم انداخت بپرس تا دچار غیبت صغری شوی