امیر خادم می‌گوید برای مشخص شدن وضعیت استقلال و پرسپولیس، تا سه ماه آینده مزایده‌ای برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیر خادم معاون پارلمانی وزارت ورزش در نشست خبری گفت: «تا حالا 17 مدیر كل در استان‌ها عوض شده‌اند. 5 نفر از آن‌ها به دلایل مختلف كه مدیریتی بوده عوض شده‌اند. در آینده هم تغییراتی داریم. در استان‌های خراسان شمالی، بوشهر، مازندران و چند استان دیگر این اتفاقات می‌افتد. البته عملكرد بعضی از مدیران كل كه جدا شده‌اند قابل دفاع است ولی ما به دنبال انسجام در استانداری و نمایندگان مجلس هستیم. در مجلس هم تا به حال 28 سوال از وزیر ورزش پرسیده شده كه 22 سوال پس گرفته شده‌اند و 6 سوال هم در حال مذاكره است.»
او در مورد طرح‌های ناتمام ورزش كشور گفت: «حدودا 160 معارض حقیقی و حقوقی در ورزشگاه‌ها داریم كه 90 مورد آن‌ها در تهران، فارس و اردبیل است. برای رفع این معارض‌ها چهار هزار میلیارد تومان نیاز است. ولی بودجه وزارت ورزش 1200 میلیارد تومان است. در حال حاضر 3500 طرح نیمه تمام در كشور داریم كه برای آن‌ها 8 هزار میلیارد تومان پول لازم داریم. برای اتمام آن‌ها بودجه نداریم. رفع این مشكلات تا سه چهار سال آینده هم مقدور نیست. ما می‌خواهیم فعلا همین طرح‌ها را به اتمام برسانیم و طرح جدید نداشته باشیم. ما وارث این مشكلات هستیم و باید این وضعیت را مدیریت كنیم.»
خادم در مورد ورزشگاه های تختی تهران و نقش جهان اصفهان گفت: «بنیاد مستضعفان حكم قطعی برای تصرف 50 هكتار از ورزشگاه تختی را دارد ولی با رئیس جدید بنیاد مستضعفان صحبت كرده‌ایم و این موضوع متوقف شده است. حتی حساب‌های اداره جوانان استان مسدود شده بود كه فعلا با همكاری دوستان باز شده است. معارضین ورزشگاه نقش جهان هم حساب‌های اداره كل اصفهان را مسدود كرده بودند ولی با رایزنی معاون حقوقی ریاست جمهوری، حساب‌ها باز شده. قرار است این پروژه به اسپانسرها منتقل شود. با رفع معارضان، این ورزشگاه تا حدود دو سال بعد افتتاح خواهد شد.»
او در مورد واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم گفت: «صحبت كردن در مورد مشكلات باشگاه‌ها، تكرار مكررات است. ما با وزیر اقتصاد و دادگستری جلسه داشتیم كه كنسل شد ولی در آینده پیگیری هایمان را انجام می‌دهیم. ما امسال تاكید داشتیم كه پرسپولیس و استقلال با وعده و وعید بازیكن نگیرند. هزینه‌های این باشگاه‌ها هم توسط اسپانسر پرداخت شده. 80 درصد از هزینه ها توسط اسپانسر تامین شده و 20 درصد دیگر را هم از جاهای دیگر طلب داشتند. ما با اسپانسر استقلال مشكلی نداریم. حتی زودتر از زمان مقرر به تعهد خود عمل می‌كنند. در مورد خصوصی‌سازی این دو باشگاه هم مدت‌هاست كه وزارت ورزش دیگر وظیفه‌ای ندارد و همه وظایف به سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد منتقل شده است. آن‌ها هم تا سه ماه آینده مزایده‌ای برگزار می‌كنند تا وضعیت این دو باشگاه مشخص شود.»
خادم ادامه داد: «هر كاری كه پرسپولیس و استقلال خواسته‌اند انجام شد. هدف این بود كه 30 الی 40 میلیارد تومان از بدهی‌ها پرداخت شود و مابقی برای خریدار جدید بماند. وضعیت فعلی ناشی از شرایط 10 - 15 سال گذشته است ولی ما باید آن را 4-5 ماهه جمع كنیم.»
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    13 0
    چند ساله کی همش میگن پرسپولیس و استقلال به مزایده گذاشته میشن... گرفتن ملتو....
  • نادر A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    10 1
    قحطی آدمه که یه کشتی گیر برای فوتبال نسخه می‌پیچه؟
    • بی نام NL ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      1 0
      بله قحطی است .