ایرنا نوشت:دادستان کل کشور گفت: دادستان البرز حکمی برای تعطیلی موسسه ثامن الحجج صادر نکرده است و بانک مرکزی هم گفته است این موضوع را در دست پیگیری دارد.

 حجت الاسلام و السلمین سید ابراهیم رییسی روز چهارشنبه در حاشیه آیین تحلیف 94 کارآموز قضایی که در محل کاخ دادگستری برگزار شد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایرنا این مطلب را مبنی بر صحت یا سقم خبر تعطیلی موسسه ثامن الحجج در البرز عنوان کرد.

** سعودی ها تلاش دارند ابعاد فاجعه منا مشخص نشود
دادستان کل کشور با بیان این که جلسه روز گذشته با حضور مسئولان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، معاونت حقوقی رئیس جمهوری و بقیه مسئولان مربوط به پیگیری امور منا برگزار شد، اظهار کرد: اگر چه وزارت امورخارجه هم در دادن یادداشت به بان کی مون ، دبیر کل سازمان ملل متحد برای تشکیل کمیته حقیقت یاب و هم در پیگیری امور در خط مقدم این قضیه قرار دارد اما ما نیز در این خصوص تلاش می کنیم چون می خواهیم آینده حج و زیارت تضمین شود.
وی با تاکید بر تشکیل کمیته حقیقت یاب اضافه کرد: تلاش سعودی ها در این است ابعاد فاجعه منا مشخص نشود، این در حالی است که حادثه منا برای تامین امنیت آینده حج باید دنبال شود.
این مقام مسئول قضائی، افزود: قرار شد کمیته کنسولی زیر نظر وزارت خارجه از این هفته فعال شود.

** ادعای بابک زنجانی که در خارج از کشور اموال دارد مثل دیگر ادعاهایش
رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ادعای بابک زنجانی در دادگاه مبنی بر داشتن اموال در خارج از کشور، گفت: آقای زنجانی درمراحل بازجویی نیز این ادعاها را داشته است و گروه هایی به مالزی و برخی کشورها اعزام شده اند.
وی، ادامه داد: با پیگیری هایی که از تیم متشکل از نظام بانکی، شرکت نفت و دستگاه قضا انجام شد، معلوم شد این ادعای او مقرون به صحت نیست.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: این فرد، الان نیز در دادگاه این ادعا را تکرار می کند.

** پدیده شاندیز از فرصت های داده شده استفاده نمی کند
رئیسی، درباره آخرین وضعیت پدیده شاندیز اظهار کرد: تمام اقدامات قضائی در مورد این پروژه و دیگر پرونده ها در جهت حفظ حقوق مردم است.
وی، گفت: پدیده شاندیز از فرصت هایی که به او داده شده است استفاده نمی کند و نگرانی ما این است که بدهی افرادی که هیچ تقصیری ندارند و فقط تصورشان این بود با سرمایه گذاری می توانند بخشی از مشکلات خود را رفع کنند، پرداخت شود.
این مقام قضائی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در دادستانی مشهد وتشکیل کیمته ای در دادستانی و بخشی دیگری از دستگاه های اجرائی مانند وزارت کشور برای رفع مشکلات این افراد است.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =