ایرنا نوشت:

رییس کل بیمه مرکزی گفت که با توجه به صورت های مالی سال 91 و 92، بیش از 80 درصد شرکت های بیمه در شناسایی سود به درستی عمل نکرده و مصوبات شورای عالی بیمه را اجرا نکرده اند.
محمد ابراهیم امین شب گذشته در نشستی با انجمن صنعت بیمه گفت: هیچ فعالیتی بدون ایجاد تشکل های غیر دولتی به نحو مطلوب قابل انجام نیست و انجمن ها کمک می کنند تا نظرات کارشناسی و تضارب آراء ایجاد شود.

او گفت: چنانچه افراد حرفه ای در روند تصمیم گیری مشارکت کنند، قطعاً آنچه به دست می آید به پیشبرد امور کمک خواهد کرد.

امین گفت: نحوه محاسبه سود و زیان و بررسی صورت های مالی و همچنین نحوه اجرای مصوبات شورای عالی بیمه توسط شرکت ها در حوزه معاونت نظارت انجام خواهد گرفت.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به صورت های مالی سال 92 و 91 شرکت های بیمه گفت: با کمال تاسف بیش از 80 درصد شرکت های بیمه در شناسایی سود به درستی عمل نکرده و مصوبات شورای عالی بیمه را اجرا نکرده اند.

به گفته او ، سودهای شناسایی شده از پشتوانه کافی برخوردار نیست.

او با بیان اینکه اکثر شرکت ها از نیروهای با تجربه استفاده می کنند و همچنین اغلب شرکت ها متعلق به بخش غیردولتی بوده و به دنبال منافع سهامداران هستند، گفت: با وجود همه این مسائل هنوز چالش ها در جایگاه خود باقی هستند و در حوزه شناسایی سود به درستی عمل نمی شود.

امین اظهار داشت: شکایت ها از شرکت های بیمه افزایش یافته در حالی که کار بیمه گری مبتنی بر مشتری مداری است و به نظر می رسد، در صورت ادامه این روند محدودیت های قانونی نسبت به فعالیت شرکت های بیمه اعمال شود؛ چالش های مالی شرکت های بیمه در حالی است که چهار سال پیش چنین شرایطی وجود نداشت و وضعیت شرکت ها بهتر بود.

او با بیان اینکه اگر صنعت بیمه نتواند بین درآمدها و هزینه های خود تناسبی ایجاد کند آینده بیمه ها مطلوب نخواهد بود، گفت: رقابت موجب شد نرخ ها به کف برسد و از طرف دیگر مشتری مداری آسیب ببیند و بر همین اساس کاهش تقاضا و اعتماد به صنعت بیمه ایجاد می شود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =