فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی گفت: خبرنگاران روحیه مطالبه گری غیر محافظه کارانه خود را تقویت کنند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، غلام عسگر کریمیان شامگاه دوشنبه در نشست صمیمی اصحاب رسانه استان با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: خبرنگاران افسران جنگ نرم هستند که نقش این افسران در میادین نبرد هدایت و راهبری و تشخیص دهندگی صلاح و مصلحت در جامعه است.
وی ادامه داد: افسران جنگ نرم باید نسبت به افسران نبرد سخت آگاه تر و بصیرتر باشند که گواهی می دهم خبرنگاران استان این ویژگی ها را دارند و در تمامی صحنه های حساس و تاثیرگذار جامعه حضور داشته و دارند.
کریمیان با بیان اینکه خبرنگاران همگی نخبه هستند، گفت: کمتر کسی پیدا می شود که زندگی و معیشت خود را رها کرده و به دنبال خدمت افرینی برای مردم باشد اما هم اکنون جایگاه خبرنگاری آنچنان در جامعه تبیین نشده است.
وی ادامه داد: از خبرنگاران می خواهیم روحیه مطالبه گری غیر محافظه کارانه خود را تقویت کنند و باید با صدای بلند ندای مردم باشند.
فرمانده سپاه عاشورا حفظ وحدت و هم افزایی رسانه ها در مطالبات استانی را لازم دانسته و گفت: باید در کنار هم و با تقویت هم در جهت حل مشکلات و مسائل مربوط به استان تلاش کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه های مختلف نیاز به حرکت جمعی داریم و نباید هر کس گوشه ای ندایی سر دهد.
کریمیان با اشاره به اینکه ایجاد امید و آگاهی در بین مردم یکی از وظایف ذاتی خبرنگاران است، گفت: این افراد همچون افسران نبرد نظامی که باید دائما نیروهای خود را نسبت به محیط خود اگاه کنند، باید دارای بصیرت کافی باشند.
وی داشتن دغدغه دین و اخلاق را بین خبرنگاران لازم دانسته و گفت: اما متاسفانه گاهی این اصل فراموش می شود حتی گاها در جهت دفاع از دین، اخلاق را زیر پا می گذاریم اما نباید هیچگاه انصاف را زیر پا بگذاریم، نباید با تهمت از دین دفاع کنیم.
فرمانده سپاه عاشورای استان ادامه داد: همچنین انعکاس دستاوردهای نظام و بیان خدمات نظام در محرومیت زدایی ها از دیگر وظایف رسانه ها است، از سوی دیگر تلاش برای آرامش روانی جامعه نیز وظیفه ای خطیر بر دوش این افراد است چرا که نا امنی ذهنی یکی از بدترین نا امنی های موجود در جامعه است که باید در پی از بین بردن آن باشیم.
وی افزود: هویت خود را از یاد نبریم، نگذاریم یک عده به دنبال بهانه هایی برای اختلاف افکنی و ناامنی های ذهنی و عینی باشند.
کریمیان با اشاره ای به نقش بسیج رسانه گفت: بسیج رسانه خانه امنی برای خبرنگاران است که از حق و حقوق معنوی و قانونی خبرنگاران دفاع می کند.
وی افزود: یادمان نرود در چارچوب قانون و حول محور نظام ولایی باید باشیم و از سویی از دیگران نباید خط بگیریم.
فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر احصای مشکلات و مسائل مردم و انعکاس آن ها گفت: اهمیت تبریز به مراتب بیشتر از شهرستان ها است اما نباید حقوق شهرهای دیگر را نادیده گرفت.
وی با بیان اینکه خبرنگار نباید معامله گر باشد، گفت: نباید معامله عزت فروشی داشته باشیم و در مقابل انجام برخی کارها انتظارات بی جا از مسئولان داشت.
کریمیان ادامه داد: از فضای مجازی غفلت نکنیم، فضای مجازی هم اکنون از گسترده ترین فضاها است و اگر نتوانیم وظایف خود را در این عرصه انجام دهیم، عقب خواهیم افتاد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =