در حالی که ازدواج دغدغه نزدیک به ۱۱ میلیون جوانان ایرانی محسوب می شود اما همین دغدغه بسیاری از زوج ها را از کرده خود پشیمان کرده است.

زهرا داستانی: این بار حرف از تجرد و دلایل ازدواج نیست. این بار می‌خواهیم از موضوع دیگری حرف بزنیم. از موضوعی که شاید مخاطبانش دختران و پسران مجرد نباشند اما بارها و بارها زمانی که حرف از ازدواج به میان آمده جملاتی را از کسانی شنیده‌اند که خود زندگی متاهلی را تجربه کرده‌اند.
این بار روی سخن ما به سوی ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر مجردی که ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر آن را مردان و ۵ میلیون و ۶۷۰  هزار نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند، نیست. این بار مخاطبان ما هزار و ۸۹۵ زوجی است که در هر شبانه روز در ایران پای سفره عقد می‌نشینند و به زندگی مشترک زیر یک سقف پاسخ مثبت می‌دهند. مردان و زنانی که برای رسیدن به این مرحله شیرین زندگی از هفت‌خوان سخت ازدواج گرچه تن خسته ولی به سلامتی گذشته‌اند و توانسته‌اند رویای خود را به حقیقت بدل کنند.

نگاهی به ازدواج‌ در سال ۹۵ از دید آمار و ارقام

آخرین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور در دی ماه سال جاری نشان می‌دهد که 53 هزار و 313 ازدواج در طول این ماه در کشور به ثبت رسیده است. براساس این آمار استان تهران با ثبت ۸ هزار و 426 ازدواج رتبه اول ازدواج‌ها و استان سمنان با ثبت ۴۱۶ ازدواج کمترین آمار را به خود اختصاص داده‌ است. پس از تهران اما خراسان رضوی، خوزستان و فارس از جمله استان‌هایی بوده‌اند که بیشترین آمار ازدواج را به ثبت رسانده‌اند. اما از آنجایی که سال ۹۵ همچنان ادامه دارد آمار دقیق و جامعی از کل ازدواج‌ها در کشور ارائه نشده است. با این حال می‌توان از جمع کل ازدواج‌ها از ابتدای سال تا دی ماه فهمید که ۵۸۸ هزار و ۹۸۶ ازدواج در طول ۱۰ ماه در ایران به ثبت رسیده است که مرداد ما با ثبت 9۲هزار و 704 ازدواج بیشترین آمار ثبت شده را به خود اختصاص داده است.

براساس آمار سازمان ثبت احوال در سال ۹۴ اما در کل کشور 685 هزار و 352 ازدواج به ثبت رسیده که از این تعداد 562 هزار و 671 ازدواج در شهرها و 122هزار و 681 ازدواج در روستاها به ثبت رسیده است. تهران همچنان در این سال با ثبت 86 هزار و 883 بالاترین آمار و استان سمنان با ثبت 4هزار و 705 ازدواج پایین‌ترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

ناراضی یا پشیمان اما طلاق نه!

فکر نوشتن این گزارش از آنجا آغاز شد که خبرآنلاین با موجی از اظهارنظرهای کاربران در رابطه با علل و عوامل افزایش تجرد جوانان مواجه شد که حکایت از یک واقعیت تلخ داشت. واقعیتی که تنها مختص به فضای مجازی نبود. واقعیتی که شاید به چالش کشیدن آن بتواند پرده از ماجرای طلاق در ایران بردارد یا شاید به کاهش آن کمک کند. واقعیتی به نام «رضایت در عین نارضایتی».

ناراضایتی از ویژگی‌های انسان است حتی اگر در اوج باشد. نارضایتی از زندگی مشترک موضوع مختص به زوج‌های در آستانه طلاق و جدایی نیست، حتی مختص به مرد و زن. این‌ روزها بسیاری از زوج‌هایی ایرانی که زندگی آرام یا نیمه‌ آرامی دارند در عین حال که علاقه‌ای به جدایی از همسر خود را ندارند اما از زندگی زناشویی خود ناراضیند و به افراد مجرد توصیه می‌کنند که اشتباه آنان را تکرار نکنند. شاید دلیل این امر بار سنگین مسئولیت زندگی مشترک باشد یا شاید آزاد زیستن در دوران مجردی. با این حال اما این ناراضایتی که شاید پشیمانی از ازدواج را در پی داشته باشد می‌تواند ساحل آرام زندگی مشترک را متلاطم و پریشان کند.

نظر متاهلان درباره ازدواج

آنچه خواهید خواند بخشی از نظراتی است که کاربران خبرآنلاین درباره ازدواج در گزارش‌های مختلف بیان کرده‌اند. نظراتی که حکایت از توصیه آنها به مجردانی دارد که ازدواج دغدغه اصلی آنها به حساب می‌آید.

کوروش یکی از کاربرانی است که گرچه طنز را دست مایه سخن خود قرار داده اما خلاصه کلامش این است که ازدواج پشیمانی به همراه دارد. او می‌گوید: «بچه ها قدر مجردی رو بدونید ازدواج نکنید پشیمون می‌شید بدبخت می‌شید بیچاره می‌شید آخرش می‌شید مث من. نوکر همتونم ازدواج نکنیدددددد.»  

کاربر دیگری به نام آرش در تایید حرف کوروش نوشته است: «اشتباه‌ترین اتفاق در زندگی ازدواجههههه، فقط زندگی به سبک اروپایی‌ها و امریکایی‌ها خوبه»

البته مخالفت با زندگی مشترک واکنش بسیاری از کاربران را به همراه داشته است. کاربری به نام علی در موافقت با ازدواج خطاب به کوروش نوشته است: «آقا کوروش باید بگم که لکه دار کردی نام کوروش بزرگ رو با این پیام بی ارزشی که برای مجردها فرستادی واقعا متاسفم برات.چطور میتونی یه همچین نسخه ای برای جوونها بپیچی؟عزیزم تو خودت شکست خوردی و تو زندگیت درست انتخاب نکردی دلیل نمیشه که همه جوونها مثل تو اشتباه انتخاب کنن. من هم این دوران مجردی و همه سوالهایی که جوونها تو سرشونه رو گذروندم و از مجردیم هم واقعا لذت بردم و بسیار تردید داشتم برای ازدواج ولی با کمک خدای بزرگ و پشتکار بسیار زیاد خودم همسر ایده آلم رو پیدا کردم و بعد از شیش سال هر روز که میگذره خدا رو برای این انتخاب شکر میکنم.این هم بهتون بگم که فرق خوشبختی مجردی در مقابل خوشبختی زندگی مشترک مثل فرق بازی فیفا و فوتبال واقعی میمونه درسته که زندگی مجردی راحتتره ولی زندگی واقعی یه چیزدیگس»

مشکلات اقتصادی علت پیشیمانی است؟!

با این حال اما آن طور که از نظرات کاربران می‌توان نتیجه گرفت مشکلات اقتصادی بیشترین عاملی است که متاهلان به ویژه مردان را از ازدواج پشیمان کرده است.

کاربری به اسم روین در واکنش به دفاع علی با بیانی طنز نوشته است: «داداشم یزار یکی دو سال از ازدواجت بگذره، اونوقت بهت میگم همراه یعنی چی؟ بهترین کار رو کردی همینجور پر قدرت به راهت ادامه بده. یکی دو سال دیگه بیا اینجا کامنت بزار بگو چقدر زندگی داره بهت حال میده ....»

کاربری به اسم علی در پاسخ به کسانی که از زندگی مشترک دفاع کرده‌اند، نوشته است: سلام دوستان چه بخواییم چه نخواییم شرایط فعلی ما همینه اکثرا مشکل اقتصادی داریم ولی وقتی ازدواج کنیم وضعیتمون از اینی که هست بدتر نمیشه. توکل به خدا داشته باشیم که خودش گفته در ازدواج از فقر نترسید. من دوماهه عقد کردم خداروشکر داره خوب پیش میره البته همراهم خیلی مهمه خیلی یعنی ی دختری باشه که بفهمه و درکش بالا باشه اینم برمیگرده به سن و سال طرف اگر سن بین 26 تا 30 داشته باشه منطقی تره. ما مگه چندبار بدنیا میاییم. اونایی که میترسین از مشکلات مالی ازدواج ، یک یاعلی بگید و ازدواج کنید خدا هواتونو داره از اونایی که ازدواج کردن بپرسید.»

کاربر به نام محمد شایگان تمام قد از زندگی مجردی دفاع کرده و نوشته است: «آقا زن نگیرید. من گرفتم اینقدر زندگی فشار اورده اینقدر بی پولی فشار اورده هر نوع مریضی که بگی گرفتم، از زخم معده گرفته تا قلب و عروق، پولم ندارم برم دکتر، 27 سال بیشتر ندارم ولی آنچنان ضعف اعصاب دارم که حد ونصاب نداره. نگیر آقا نگیر، منم غلط کردم گرفتم.»

پس رفت به جای پیشرفت بعد از ازدواج

وضعیت اقتصادی، افزایش بار مالی، قسط و قرض‌ و کاهش درآمد از جمله دلایلی است که مردان متاهل را از ازدواج پشمیان کرده است.

کاربری نوشته است: «من ده سال پیش ازدواج کردم و زود هم پشیمون شدم قبل از ازدواج درآمد خوب بنز صفر احترام داشتم چند نفری هم دورم نون می خوردند بعد از ازدواج زود پشیمون شدم به خاطر بچم تحمل کردم لطمه نخوره الان کار درستی ندارم ماشین و پولامو زنم گرفت چیزی تو دستم نمونده الان دیگه تحملشو ندارم خونمو میفروشم مهرشو بدم طلاقش بدم همشون مثل همند چیزایی که یه عمر و خونه باباش نمیدید یه شبه صاحب شد چه حرفهایی میزد الان همه زندگیم شده مالش و ... نکنید جوونا زیر بار مهر سنگین نرین شرط کنید اموالتون مال مرده پشتوانه مرده اگه اومد قبول کرد میخواد زندگی کنه خودتو میخواد اگه نه که میخواد بکنه ازت و سواری بگیره و پشیمون میشی.»

کاربر دیگری به اسم حسین نوشته است: «ای کسانی که تصمیم دارید ازدواج کنید یا در شرف ازدواج هستید، بدانید و آگاه باشید، تمام عمرتان را صرف قسط و بدبختی خواهید کرد. جامعه امروز ما جامعه ای نیست که دیگه بشه توش "عاشق واقعی" پیدا کرد. همه چی تصنعی و ریا. یه سلامی هم بکنم به مسئولین که واقعا جامعه خوبی ساختند. داریم به نقطه ای میرسیم که دخترها و پسرها دارن از هم متنفر میشند.»

امیر که از سخنانش پیداس یکی از کسانی است که زندگی مشترک خود را دوست دارد اما از بار و فشار مالی شکایت کرده و نوشته است: «پيشنهاد من به جوانان به عنوان كسي كه هشت سال است ازدواج کرده اين است كه پول بسيار مهم است بايد يك طرف قضيه پول داشته باشه با اينكه بسيار با همسرم تفاهم دارم ولي وقتي نه جرات بچه دار شدن دارم نه آينده روشني مي بينم كم كم دارم به اين نتيجه مي رسم كه يك جاي كار اشتباه كردم با ماهي سه چهار ميليون تومان به جايي نمي رسم پس كي بايد از زندگي لذت ببرم...شايد خيليها بگويند همين كه زير يك سقف بدون تنش زندگي مي كني خوشبختي ولي در جواب مي گويم خوب است ولي كافي نيست در يك كلام حداقل يك خانه و ماشين داشته باشيد بعد ازدواج كنيد بخدا دارم زير چرخ زندگي له مي شوم با فكر ازدواج كنيد نه با عشق»

رضایت از زندگی به شرط انتخاب درست

می‌گویند نمی‌شود عشق را سر سفره گذاشت و با آن شکم را سیر کرد. پول و نان نیاز است که آرامش روان نیز در زندگی حاکم باشد. مخصوصا وقتی که پای زندگی فرد دیگری در میان باشد و بعد هم فرزندان پا به دنیا دو نفره زن و شوهر بگذارند. زندگی مشترک مسئولیت بیشتری را به زن و مرد تحمیل می‌کند و همین بار زیاد می‌تواند آنها را از زندگی پشیمان کند اما چطور می‌توان زندگی رضایتمندی را تجربه کرد؟ برخی از کاربران انتخاب همسر را مهمترین عامل می‌دانند.

علی نوشته است: «من پنج سال پیش ازدواج کردم. همه صراحتا بهم می‌گفتن حماقت می‌کنی. ولی خداییش به معیارهام و انتخابم و روش زندگیم مطمئن بودم. حالا پنج سال می گذره، از هر لحاظ فکر می‌کنم کیفیت زندگی و روح و روانم خیلی بهتر از رفیقای مجردم. ازدواج که می‌کنی مشکلات زیادتر می شه ولی آدم خیلی قوی تر می شه. البته همو طور که گفتم باید تو زندگی معیارها و روش درستی انتخاب کنی.»

کاربر دیگری به نام رضا نوشته است: «سال 90 ازدواج کردم هیچی بجز چند دفترچه قسط نداشتم. خیلی مواقع قسط ها عقب می افتاد و از اطرافیان قرض می کردم. ماشین نداشتیم. پول تاکسی هم نداشتیم با اتوبوس همه جا می رفتیم. یه جایی تو پایین شهر شیراز خونه اجاره کردیم خدا رو شکر آروم آروم کارم رونق گرفت و دو سال پیش فسطام تموم شد. سه ماه پیش که پراید کارکرده نسبتا تمیز خریدم. با همسرم الان احساس خیلی خوبی داریم خدا رو شکر می‌کنم.»

با این تفاسیر اما به راستی دلیل اصلی نارضایتی و پیشیمانی زوج‌ها در عین علاقه به زندگی مشترک چه می‌تواند باشد؟ آیا دلایل اقتصادی و فشارهای مالی تنها دلیل مردان برای پشیمانی از ازدواج است؟ زنان چه دلایلی برای نارضایتی دارند؟ 

۴۷۲۳۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 268
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    با این توقع بالای دخترها مگه میشه ازدواج کرد
    • سعید RO ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      خدا شاهده خواستگاری یه دختر معمولی رفتم خودش و خانوادش گفتن که باید کلید کارخونه و ویلا برامون بیاری تا باهات ازدواج کنم....از اون ماجرا ۶ سال میگذره و بعد از اون خواستگاری هیچ دختری نرفتم و الان تو سن ۳۴ سالگی دیگه قید ازدواجو زدم
    • سمانه RO ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      من یه دختر ۲۴ ساله هستم که ماهی ۴ میلیون درآمد دارم اما حاضر نیستم هزینه زندگی رو خود بدم...همه هزینه زندگی به پای مردهاست... در ضمن دخترها پرتوقع نیستن چونکه ارزششون بالاست شما پسرها وظیفتونه آرزوهاشون رو برآورده کنید...پسرها عرضه ندارن خواسته های ما دخترها رو برآورده کنن اونوقت همش غر میزنن که توقع دخترها بالاست
    • بی نام RO ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      عشق احساس خوبیه اما متاسفانه دخترها با توقعات انتظارات بالاشون این حس زیبا رو از بین بردن و همه پسرها رو به ازدواج و تشکبل خانواده بدبین کردن
    • بی نام IT ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      در جواب سمانه کاملا مشخصه ارزشه شما چقدرررررررررررر بالاست :
    • علی IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      اگر امکان داشت 1000 تا منفی به پست سمانه میدادم
    • خزاعي IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      298 6
      چون آواز دهل از دور خوش است
    • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      تو اگه 4 میلیون درامد داشتی که تو سایت خبر انلاین نمیومدی برای همچین موضوع ابکی پیام بزاری تو هم مثل من الافی
    • رضایی A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      سمانه خانم برو مشاوره روانشناس
    • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      در پاسخ سمانه خانم باید گفت که واقعا شما یک مرد هستید در این زمانه کسی بتونه ماهیانه 4میلیون در آمد داشته باشه و دختر باشه نمیتونه با یک پسر ازدواج کنه شما اصلا به فکر ازدواج نباش چون هیچ پسری نمیتونه آرزوهای شما را بر آورده کنه
    • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      من خودم همچین توصیه نمیکنم با اینکه ازدواج مطلوبی نداشتم ولی این رو در نظر میگیرم که همین که یه تعامل 5050 بین زن و مرد برقرار باشه کافیه بیشتر از اینش داستانه یا معجزه. برکتی که تو ازدواج هست هیچ وقت تو مجردی نیست
    • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      تا کی میخواید دخترارو محکوم کنید یه نگاه بخودتون بندازین شما پسرا فوق العاده پر توقع شدین هموتون دنبال دخترای حوری پری و خوشگل و پولدار میگردین بعد میگید دخترا پر توقع شدن یکم خواسته هاتون عقلانی کنید بعد از دخترا ایراد بگیرین
    • منصور IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      سمانه خانم شما شوهر نمیخوایی ، غول چراغ جادو میخوایی.
    • علی IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      سمانه خانم اگر به قول شما ارزش خانم ها بالاست و مرد ها ارزششون پایینه ، پس چرا دنبال چیز بی ارزش برای ازدواج می گردین؟خدا رو شکر ما ها از دید شما بی ارزش هستیم و گیر با ارزش هایی مثل شما نمیوفتیم.
    • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      چرا همه اینقدر با حرص جواب کامنت سمانه رو میدید ، بابا خیلی ها ازین حرفا میزدن و گذر زمان به حداقل ها هم راضیشون کرده اما همونم دیگه گیرشون نمیاد، سمانه با همین فرمون برو جلو ، البته کامنت رو خوندم خندم گرفت نمیدونم شاید شوخی کرده
    • حمید IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      سمانه خانم : شما خود یکی از افرادی پر توقع هستی آفتاب آمد دلیل آفتاب
    • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      من اگر ماهی 100 میلیون درآمد داشته باشم حاضر نیستم با دختری مثل سمانه ازدواج کنم
    • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      عمرا اگه این کسی که به اسم سمانه پیام گذاشته باشه دختر باشه. دخترها اگر اینجوری فکر کنند هم به زبان نمیارن. این بابا آزار داشته میخواسته ببینه واکنش مردم چیه.
    • یک خانم A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      93 11
      بابا سمانه رو جدی نگیرید، یه چیزی گفت. قبلا یه دختر دیگه بود به اسم مهرنوش که دقیقا هم فکر خانم سمانه بود اونم میگفت پسرا وظیفشونه. ولی همه دخترها طرز فکرشون مثل ایشون نیست. بعدم بعضی از آقایون میگن بعضی دخترا توقع فضایی دارن و منظورشون اینه که دختر مورد نظرشون همه چی رو در حد خیلی عالی و لوکس میخواد. خب من به این آقایون حق میدم. اما بعضی از آقایون دیگه هم هستن که اونام میگن دخترا توقعشون زیاده و منظورشون اینه که دختر باید کلا بی خیال مسائل مالی بشه و هیچ توقعی نداشته باشه. خب اینطوری نمیشه که. تو این مملکت یه حداقل هایی برای شروع زندگی لازمه. اگه بدون اون حداقل ها ازدواج بشه، نتیجه ش میشه همون متاهل هایی که به دلیل مشکلات مالی از ازدواج ناراضین.
    • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      اگر همین کانت با عنوان سمانه منتشر شده رو یه پسر میگفت نسبت به دخترها منتشر نمیشد
    • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      دختر 24 ساله که 4 میلیون دارمد داری منم یه پسر 24 ساله ام که 4 میلیون درامد دارم هم ماشین دارم هم پس انداز ولی وسیله ی براورده کردن آرزوی هیچ کس نیستم تو که دنبال آرزوهاتی بشین خونه بابات وارد زندگی یکی دیگه هم نشو
    • احمد IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      80 4
      گذشته از اینکه حالا سمانه دختر است یا پسر و یا هدفش از این نظر چه بوده باید گفت سخن ایشان متاسفانه واقعیت جامعه امروز است. حالا اگر هم دخترها توقع پایین داشته باشند خانواده ها بزرگترین مانع هستند. از دخالتهای بعد از ازدواج و سرکوفت زدن تا ایجاد اختلاف. نیاز به یک انقلاب فرهنگی در توقع‌ها داریم وگرنه آمار ازدواج بسیار پایین تر خواهد رفت.
    • یاس A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      123 8
      خانوم سمانه، من هم یک دخترم، ولی‌ اصلا با نظر شما موافق نیستم، زندگی‌ مشترک، یعنی‌ تقسیم کردن ، یعنی‌ باهم لذت بردن باهم، همراه بودن.نه اینکه فشار اوردن به همدیگه. دختر پسر باید یا‌ر هم باشن، نه طلبکارِ هم..
    • شهاب IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      ارزش شما 4 میلیون بیشتر نیست، من 32 سالمه از 18 سالگی با همسرم آشنا شدم، 8 سال با هم دوست بودیم و هیچ پولی هم نداشتیم، خداروشکر الآن هم خونه تو بالا شهر دارم، هم ماشین مدل بالا و هم همسری مهربان تر از گل و پسری که عشق مارو به هم 100 برابر کرده، همه ی اینهارو در کنار همسرم با همفکری هم بدست آوردیم، هیچ وقت همسرم برای خرج کردن پول خودش تو زندگیمون لحظه ای درنگ نکرده. و درباره شما باید بگم، فقط براتون متاسفم، شما همیشه تنها میمونین حتا اگه ازدواج کنین، همین.
    • صدف IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      سمانه خانم منم یه دخترم و ازدواج هم کردم ماهی دو میلیون هم درآمد دارم و پا به پای همسرم برای زندگیمون خرج می کنم . خواستم خیلی رک بگم شما با این دید برای خودت ارزشی باقی نذاشتی که کسی دیگه بخواد قدرتو بدونه اون زمان که مرد خرج زن رو میداد موقعی بود که زن باید پشت به پشت بچه دار می شد و جز خونه داری کاری نمی کرد و خرجی هم از خود نداشت الان که ما داریم پا به پای مردامون کار می کنیم و انتظار حقوق برابر با شوهرهامون رو هم داریم پس وظیمه مونه خودمون این حس برابری رو بوجود بیاریم. شما با این دید به هیچ جایی نمیرسی و هیچ وقت تو هیچ رابطه ای خوشبخت نمی شی.
    • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      118 3
      درمورد سمانه خانم اینقدر تند اظهار نظر نکنید ، اتفاقا خوبه که طرف خود واقعیش رو از اول نشون بده و رو بازی تا اینکه بخواد با یه سری حرف و شعار بیاد جلو و بعد از اینکه به هدفش رسید یا اب دید برای شنا رفتار و کردارش عوض بشه
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      72 34
      این سمانه یک اقا هست همه را گذاشته سر کار برو خودتی می خواهد دخترا رو خراب کنه
    • شمس تبریزی A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      منفی های کامنت خواهرمون سمانه خانم به طرز مشکوکی دستکاری شده. آخ که این مردها چقدر حرصشون میگیره وقتی میبینن درآمد زنی بالاست و خواستگارها رو هم رد میکنه خخخخخخخخخخخخ
    • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      58 3
      سمانه خانم شغلتون چیه؟
    • دل ریش RO ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      39 5
      خانم سمانه معلومه که خیلی بالا مالا ها پرواز میکنی. بیا پایین .یکم هم نه خیییییییلی بلکه دست یکی بهت برسه واسه ازدواج بیچاره طرف...
    • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      54 5
      من متاهلم ونسبتا راضیم اما مجردی تا حدی خوبه اگه همسر خوبی پیدا کنی و جفت شش بیاری ک همه شرایط خوب را داشته باشه باید تا اخر عمر خدا روشکر و در خدمتش باشی
    • محیا A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      32 24
      والا منم دخترم توقع بالایی از لحاظ مادی خواستگارمم ندارم همینکه شغل داشته باشه برام کافیه رو اخلاقیات تمرکز کردم که امروزه بهحمد الله نایابه و متاسفانه پسران امروز هم توقع بالایی دارن وقتی میبنن دختر شاغله میگن کو ماشینت کو خونتاز همکارای خانم که سابقه 12 سال داشتن خواستگاری پرسیده که میگم ااز طرفی ام پسر های امروزی دوتا حالت ان یا شرایط ندارن و اهل زندگی ان یا شرایط دارنو خلافنگزینه سوم که هم شرایط داره و هم اهل زندگی نموندهازدواج کرده رفته احتمالا
    • سیدعلی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      64 21
      شخصی که به نام سمانه پیام گذاشته یک آقای مجرد و بیکار هست و خیلی دوست داره ازدواج کنه.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      49 13
      خانم سمانه،من هم یک دختر 24 ساله هستم و به شدت از پاسخی که شما به عنوان یک دختر دادید احساس شرمندگی و خجالت می کنم،زن و مرد هر یک پایه های زندگی مشترک هستند و به یک اندازه مسئولیت تامین اقتصادی خانواده رو دارن.الان خانم ها به دانشگاه میرن . پا به پای آقایون کار می کنن و همین حقوقی که از طرف جامعه براشون برآورده شده به همون اندازه اونها رو در برابر خانواده،همسر و فرزندان مسئول می کنه.لطفا از اون برج عاج پایین بیاین،آقایون که برده شما نیستن باید پا به پای هم زندگیتون رو بسازید. البته تو پرانتز بگم که متاسفانه شرایط کاری برای همه جوونا بده به خصوص برای خانم ها
    • بی نام IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      8 19
      همسری سمانه وارم ارزوسسسسست
    • شمس تبریزی A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      18 10
      سلام خواستگار. من اگه جای سمانه بودم جواب رد بهت میدادم. چون ماشین شاسی بلند سوار میشی اما هنوز نمیدونی که حاضر را با ظ نمی نویسن. خخخخخخخخخخخخخ
    • میترا IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      34 5
      لاکچری فکر نکنید اینستاگردی نکنید اونجا1مشت آدم خیالی و بعضا واقعی لاکچری نشستند و عکس های صدتا یه غاز فوتوشاپی و لابستر و پورشه می ذارن و ما هم فکر می کنیم کلا از همه چی عقب افتادیم و با پراید و قرمه سبزی بهمون خوش نمی گذره. توقع زیادی نداشته باشیم و فکر نکنیم قشنگی زندگی به شب رویایی عروسی با ماشین عروس فلان و آرایشگاه بهمان و فیلم و عکس و پوستر فلانه. از متاهل ها بپرسید چند بار فیلم عروسیشون رو دیدن یا اصلا شب عروسی بهشون خوش گذشته؟ اگر متاهل ها از خودشون بپرسن و با خودشون صادق باشن میگن فقط می خواستن روی اطرافیانو رو کم کنن .حتی اگه بدبخت و بیچاره هم باشیم بهتره که دونفره و عاشقانه بدبختی بکشیم تا تنهایی. اینطوری حداقل حس عشق و محبت و نیازهای جنسی هم برطرف میشه.
  • محمد IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    من در 20 سالگی ازدواج کردم. در سنی که شور و شوق جوانی بر عقل حاکم میشه و تصمیم های احساسی میگیریم. متاسفانه خانواده به جای منع من از ازدواج بیشتر مشوقم شدند و بدون کار و پول و حتی رفتن به خدمت ازدواج کردم. ثمره این ازدواج شد 10 سال بدبختی، تا به امروز یک لحظه خوش در زندگیم به خاطر ندارم. روزی 16 ساعت کار می کنم اما هیچ وقت نتونستم تا آخر ماه خودم رو بکشونم. نه اینکه کار درست و حسابی نداشته باشم. هم کارمندم هم یه تولیدی دارم و چند نفر کارگر. اما به خاطر ازدواج توی سن پایین زیر یه کوه قرض و مشکلاتم. بی پوبی اختلافات زناشویی رو چندین برابر میکنی و ریشه 90 درصد مشکلات رو میشه در پول پیدا کرد. یه مرد وقتی توی جیبش پول نداره که ماشینش رو بنزین بزنه وقتی میاد خونه اعصاب نداره که بتونه نق زدن تحمل ک
    • بی نام RU ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      اتفاقا خیلی از متاهل ها بقیه را تشویق به ازدواج می کنند و میگند خوبه و بعد که ازدواج کردیم و بدبخت شدیم می پرسیم پس چرا توصیه کردی که ازدواج کنیم می گند می خواستیم تو همون چاهی بیافتی که ما افتادیم نا تنها نباشیم و چشم نداشتیم خوشبختیت و ازادیت را ببینیم
    • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      85 5
      محمد عزیز من برعکس شما 32 سالم بود که ازدواج کردم.ماشین خوب و خونه هم داشتم.درآمدم هم بد نبود به نسبت اکثریت جامعه.کسی هم که انتخاب کردم باهاش 10 سال همکار بودم.اما همه این شرایط مانع طلاق نشد.چون خانم من بسیار پرتوقع بود و هر کاری براش میکردم از نظرش کم بود.متاسفانه جامعه ما بسیار بد شده.یه نگاه به اطراف بندازید،همه گرگ شدن،همه میخوان تورو بدرند،همه فقط و فقط به فکر خودشونن و اینکه ازت نردبون بسازن و از همه بدتر همه نقاب به چهره دارن و به راحتی آب خوردن دروغ میگن.خوبه آدم جسارت پذیرفتن اشتباه رو داشته باشه.یادتون نره"یه پایان تلخ به مراتب بهتر از یه شروع تلخ یا یه تلخی بی پایانه"
    • غلامرضا IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      80 3
      اونایی که میگن مشکل ازدواج شغل یا مسکنه میخوام بگم کاملا در اشتباها .شاغلم خونه ماشین دارم در آمدم برای زندگی آبرومندانه تو شهرستان خوبه تو خواستگاری طرف برگشته به من میگه شغل دوم دارین ؟چرا به فکر شغل دوم نبودین ؟ چقدر پس انداز دارین ؟چرا خونت قولنامه ایه . من که دیگه حاضر نیستم تحقیر بشم هر جلسه خواستگاری که رفتم به همین جور بوده .زمانی فکر میکردم همه چیز با شغل دولتی داشتن حل میشه اما زهی خیال باطل . متاسفانه زن ایرانی ترکیبی شده از غربی ایرانی اسلامی فمنیست و.....
    • soheil A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
      36 0
      دوستان مشکل بزرگ و اساسی پول هست و هیچ کس هم نمیتونه انکار کنه.زمانی که درآمدی نباشه ازدواج کردن حماقته.اما بدتر از اون فقر فرهنگیه ماست چون جوونا از خیلی جهات تو فشار هستند ازدواج رو یک راه فرار میدونن البته این برای افرادی هست که نرمال هستندو بعضی وقتا از منطقشون استفاده می کنن بعضیام که کلا ول معطلن آخع پسری که کار نداره خدمت نرفته پول نداره چه کاریه که زن بگیره تو بزرگ بودن خدا شکی نیست اما فکر کردن ،و به اندام های دیگه بدن اعتنا نکردن گاهی وقتا خوبه.خلاصه این که ما هممون یجور مریضی روانی داریم یجور سادیسمه فکری متاسفانه این راه را هم داریم ادامه میدیم.:
  • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. ولی تا زن نگیرین در هر صورت نمیفهمین چه اشتباهی کردین
    • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      26 2
      بنظرم باید یه واحد درسی و آموزشی تو مدارس و دانشگاه ها فقط درباره مفهوم ازدواج بزارن. خیلی از پسرها و دختران هنوز معنی و مفهوم ازدواج رو نمیدونن و ازدواج رو راهی برای برآورده شدن آرزوهای غیرمنطقیشون و فشار و سواستفاده از طرفشون میدونن
  • محمد IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    238 8
    دنباله نظر قبلی: من به جوون ها نمی گم ازدواج نکنید. اتفاقا باید ازدواج کنید. هیچ وقت با مجرد موندن نمی تونید زندگی رو تجربه کنید. اما زود ازدواج نکنید. هر وقت دستتون توی جیب خودتون بود و توانش رو در خودتون دیدید که بتونید گلیم یک خانواده رو از آب بکشید بعد ازدواج کنید. من بارها قصد طلاق کردم. چند بار دادگاه رفتم اما به خاطر فشارهای شدیدی که دادگاه از مهریه و نفقه و... بهم آورد منصرف شدم و به خاطر دو تا بچم برگشتم به زندگی. اما چه زندگی؟ زندگی که در اصل طلاق عاطفی گرفتیم و داریم فقط همدیگه رو تحمل می کنیم. زندگی که هر لحظه اش از مرگ بدتره. جوونهای عزیز توی ازدواجتون عقلانی عمل کنید. احساسات رو بگذارید کنار و شریک زندگیتون رو طوری انتخاب کنید که به خاطر اختلاف فرهنگی و طبقاتی و... در زندگی به
    • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      در اینکه باید آدم دستش به دهنش برسه شکی نیست اما اینکه چند سال کار کنی . بعد که دستت به دهنت رسید بری ازدواج کنی و ثمره ی زحمتت رو در اختیار زنی بزاری که از راه رسیده و بخاطر پول بهت بله گفته اشتباست.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    73 49
    ازدواج که می‌کنی مشکلات زیادتر می شه ولی آدم خیلی قوی تر می شه. البته همو طور که گفتم باید تو زندگی معیارها و روش درستی انتخاب کنی ....... موافقم .
  • شهروند IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    282 2
    یه کاری کردیم مهترین آرزوی یه جوون داشتن شغل تموم شدن قسطها خرید یه پراید هستش اینا حق مسلم هر آدمی باید باشه نه آرزوش
    • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      97 4
      دوستم امسال ازدواج کرده میخوام شرایطش رو براتون بگم خونه رو پدرش بش داده بجای پدرش هم رفت توی یه شرکت خیلی موعتبر دولتی که حقوق خیلی خوبی هم داره ماشین رو هم پدرش براش خریده بدون هزینه خونه و ماشین ، 80 میلیون تومن خرج کرده فقط 20 میلیون تومن خانواده دختر به عنوان شیربها گرفتن ازش خرج عقد و عروسی با دوستم بوده تمام وسایل خونه رو هم دوستم خریده دختره گفته ما رسم نداریم که جهیزیه بدیم حالا من چی دارم ، یه پدر بازنشسته که 1 میلیون نداره به من بده چند ساله که دنباله کار میگردم بعد هرکی میبینه میگه سنت داره میره بالا نمیخوای ازدواج کنی خو لامصب چطوری ازدواج کنم
    • ونوس A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      78 5
      حق مسلم ما یه چیز دیگه بودا
  • محمد A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    کمی به اقتصاد مربوطه و کمی به زیاده خواهی بعضی زنان و اینکه این بعضی می خوان یه شبه ره صد ساله رو شوهر بدبخت بره، نمیشه آخه
    • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      51 4
      کسی که میگه پسر باید منو به ارزوهام برسونه منو متحیر میکنه خب زندگی در خانه ای مث قصر میخای؟ ماشین انچنانی میخای غذا و سفر انچنانی میخای؟ مگر اینها رو پدرت برا مادر حضرتعالی فراهم کرده؟ اگر فراهم کرده خب در همون قصر پدر بزرگوار بمان اگر فراهم نکرده هم داری چیزی که پدرت نتونسته رو برات فراهم کنه از فرد دیگری میخای و این جای بحث داره که چطور پدر حضرتعالی اینا رو برا مامان شما فراهم نکرده ولی از پسرای الان که همه دنبال کار هستن اینو طلب میکنی؟ بر اساس چه منطقی اصلا پسر باید تورو به ارزوت برسونه؟ کی همچنین حرفی و قوا و تعهدی رو برا پسرا تعیین کرده؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    326 9
    بنده قبل ازاینکه ازدواج کنم درچندرشته ورزشی ازجمله فوتبال،بسکتبال،والیبال،شنا ،کوهنوردی،ماهیگیری و...بطورمستمرفعالیت داشتم،حداقل دوساعت درشبانه روز مطالعه میکردم،هفته ای یکباربه خانه همه وابستگان نزدیک سرمیزدم وحال پدربزرگ ومادربزرگهاوعمه وخاله ودایی وعموها و....را می پرسیدم.ارتباطات وسیعی بادوستان همکلاسی،همسایه ها و...داشتم.خوابم بموقع نبودولی کامل بودواحساس نیازبه ادامه خواب درموقع بلندشدن ازخواب نداشتم ولی پس ازازدواج ورزش درهمه زمینه ها را ترک کرده ام،عمو وعمه ام را نزدیک دوسال است ندیده ام ماهی دوساعت هم مطالعه نمیکنم،باهیچ دوستی روابط نزدیک ندارم وروابطمان به سلام وعلیک محدود شده است،شبی سه تا چهار ساعت بیشتر نمی خوابم واحساس نیازبه خواب شدیددارم وخلاصه هرچه می دوم بجایی نمی رسم.
    • محمد حسين IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      171 7
      منم همينجورم
    • بهار A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      منم همینطوز
    • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      45 92
      یک نفر یک کامنت میذاره و تجربه و درد دلشو مینویسه. بعد یه آقا میاد همدردی میکنه میگه منم همینجورم، یه خانم هم میاد همدردی میکنه و میگه منم همینطور. اون آقا مثبت میگیره و خانم منفی میگیره. چرا؟؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      43 12
      بی نام 11:41 اون خانومه منفی میگیره بخاطر اینکه عرف جامعه اینه که مسئولیت و بدبختی های زندگی رو دوش مرده و خیلی از دخترهایی که تو خونه باباشون کارایی که این دوستمون گفته رو میکردن حاضر نیستن با ازدواج قید این چیزارو بزنن که مجبور باشن شبی 3،4 ساعت بخوابن. البته استثناهایی ممکنه باشن به تعداد انگشتان یک دست.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    ازدواج یعنی پذیرش یک مسوولیت. جوانها امروز بی عرضه هستند و مسوولیت هیچ چیز را نمیپذیرند. ازدواج کمترین تعهد و مسوولیتی است که یک فرد میتواند در زندگی قبول کند. کسی که نتواند یک خانواده دو سه نفره را اداره کند به درد هیچ کاری نمیخورد. سوء تفاهم نشود منظورم اداره واقعی و مسوولیت پذیری کامل است دختر و پسر هم ندارد.
    • امیر A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      معلومه شما عرضه داری
    • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      64 3
      نه بابا اصلا سو تفاهم نشد، خوبه که نظرت رو تو دلت نگه نداشتی
    • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      27 4
      امیر آقا عرضه داشتن یا عرضه نداشتن ایشون تاثیری بر درست یا نادرست بودن ادعایشان ندارد . مهم این است که ادعای "کسی که نتواند یک خانواده دو سه نفره را اداره کند به درد هیچ کاری نمیخورد" نمونه خوبی از سخن نسنجیده و بی ارزش است. بر چه اساس معیار توانایی کارهایی که از انسان بر می آید اداره خانواده دو سه نفره است؟
    • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      50 0
      ببینید جوانها بی عرضه نشدن بلکه اقتصاده که سخت شده و الان مثل قبل نیست که بتونی بدون پول کار و کاسبی راه بندازی و یا با دو هفته دنبال شغل گشتن اونو پیدا کنی زمانه بسیار به کام متولدین قبل از 1340 بود هم کار پیدا کردن و هم زمین و ملک خریدن که چندین برابر گران شد ولی الان جوانها نمیتونن حتی پول چیزهای اولیه را هم بدهندمن به عنوان یک رتبه برتر کنکور و کسی که چند رشته رو هم خونده خدمتتون عرض می کنم که فشار اقتصادی و فقر و...باعث این وضعیت شده و جوانان اتفاقا همه تحصیل کرده هستند نسل قبل با ششم ابتدایی زندگی میکردن و نهایت تحصیلشون دیپلم بود اما الان جوانها با دکترا بیکار هستند پس نمیشه گفت بی عرضه هستند همین جوانان ما در کشور دیگری بودند زیر 500 میلیون تومن الان ثروت نداشتن زمان و مکان هم مهمه
  • رضا A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    مشکل اینه که به علت بسته بودن جامعه عده زیادی برای برطرف شدن نیاز های اولیه انسانیشون از طریق مشروع و قانونی بدون فکر کردن به همه جوانب ازدواج میکنن,بعد از برطرف شدن نیاز به یاد مشکلات میفتن,من دو سال عاشقانه با همسرم زندگی میکنم و یه ثانیه بودن با همسرم با تموم دنیا عوض نمیکنم و طرفدار ازدواج عاقلانه هستم
    • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      65 19
      خیلی ها ازین حرفا میزدن
  • بهروزم A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    236 9
    باسلام.... به عنوان یک فرد متاهل متعهد که عاشق خانواده ام هستم ... من هم به شدت از ازدواج و متاهل بودن شاکی و مخالف این امر هستم ... دلایلش هم این است که من با این شرایط زندگی و با اینکه طی ده سال گذشته شاغل بوده و لحظه ای برای دست یافتن به یک زندگی متوسط دست از تلاش بر تداشتم اما همیشه شرمنده همسر و فرزندم هستم چرا که از عهده مخارج و تهیه اولیه ترین امکانات زندگی متوسط نیز بر نمی آیم و همیشه به خودم می گویم ای کاش ازدواج نکرده بودم لااقل یک نفر دیگر را نیز در گیر این مذلت زندگی در این مملکت نمی کردم.... دلیل عدم رضایت من متاهل فقط به خاطر این که همیشه باید حسرت بخورم که چراااااااااا من نمی تونم خانواده ام رو تامین کنم.... لعنت خدا بر من و باعث بانی این زندگی
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    چهل ساله هستم مجرد .در مورد ازدواج اصلا فکر ام نمیکنم.
    • بوئين زهرا IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      با اين اوضاع و احوالي كه چندساله تو اينجا هست ، بهترين ، عقلاني ترين و درست ترين كار ممكن رو انجام ميدي ، نه براي خودت دردسر درست ميكني و نه بنده خداي ديگري رو تو دردسر ميندازي
    • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      اونوقت چند بار به گناه افتادی؟؟؟
    • مهدي A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      14 78
      پس چرا اومدي اين صفحه رو خوندي؟
    • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      بی نام 11:27 کافیه چشماتو باز کنی به آمار و ارقام بندازی که متوجه بشی اون گناه افتادنی که ازش دم میزنی توی متاهل ها بیشتر از مجردا نباشه کمتر نیست. بدترین و خطرناکترین دلیل برای ازدواج، برطرف کردن نیازهای جنسیه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    34 2
    انتخاب نادرست. در گذشته که جوان ها نقش چندانی در انتخاب همسر خودشون نداشتن. اگر چه انتخاب ها عقلانی تر بود ولی لزوما اون مهر و محبتی که باید بین دو نفر شکل بگیره که یک عمر بخوان با عشق و علاقه باهم زندگی کنن به وجود نمی اومد. الان هم که جوان ها نقش بیشتری در انتخاب شریک زندگی خودشون ایفا میکنن معیارهای درستی ندارن و نتیجه این میشه که احتمالا با یک آدم که مستعد انواع خلاف و دوز و کلک و اعتیاد هستش میرن زیر یه سقف. غیر از این ها مشکلات اقتصادی امون آدم رو میبره و شیرینی زندگی رو کم میکنه. ولی همین الان جوان هایی که مشکلات اقتصادی قابل توجهی ندارن و با علاقه و احترام متقابل زندگی مشترکشون رو آغاز میکنن و آدم های سر به راهی هستن زندگی های خیلی خوبی دارن.
  • متولد ۶۳ A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    مجردم و بسیار خوشحال،،،دو سه باری خواستگاری رفتم،،،دخترها در قضیه ازدواج بهشون خیلی بیش از پیش پرداخته شده و یک رای شدنمهریه کلان میخواهند،،،سرویس طای آنچنانی میخواهند،،،عروسی در فلان هتل شهر میخواهند.وقت جهاز خریدن که میشه میگن ما رسم حهاز آوردن نداریم،،،
    • امیر A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      108 7
      موافقم
    • محسن IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      49 72
      حتما به سراغ دخترهای عاقلی نرفتی.انتخابت درست نبوده داداش
    • بی نام RU ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      92 52
      محسن مگر دختر هم عاقل پیدا میشه
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    170 8
    من عاشق همسرم هستم دوران نامزدی و عقد خیلی همو میدیدیم و باهم وقت میگذروندیم چون خونه پدرهامون بودیم و مسئولیت زندگی رو دوشمون نبود نه پرداخت کرایه خونه خبری بود نه خرج خونه و نه خیلی چیزایی که بابتش باید پول می پرداختیم اما الان که رفتیم زیر یک سقف بعضی وقتا نمی تونم حتی روزی نیم ساعت هم ببینمش هرچقد هم که من کار می کنم و اون کار می کنه بازهم کم میاریم برای دونفر وای به حال اینکه یک بچه بعنوان نفر سوم وارد زندگیمون شه باور کنید آدم ولخرجی نیستیم اما بازم کم اوردیم راستش اکثر اوقات بخاطر کم دیدن همسرم دلم خیلی براش تنگ میشه احساس میکنم دارم افسردگی میگیرم از بی پولی و ندیدن همسرم
  • هاشم IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    من خودم معتقدم باید اول پول کافی، منظور کار، درآمد، خانه و ماشین را تهیه و بعدش ازدواج کرد. من برنامم همینه.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      94 4
      ایول مدیریت برنامه و بودجه بزن دست قشنگ رو به افتخارش
    • عربلو IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      178 2
      يعني تو اينجا يك چيزي تو مايه هاي عمر نوح و صبر ايوب و آخرش هم گنج قارون
    • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      53 1
      عربلو.....عالی بود...عالی...کامنتا رو میخوندم غصه ام گرفت...رسیدم به کامنتت شاد شدم..شاد باشی
    • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      29 0
      عربلو، یه چیزی گفتی، میخوام با طلا بگم بنویسنش بکوبمش بالای آینه
    • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      13 1
      برنامه خوبیه. فقط یه 50 تا 60 سالی باید صبر کنی تا به این چیزها دست پیدا کنی و وضع مالی خوبی پیدا کنی.
  • کوروش A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    44 5
    باسلام بازم من کوروش.کامنت قبلی علی اقا ندیدم الان خوندم کاش بخونه وجواب بده داش علی اگر فکر میکنی اسم کوروش بزرگ خراب کردم معذرت میخوام هم از کوروش بزرگ هم از شما واما واست بگم من از زندگیم کاملن راضی هستم انتخاب بسیار عالی هم داشتم مشکل خاصی هم ندارم فقط ازدواج محدودیت هست بنظرم بخاطر همین هم توصیه کردم.بقول استاد شکیبا نظر مثل دماغ میمونه هرکسی یکی ذاره .
  • سید A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    27 38
    همه جای دنیا این طوری نیست. من بیشتر از یک دهه در آمریکا زندگی کرده ام و در آنجا هم موقع ازدواج و هم موقع بچه آوردن دیگران به شما تبریک می گویند. این مساله را اولین جایی که باید تصحیح کند رسانه ها مخصوصا صدا و سیما هستند. من یادم نمی رود وقتی سنم کمتر بود موضوع طنز این رسانه ها بسیار حول گرفتاریهای افراد متاهل می گشت.
    • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      80 14
      چه ربطی داشت الان اینارو گفتی که بگی آمریکا بودی دوست عزیز
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    ببیند من قبل از ازدواج با همسرم همکلاس بودم و گهکاه با هم بیرون می رفتیم.خدا شاهده توی 4 سال دوره لیسانس ، یک مانتو و یک مقنعه، یک کفش، یک روسری و یک شال داشت که از سال اول تا چهارم همان ها را بیشتر نداشت،ولی خونه من خانم هر ماه باید تمام اینها را بخره. خانه پدرش دو سه سالی یک بار با اتوبوس مسافرت می رفتند ولی خانه من ، خام انتظار سفر هر ساله خارج داره. و دهها مورد از این دست. جالبه که کاملا پدرش را درک هم می کند که برایشان خرج نمی کرد. تقریبا اکپریت قریب به اتفاق دخترها ، قل از ازدواج حرف های آرمانی می زنند ولی خرشان که از پل گذشت، همه چیز عوض می شه.طرف توی خانه پدرش یک ربع سکه ندیده بعد مهریه سال تولد هم می خواد.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      29 6
      کفشش چقدر خوب بوده 4 سال دووم داشته. تعداد زیادی از دخترها پرتوقع هستند، این قبول. ولی لطفا دیگه دروغ نگید. خودمون تو جامعه هستیم میبینیم بعضیاشون چه توقعات غیر منطقی دارن، دیگه نیاز نیست داستان سر هم کنید. بعدم اگه واقعا این کامنتی که نوشتی واقعیت داره، یه کم جذبه داشته باش خب. چه دلیلی داره آدم انقدر پرتوقع و بی مسئولیت و بدون درک باشه. قاطعانه بگو من حقوقم محدوده و تا یه حدی میتونم توقعات شما رو برآورده کنم، بیشتر از اون نمیتونم... اینو جدی گفتم دوست عزیز.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      33 3
      ادامه کامنت قبل: با این حرفتونم موافقم که دخترها قبل از ازدواج حرف های آرمانی میزنن و خرشون که از پل گذشت همه چی عوض میشه. هیچ وقت به حرف های آرمانی دخترها قبل از ازدواج و ادعای کم توقعیشون اعتماد نکنید. چون تجربه زندگی مشترک و مشکلات مالی اش رو ندارن و فکر میکنن میتونن کم توقع باشن و با کم و کسر زندگی بسازن، بعد وارد زندگی میشن یهو نظرشون عوض میشه. پس همیشه به داشته ها و توانایی خودتون در مسائل مالی اعتماد کنید نه حرفای آرمانی دخترا.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    ازدواج یعنی مرگ تدریجی
    • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      81 2
      اااااااااااااااااااااااااااااااحسنت.مختصر و مفيد
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    123 2
    بااین بیکاری و وحشت اقتصادی وبی پولی و تورم شدید و گرانی و.....ازدواج کردن نهایت حماقته. بنده ارشدحقوق دارم بازن ویه بچه بیکارم ومدام سرافکنده.حتی راضیم توشورای حل اختلاف کارکنم که فقط بیمه بشم اماپارتی ندارم .چون فقط نورچشمی های خودشونو می برن توشورا که دورهم باشن
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    171 8
    ازدواج نکنین چه دختر چه پسر.سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن
  • امیر A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    ازدواج نکنید من این راه رفتم و برگشتم بخیر گذشت الان که مجردم بعد سه سال همه انچه که از دست داده بودم دوباره ساختم بلکه بیشتر کل انرژیمو ازدواج گرفته بود الان هم کار خوب دارم هم دانشجو دکترا هستم. زن جز بدبختی چیزی نداره خوشگلیم شش ماه اوله بعد عادی میشه راحتتتتتتتتتتتتتتتتت زندگی کن
    • iraj A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      104 7
      واقعا حرف حق جواب نداره
    • salar A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      49 86
      شما شکست خوردی انتخاب اشتباهی داشتی خدارو شکر کن فهمیدی ولی زنها با اینکه قبول دارم گاهی باعث اذیت میشوند ولی نمونه خوبش که من دارم فرشته هستند خونه یک روز بدون همسرم جهنم هست
    • احمد IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      58 8
      متاسفانه درست است
    • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      37 71
      حالا در آینده ی نه چندان دور می بینیمت که چطوری میری بازم زن میگیری همه آقایون همیند وقتی زنشون می میره چهل روز نشده میرن زن میگیرند شما که دیگه جای خود دارید
  • علی IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    67 2
    من خودم پنج ماهه عقد کردم . ازدواج هم خوبه هم بد بدیش : آزادی مجردیت تمومه مسولیت و ... و از همه مهمتر مباحث اقتصادی برای من 95 درصد فکر الان بخاطر پوله
  • وحید A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    75 4
    ازدواج اتصال دو نفر به هم که قرار یک هدف مشترک داشته باشند هست ولی چون در این زمانه هیچ کس نمیخواد کوتاه بیاد در هر موردی به این خاطر نمیشه کسی را که ازدواج کرده موفق دانست.ضمنا توقع دخترها هم فوق العاده بالا رفته که این امر مستقیما به ضرر خود دخترها تمام میشه
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    73 3
    کار از این حرف ها گذشته.متاسفانه در جامعه ما به دلیل عدم آموزش های صحیح اجتماعی،اکثر پدر و مادر ها در زندگی مشترکشون به بن بست خوردن و نتیجه این اتفاق اینه که هیچ پدر و مادری راضی به ازدواج بچه اش نیست.حرفشونم اینه که ازدواج خوشبختی نداره و همش بدبختیه؛دختردارها میگن پسر خوبی که سرش به زندگی اش باشه و مرد باشه و تو دوران مجردی اش زیادی آزاد نبوده پیدا نمیشه، پسردارها هم می گن به چه دختری این دوره زمونه میشه اعتماد کرد که زن زندگی باشه و به فکر پول و مهریه و اینجور چیزا نباشه و اهل چشم و هم چشمی نباشه.به دلیل ترویج بیش از حد روابط آزاد در این جامعه افراد اعتمادشون رو به هم از دست دادن.حتی نمیشه به بچه ی یه خانواده مذهبی سرشناس اعتماد کرد؛چون بسیار دیده شده بچه هیچ ربطی به خانواده اش نداره
  • عباسعلی مستعان IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    128 8
    من نمیدونم چه لزومی داره همه ازدواج گنند؟ چه اشکالی داری چند میلیون مجرد داشته باشه کشور؟ جمعیت ما تا سالها کافی است. نفت را فروخته و نانشان را می دهیم. مشکل چیست؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    123 1
    من یک پسرم در آستانه ی 32 سالگی و ازدواج نکردم، دو سه باری که قصد ازدواج کردم خیلی کم لطفی ، پنهان کاری، منفعت طلبی ، دروغ و خیانت از دخترهایی که خواستم وارد زندگیم کنم دیدم و این باعث ایجاد حس تنفر از جنس مخالفم در من شده و کلا قید ازدواج رو زدم، شاید الان یه عده بیان بگن معیار انتخابت غلط بوده و ازین حرفا اما من به جز سلامت اخلاقی و ظاهر هم برام مهمه اما در حد مقبول نه توقع فوق العاده چیزی نمیخواستم از طرف مقابلم آدم در قبال تعهد و مسئولیتی که میپذیره توقعاتی مثل آرامش و حس امنیت هم داره،درکل دیگه اعتقادی به ازدواج ندارم
    • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      77 1
      بنده حتی به جایی رسیدم که ظاهر هم حتی برایم مهم نبود ولی در قابل صداقت و گذشتی که داشتم دورنگی و بی وفایی دیدم؛ عدم درک دیدم
    • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      73 6
      جالبه که بعضی از زنها و دخترا زیرزیرکی و پنهونی همه کاری میکنن بعد که داره گندش درمیاد میگن درمورد من فکر بد نکنی یا قضاوت نکن منو و ازین حرفا
    • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
      10 1
      بی نام 12:35:20 حرفت رو تایید میکنم عینا تحربه مشابه داشتم همینها رو گفت. 100 درصد موافقم از اون به بعد ابدا اعتماد نمیکنم بهشون. بسیار هم در نقش بازی کردن عالی عمل میکنن مواظب باشید.
  • یک متاهل A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    88 0
    سلام. نمیدونم منتشر میشه یا نه؟ من سی ساله هستم و متاهل. به نظر من به دلیل اینکه در ایران تصمیم برای ازدواج از روی غریزه گرفته میشه نه از روی عقل؛ دختر و پسر فکر میکنن عاشق هم شدن؛ در صورتی که از روی غریزه تصمیم میگیرن و بعد از چند سال متوجه میشن که واقعا عاشق نبودن ... و تازه به فکر جوونی کردن و برنامه ریزی برای زندگی میافتن.
  • سعید A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    ﻧﺮﺥ ﺩﻳﻪ يک مرد 253 ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺗﻮﻣﺎﻥ است ﻳﻌﻨﯽ ﻣُﺮﺩﻩ ﻫﺮ ﻣﺮﺩ 253 ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺍﺭﺯﺵ ﺩﺍﺭﺩ، ﻭ ﺑﻪ ﻭﺭﺛﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺳﻮﺩ ﺳﭙﺮﺩﻩ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﺣﺪﻭﺩ 18 ﺍﺳﺖ، ﺳﻮﺩ ﻣﺎﻫﯿﺎﻧﻪ ﺳﭙﺮﺩﻩ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﺒﻠﻎ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻣﺎﻫﯿﺎﻧﻪ 3.795.000 ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺍﮔﺮ ﻣﺮﺩی ﻣﺎﻫﻴﺎﻧﻪ ﻛﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﻣﺒﻠﻎ ﻓﻮﻕ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺶ هیچ ﺗﻮﺟﻴﻪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻧﺪارد
    • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      143 6
      عجب چیزی گفتی. کمرم از وسط تا شد خداییش. آفرین ... خخخخ
    • بهار A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      36 57
      ارزش آدمها فقط به پوله آقاسعید؟ این حرف شما انگار تارگیها مد شده و خیلیها اینو میگن اما به نظرم این حرف توهین آمیزه.
    • محمودرضا IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      64 1
      این واقعیته. علتشم این هست که فردی با زیر این درآمد فقط از نظر زیست شناسی زنده است. روح زندگی در این فرد خواهد مُرد و فرد به یک مرده ی زنده تبدیل خواهد شد.
    • میثم A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      29 11
      دیه ی از بین رفتن چندتا عضو مهم بدن بیشتر از یه دیه کامل میشه.با این طرز تفکرت نظرت چیه بزنم چند جای بدنتو ناقص کنم اونوقت ماهانه مثل مدیر یه شرکت بزرگ درامد داشته باشی؟
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      52 14
      بهار خانم من امثال شما ها را خوب می شناسم.همینها که قبل از ازدواج می گوسند پول مهم نیست و بعد از ازدواج تنها چیزی که براشون مهمه پوله
    • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      25 2
      بنده خدا گفته توجيه اقتصادی نداره. راستم گفته.
    • بهار A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      23 1
      بی نام 12:38:19 شما کف بین هستین که آدمها رو به همین راحتی می شناسین؟ من 13 ساله که ازدواج کردم، پا به پای همسرم دارم کار و تلاش می کنم، اما چرخ این زندگی اونجور که باید نمی چرخه. و این نه ایراد منه و نه ایراد شوهرم. ایراد جامعه هست که من و همسرم با مدرک فوق لیسانس از دانشگاه دولتی به اونجایی که باید نرسیدیم علیرغم همه تلاش ها و دوشغله بودن هردومون. اما اینها دلیل نمیشه که ارزش شوهرمو با پول بسنجم اون هم با پول نبودنش. هنوز هم میگم که این نوع فکر کردن توهین به انسان و انسانیته.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    20 29
    مشکلات اقتصادی کم ارزشترین مشکلات زندگی مشترکه بیشترین طلاقها توی زوجهای پولدار اتفاق میفته و طبق آمار بیشترین طلاق کشور مربوط به شمیرانات تهرانه که بالای 80 درصده مهمترین مشکل زوجهای جوان 1.همطراز و کفو نبودن اعتقادی و فرهنگی و هوشی و اقتصادی و خانوادگی زوجها و چاره ش اینه هر کی با همسطح خودش ازدواج کنه 2.درک نکردن و نپذیرفتن تفاوتهای ذاتی جنس مخالف که با کارگاههای آموزشی حل میشه 2.لوس بودن و عدم مسئولیت پذیری زوجها که ریشه در تربیت خانوادگی و کودکی و نوجوانی زوجها داره
  • مریم IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    52 21
    والا به نطرم ازدواج خوبه اما نه به هر قیمتی مخصوصا برای دخترها
    • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      45 1
      مساله رو جنسيتي نكنيد جوون ها اول بايد زندگي كردن رو ياد بگيرند چه دختر و چه پسر
    • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      28 8
      دقیقا مسئله رو جنسیتی نکنیم. ولی کاش اینو به از آقایون هم میگفتین.
  • مهتاب A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    باز پسران فعال خبرآنلاین شروع کردن که علت مشکلات متاهلی و حتی بسیار از مشکلات دیگر این جامعه زنان هستند و بس ... و هر بار هم خبری در این رابطه منتشر میشه، سریع بهش اشاره می کنن و بقیه پسرا هم فریاد احسنت گفتن شون هوا میره ... من نمی دونم این چه جامعه ای هست که پسرانش فرشته هستند و دخترانش شیطان اگر ما اخلاق نداریم، فکر نمی کنم شماها هم داشته باشید، چون مادراتون هم زن هستند و شما رو کنار خواهراتون بزرگ کردن
    • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      58 35
      شما هم فعال هستید ولی در زمینه اینکه زندگی پسرها را خراب کنید
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      29 4
      مهتاب خانم. کسی ادعای فرشته بودن و شیطان بودن جنس مخالف رو نکرده. بحث سر توقع بی جای بعضی از خانم ها موقع ازدواجه که دنبال چشم و هم چشمی با بقیه اعضای فامیل و دوست و اشنا هستن و دنبال گرفتن مراسم ها و خواسته های آنچنانی. این مورد توی آقایون هم هست. متاسفانه بعضی از خانمها توقعاتی از همسر آیندشون دارن که پدرشون توی همه سالهای کار و خدمتش نتونسته فراهم کنه. بحث اصلی مخالف با ازدواج همینه
    • مهتاب A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      41 25
      اول از همه مامانت زندگی بابات و تو رو خراب کرده...دختر خانوم در مرحله بعدی وارد زندگیت میشه...پس اول برو به مامانت بگو:
    • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      44 17
      چه سریع مامانت و خواهرت میکنن اینا .. خدایاااااا همشون عین همن :
  • لیلی IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    127 2
    به نظر من در مملکت ما از آب و هوا و خاک بگیر تا مسائل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و عاطفی ازدواج و سلامت جسمی و روانی مردم همه به بحران تبدیل شده و هیچکس هم نیست این بحران رو مدیریت کنه
    • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      36 98
      هه بحرانها از شما دخترها و زن ها شروع میشه
    • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      23 5
      آقای بی نام 11:34 شما یکی از همون آدم های مسئولیت ناپذیر هستی که مسئولیت اشتباهاتشون رو نمیپذیرن و دنبال اینن یکیو پیدا کنن تقصیرا رو بندازن گردنش. حتی اگه مشکلی بین شما و هم جنس هاتونم پیش بیاد بازم خودت رو بی تقصیر میدونی و گردن اونا میندازی، شک ندارم
  • محمدرضا A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    22 4
    ای کاش همین جوری که داریم از همه چیز غرب تقلید میکنیم از همین سبک ازدواجشون هم تقلید میکردیم غربیا وقتی میخوان ازدواج کنن مراسمشون تو کلیسا برگذار میشه بدون تجملات و خیلی ساده.حتی مراسم بعد از عقد هم خیلی ساده برگذار میشه.دیگه کسی کنسرت برگذار نمی کنه کسی ریخت و پاش نمیکنه. یه عروسی ساده میخوای بگیری کم کمش 15 میلیون هزینه میخواد از ماست که بر ماست. ازدواج خیلی خوبه اما این مسائل قبل و حین عروسی بذاره
  • فرزاد IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    49 3
    نمیخوام حرف تکراری بزنم.من یک ساله ازدواج کردم.اونایی که قصد شو دارن بدونن که اون وضعیتی که الان دارن میبینن رو مد نظر قرار ندن.به این فکر کنن که تمام این کسانی که به به چه چه میکنن و مشوقتون هستنو دارن هلتون میدن 2 ماه بعد کنارتون نیستن.همه خوشیاش زود تموم میشه و شما میمونید و وضعیتی که به جرات میتونم بگم برای شروع به مراتب سخت تر از دوران مجردی شماست و ارتباط با همسری که امیدوارم دچار تغییر عقیده و رفتار بعد از ازدواج نشه چون خانوما به شدت موجودات عجیبی هستن که هر چقدر هم که اطمینان داشته باشید که شناخت دارین بازم باید خودتون رو برای شرایط بدتر آماده کنید.
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    18 0
    ازدواج زمانی خوبه که دو طرف نیاز به ازدواج رو در خودشون حس کنند نه اینکه اونو به عنوان راه حلی برای خارج شدن از زیر نظر خانواده بدونن . من خودم اگر خواستم ازدواج کنم عروسی هم نمیگیرم. با این اوضاع اقتصادی نه عقلانی و نه منطقیه که بخوای عروسی بگیری که فقط بدهیش برات بمونه و بقیه بیان بخورن و بریزن و برن. زیر بار هر خواسته نابجا و چیزی که بوی چشم و هم چشمی بده نمیرم.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    28 0
    من متاهلم و بنظرم متاهلی بسیار خوب است به شرطی که درست و با عقلانیت همراه باشد. وقتی معیارهای مردها خوشکلی زن شده و معیار خانم ها پولداری شده از همان اول نباید این ازدواج بسته بشود چون ازدواج نیست و یک معامله اقتصادی است. البته باید سلامی بکنیم به آن عقل کل هایی که میگویند تحریم ها و مشکلات اقتصادی هیچ اثری روی ما ندارد.....سلام ....
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    5 3
    ازدواج زمانی خوبه که دو طرف نیاز به ازدواج رو در خودشون حس کنند نه اینکه اونو به عنوان راه حلی برای خارج شدن از زیر نظر خانواده بدونن . من خودم اگر خواستم ازدواج کنم عروسی هم نمیگیرم. با این اوضاع اقتصادی نه عقلانی و نه منطقیه که بخوای عروسی بگیری که فقط بدهیش برات بمونه و بقیه بیان بخورن و بریزن و برن. زیر بار هر خواسته نابجا و چیزی که بوی چشم و هم چشمی بده نمیرم.
  • محمد A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    50 1
    یه نوع دیگه هم هست . ما یه دختر بساز پیداکردیم که خانواده ی بسیار پولداری داشتن به زور راضی شون کردیم که با هم ازدواج کنیم منم فکر میکردم چون هم رو میخوایم بقیش حله . الانم دختر مردم رو از خونه ی پانصد متری اوردم تو اپارتمان 60 متری و از سانتافه به پرابد . زنم هیچی نمیگه ولی من اینقدر پیش خودم شرمندم که بعضی وقتها نمیتونم توی روی خانومم نگاه کنم .14 ساعت کار میکنم که فقط بتونیم روز رو شبب کنیم . وقتی پول ندارید نه خودتون رو بدبخت کنید ، نه کسه دیگه ای رو
  • ss A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    13 35
    من در 24 سالگی ازدواج کردم امروز ده روزی است که پدر هم شده ام. زمان عقدم فقط و فقط 200 هزار تومان پول داشتم اما هم خانمم هم خانواده اش درک خیلی بالایی داشتند و من اصلا تحت هیچ فشاری نبودم. مهریه ما هم بی هیچ بحثی موقع جاری شدن عقد 110 سکه تعیین شد. خداروشکر یک سال بعد از عقدم توانستم خانه ای در چهارراه نواب رهن کنم. یک پراید 93 هم شش ماه پیش خریدم. بعد از عقدم دکتری هم قبول شدم و الان هم بورس هیات علمی دانشگاه شده ام. اما در شروع زندگی مشترک فقط 200 هزار تومان بود و من حتی سربازی هم نرفتم. میخام بگم بجای ایراد گیری از طرفین از خود شروع کنید. خودمان چقدر می فهمیم؟ چقدر انتظار فهم از طرف مقابل داریم؟ من و همسرم معنای واقعی درک را در زندگی مشترک پیاده کردیم و خدا هم حسابی به ما لطف کرد.
    • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      31 6
      شما اصن خوششششششششبخت.ولي برادر من ميدوني اگه همون مهريه 110 سکه رو از شما بخاد بايد بري آب خنک بخوري.به نظرت ارزشش رو داره؟
  • ایرانی A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    44 1
    دوستان مجرد بزارید یه توصیه بهتون کنم به نظرتون عمر مفید انسان چند ساله حالا تو مملکت ما بر فرض بگیریم متوسط 65 سال چرا زمان که با ارزش ترین سرمایه انسانه زیر فشار های اقتصادی و رواتی حاصل از ازدواج حروم بشه به خدا نمی ارزه اگه می خواهید ازدواج کنید با عقل تون عمل کنید اونم با کلی پول و ماشین و خونه این حرفا رو باور نکنید که میگن این چیزا خوشبختی نمیاره فعلا در جامعه ای که یه سرما خوردگی60000 تومان برات اب می خوره حساب بقیه هزینه ها رو بکنید در کنار اینها مشکلات عدم تفاهم های اعتقادی و فکری رو هم اضافه کنید جهنمی میسازه که یک عمر می سوزید. من با عشق ازدواج کردم الان مریض روانی شدم از تمامی علایقم گذشتم. واقعا خنده از ته دل رو فراموش کردم
    • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      26 1
      من با عشق ازدواج کردم الان مریض روانی شدم ........... نفسم گرفت از این جمله باید باور کنیم که تو عصر ارتباطات و اطلاعات ازدواج دیگه نه معنی داره نه ضرورت ....... یک متاهل
  • حسین A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    10 24
    جدای از همه مشکلات ازدواج باعث کامل شدن انسانیت انسان می شود: اینکه فقط برای خودت تلاش نکنی و به کس دیگری هم محبت داشته باشی و علیرغم همه سختیها فکر خوشبختی او هم باشی . در ضمن چه چیزی می تواند جای کودک با همه شیرینیهایش را پر کند؟ شاید تا وقتی جوانید متوجه نباشید و محیطتان را با دوستانتان پر کنید ولی در میانسالی و سالمندی با تنهایی و افسردگی چه خواهید کرد؟ ایا محبت همسر به همسر و فرزندان به پدر و مادر را از غریبه می توانید انتظار داشته باشید؟ اینکه همسر و فرزندانتان شما را دوست دارند و نگران و مواظبتانند را با چه چیزی می توانید عوض کنید؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    8 9
    به نظرم انتخاب در ازدواج خیلی خیلی مهم است. یک ازدواج خوب آدم رو به عرش و بد به فرش می رساند. من 5 ساله که ازدواج کرده ام و البته ازدواج منطقی و الان خداروشکر خیلی هم راضی هستم. این که 2 طرف همدیگه را در بعضی شرایط نیز درک کنند خیلی مهمه. بحرحال نفس ازدواج عالی است فقط باید دنبال جفت متناسب با شریط و روحیات خودت باشی. والسلام
  • مهدی A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    21 2
    بنظرم باید 300 میلیون پول داشته باشی که بتونی یه زندگی معمولی استارت بزنی تو شهری مثل تهران که اجاره یه منزل تو جنوب زیر ماهی 400 تومن نیس با حقوق 2 تومن کسی نمیتونه از صفر زندگی کنه خواهشا مسوولین شعار ندن نشستن لب حوض میگن لنگش کن بعدشم با کسی زندگیتونو شروع کنید که عقل داشته باشه نه احساس خالی من خودم کسیو 4 سال میخواستم دیدم طرفم میگه گارانتی میخوان خونوادم از طرفی هم دختر خانم میخواستن ست پرده خونه منو با سلیقه مادرشون ست کنن .. گفتم شما بشین خونه مادرت با سلیقه مادرت شوهرکن با عقل ازدواج کنید نه احساس
  • رضا A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    91 4
    در جواب خانم سمانه: اون چیزایی که پدرت بعد از 40سال زندگی بهش رسیده یا هنوزم نرسیده از پسر مردم نخواه...
    • مهدي A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      63 0
      اتفاقي كه براي من افتاد: نامزدم تمام چيزايي كه تو خونه باباش براش فراهم نكرده بودن رو از من ميخواست و اصلا فراموش كرده بود قبل از نامزدي با چه شرايطي زندگي ميكرد. اميدوارم دختر پسراي ديگه اينطوري نباشن.
  • بی نام RU ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    97 2
    دوستان من یه سوال برام پیش اومده اگه کسی جواب درست و منطقیشو میدونه جواب بده خواهشا "چرا باید ازدواج کنیم مگه زندگی مجردی چشه ؟"
    • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      17 49
      بعد از سي سالگي زندگي مجردي فايده اي نداره عملا ديگه زندگيت پيش نميره جوونا فك ميكنن شادن ولي اگه واقعا تو دلشون رو ببيني همه آرزوي زندگي خوب رو دارن. دوست عزيز صورت مساله رو پاك نكن بايد مشكل رو حل كرد ولي متاسفانه فرهنگ خانواده هاي ما خيلي پايينه و مسئولين هم واقعا به فكر نيستم براي خودمون متاسفم
    • محمد IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      24 5
      مجردی تا یه سنی می تونه ادامه داشته باشه.نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن ، نیاز به برطرف کردن نیازهای عاطفی و تنها نبودن تنها چند دلیل ساده واسه اهمیت ازدواج هستش.شما فرض کن 50 سالته...دور از جون پدرو مادر شما هم به رحمت خدا رفتن و خواهر برادرها هم همه سر زندگی خودشون هستن.ایا می تونی تنها بودن رو واسه کل روزهات تصور کنی؟
    • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      36 3
      واقعا چرا باید با این وضع اقتصادی رباتی جهت تهیه نیازهای فردی باشی که در مشکلات زندگی به فریادت نخواهد رسید
    • محمود IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      24 2
      بایدی در کار نیست .. شما مختاری ازدواج نکنی و هر کسی حرفی بهتون زد در مورد ربط ازدواجتون به اون آدم بپرسی ...
    • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      6 6
      سعی می کنم پاسخی درست و منطقی بدهم : انسان موجودی مدنی باالطبع است یعنی از رفتارهای جامعه شامل اعتقادات و فرهنگ پیروی میکند ,از جمله ازدواج . اما اینکه چرا ازدواج در بیشتر جوامع به عنوان یک هنجار پذیرفته شده ناشی از نیاز فطری انسانچه جسمانی و چه روانی و تلاش برای مدیریت این نیازها با کمترین هزینه برای جامعه است. حال اگر به طور فرضی بتوان روش دیگر با هزینه ای کمتر برای رفع نیازهای یاد شده یافت می شود از ازدواج چشم پوشی کرد , اما تا آن زمان ازدواج همچنان به عنوان بهترین و پذیرفته ترین راه قلمداد خواهد شد
    • سعید A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      36 2
      عملا دلایل تاریخی شکل گیری زوج از بین رفته و اگر کسی ازدواج کند داره کار غیرعادی می کند موافقم من 43 سالم است و ازدواج نکردم بنظرم کار بسیار خطرناکی است در سال 1395
    • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      14 12
      دوست عزیز ازدواج از زمانی بوجود امد که بشر شروع به کار کشاورزی کرد و نیروی کار میخواست که روی زمینها کار کنه و با ازدواج کردن و رسمی کردن اون به نیروی کار لازم که همون بچه هاش بودن برای اداره زمین دست پیدا میکرد ولی الان اون نیاز از بین رفته ولی رسمش بر جا مونده و اشتباه بزرگ ما انسانها و بخصوص و بویژه ایرانی ها اینه که چیزی که نیازش از بین رفته و بصورت سنتی باقیمانده رو داریم اینقدر سخت می کنیم که کم کم همه ازدواج رو بیخیال بشوند. به نظر من رفتار خانواده های ایرانی و توقعات دخترها اصلا قابل شنیدن هم حتی نیست چه برسه به اینکه در موردش بحث هم بشه کرد و بسیار شگفت اور و تاسف اور هم هست
  • قاسم زاده ی کرد دامغانی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    15 1
    من معتقدم ازدواج؛ کار درستی هست به شرطی که شرط ابتدا از پس خودش بربیاد. نرخ درآمد حدودی مناسب برای زندگی ساده در تهران به نظرم 5 تومن انفرادی، 8 تومن زوجین، و به ازای هربچه 4 تومن در ماه است. به عنوان مثال شخصی با سه بچه اگر ماهی بیست تومن درآمد نداشته باشد قطعا مشکل دارد. یا زوجی که زیر هشت تومن درآمد دارند قطعا با مشکلات متعدد رو به رو خواهند شد. پس اگر درآمد در این حد نیست؛ که نیست قطعا؛ چرا ازدواج کنیم؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    25 5
    از دست اين زناي جديد مكه ميشه آسايش داشت. ما ادارمون ٤ تا كارمند خانم داره و ٩ تا آقا. اون ٤ تا خانم يه نفرشون هم براي از بين بردن آرامش در اون محيط كاري كافيه. حالا اون آدما مي خوان باعث آرامش يه نفر ديكه بشن؟ انقدر به دخترا گفتن حواستون باشه كه ازتون سو استفاده نشه اينا از اون طرف بوم افتادن دارن سير به سر همه مي كارن و فكر مي كنن اين حق رو دارن. يه دليل كم شدن ازدواج هم همينه كه بالاخره مردم چشم دارن ميبينن
  • reza A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    95 4
    داستان از اونجا شروع میشه که خانواده های مذهبی بدتر از همه شدن توی توقعات از داماد من توی سن 31 سالگی واقعا زده شدم از ازدواج یادم نمیره آخرین خواستگاری که رفتم دختر خانوم مومنی بود میگفت ما رسمه توی خانوادموم سرویس پایین 45 میلیون قبول نمیکنیم ایناس درد جامعه ما اینارو حل کنید
    • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      49 30
      رضــاجان شما خواستگاری دختری برو که واقعا مذهبی و مومن و متدین باشه نه مذهبـــــی نما ... خب معلومه مذهبی نماها همچین توقعاتی دارن
    • بی نام RO ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      23 16
      این خانواده تنها پوسته ظاهری مذهبی داشته اند به احتمال زیاد
  • متاهل دل به خدا داده IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    17 0
    متاسفانه جامعه ما به شکلی که اگر از یک سنی بالاتر بری و ازدواج نکنی نظر همه نسبت بهت منفی و حرفهای زیادی پشت سرت زده میشه که فعلانی مشکل جسمی یا روانی داره یا دختر بهش نمیدن یا خواستگار نداره از اینجور حرفا، و ما چون در سنی هستیم که احساساتمون نسبت به عقلمون برتری داره تن به هر شکل از ازدواجی میدهیم واین وظیفه بزرگترهاست که ما را آگاه کنن حتی با استفاده از زور که با این مشکلات روبرو نشیم. مجردهای عزیز حداقل قبل از ازداوج از امنیت شغلی و درامد خود مطمئن شوید و بعد ازداج کنید.
  • احمد IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    12 27
    من در 25 سالگی و زمانی که در آزمون دکتری قبول شدم ازدواج کردم. همسرم هم دانشگاهی من بود. الان 5 سال از ازدواجمون میگذره اما واقعا میگم بهترین کار ممکن را انجام دادم. خداشاهده هرچی دارم از اون سال شروع شد. مقالات مهم، رفتن به امریکا برای مدتی و الان استخدام به عنوان هیات علمی البته بدون پارتی و واقعا سختی کشیدم. همسرم هم بعد ازدواج تونست دکتری قبول شه. خلاصه حرفم اینه که میدونم همه چی رو بدست نیاوردم و قرار هم نبود که همه چی رو بدست بیارم اما از ازدواج راضی هستم. سعی کنید در سطح خودتون همسر پیدا کنید. دختر پرتوقع زیاده اما دختر خوب هم کم نیست. یا علی...
    • بی نام A1 ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      10 1
      شما100ازجمع ازمابهترونی آقا
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    88 13
    خدا وکیل با زن گرفتن زندگی خودتون را خراب نکنین ، من به زور پدر و مادرم زن گرفتم الان مثل ..... پشیمونم
    • محمد GB ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      12 20
      منفی بهت دادم به خاطر ای که به خودت توهین کردی و به خودت گفتی ...
  • پرنده IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    6 27
    من شیش ماهه که ازدواج کردم. 1خیلی راضیم. توی همین شیش ماه تونستم با کمک زنم و وام و دوندگی 6 ماهه توی بنگاهها، صاحب خونه بشیم. الان هم دنبال جمع وجور کردن لوازم خونه ایم. من اگه مجرد بودم توی همون آپارتمان نقلی ای که اجاره کرده بودم زندگی می کردم و اصلاً به فکر خونه دار شدن نمی افتادم.بنده در مجردی انگیزه ای برای جمع کردن مال و فعالیت اقتصادی اضافه و یا ریسک کردن نداشتم و بعد از ده یا بیست سال، عقب افتادگی اقتصادی مشهودی نسبت به همتایان متأهل م رو حس می کردم.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      36 4
      تازه 6 ماهه بزار 2سال رد شه میفهمی چه کار کردی الان تو کمای ازدواجی بزار بهوش بیای تا ببینی چه کار کردی
  • مسلم A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    39 0
    اول خواستم کامنت بذارم و از محاسن ازدواج بگم ولی بعد از خوندن نظرات دلم به حال جوونای امروز کباب شد قربون همتون برم حتما یه چیزی میدونید که ازدواج نمیکنید اگه یه شغل مختصر دارید و دختر کم توقع پیدا میکنید با بیش و کم زندگی بسازید و ازدواج کنید اگرم نه که گرفتار نکنید خودتونو
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    44 2
    آقايون داداشام. يا پول دارين يا ندارين.اگه ندارين كه زن نگيرين.اگر هم دارين و براش تلاش كردين باز هم زن نگيرين چون حاصل يه عمر تلاش خرج مهريه و نفقه و آرايشگاه و سالن و ماشين عروس و طلا و سرويس و اين حرفا ميشه. اگر هم دارين و براش زحمتي نكشيدين يعني باد آورده يه پولي اومده باز هم زن نگيرين چون خودتون در نياوردين بلد هم نيستين نگهش دارين و به طرفه العيني خانوم از چنگت مي كشش بيرون . اگر هم باز مي خواي زن بگيري برو بگير ولي ما به شكوفا به باران نمي رسانيم سلام تو را چون بهت اخطار داده بوديم
    • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      16 0
      دمت گرمممممممممممممممممممممم
  • مرد متأهلی که خوشبختانه همسرش در قید حیات است. IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    20 28
    مردان متأهلی که مدعی ناراضی بودن از ازدواج هستند دروغ می گویند. یک آمارگیری ساده نشان می دهد اکثر مردانی که همسرشان فوت می کند مجدداً ازدواج می کنند. یعنی از ازدواج ناراضی نیستند که اکر بودند دوباره ازدواج نمی کردند. اما اغلب زنانی که همسرشان فوت می کند دیگر ازدواج نمی کنند که البته این نشانه وفاداری زنان است.
  • محمد IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    13 3
    بنده 7 سال است متاهل هستم و یه دختر هم دارم...به شدت اعتقاد دارم اگر ازدواج با چشمان باز و در نظر گرفتن معیارهای عقلانی و منطقی انجام بشه صدها برابر بهتر از مجرد بودنه ولی اگر تنها به صرف ازدواج کردن انجام بشه و معیارهای زندگی مشترک توش در نظر گرفته نشه مطمئنا صد برابر بدتر از مجرد بودنه... انسان مرد یا زن ابتدا باید خودش و شرایطش رو بشناسه تا بفهمه دقیقا چی از شریک زندگیش می خواد. بنده یه دوست دارم که با همسرش به علت اینکه خانمش سر کار نمیره و همه مسئولیت مالی زندگی به روی دوش خودش هست همیشه دعوا دارن.ازش سوال می کنم که قبل ازدواج این موضوع رو مطرح کرده بودی با همسرت؟ جوابش "نه" هستش و وقتی دلیل می پرسم میگه عجله داشتم که ازدواج کنم... این صرفا یه مثال ساده بود.بقیه مسایل هم همینطوره
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    10 1
    بخی از مشکل هم بر می گرده به بیلبوردا و برنامه های تبلیغاتی عجیب غریب ما درباره شیوه های زندگی انسان غربی. انقدر سعی کردیم بگیم تدی اروپا و آمریکا همه حرومزاده اند و همه فاسد اند و خانواده فلان است و بهمان است که بعضی ها فکر می کنند واقعا جهان غربی و شکل زندگیش یعنی رابطه جنسی متعدد بدون پذیرفتن مسولیت اجتماعی. حتی مفهوم رابطه مشترک بیرون از ازدواج براساس تعهد و مسولیت پذیری دو طرفه هم بی معما شده برای ما. تا جایی به قول دوستی که ا لهستان اومده بود ایران آمریکایی ها و اروپایی ها در مقابل بعضی از ماها بی اندازه محافظه کار تر به حساب میاند.
  • علی A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    22 6
    بعد از ازدواج متاسفانه دختر خانم ها اون روی خودشونو نشون میدن و زیر همه قول و قرارا و حرفای قبلشون میزنن. مشکلات مالی قابل حل شدنه ولی کسی که ذات پلیدی داره وهدفش یه چیز دیگست رو نمیشه حل کرد. ازدواج باعث دوری انسان ها از هم خانواده و دوستان ، اختلاف ، تنش ، فقر ، بیماری های عصبی و... میشه متاسفانه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    22 1
    به قول یک خواننده خارجی؛ مانی مانی او ما ما
  • کاظم A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    100 6
    من 32 سالمه و ازدواج نکردم راستش خونه و ماشین و کار هم دارم ولی دیگه حس و حال اینکه هر روز یکی رو تحمل کنم ندارم
    • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      53 1
      همسنیم و دقیقا منم همینطورم
    • رضا A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      50 1
      منم 29سالمه و دقیقا مثه شمااااام
    • بی نام A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      18 0
      هم سنیم و دقیقا مانند شما هستم و روز به روز کم حوصله‌تر می‌شوم البته بنده قبلا دو سه باری رفتم خواستگاری ولی در مقابل صداقت و گذشت بی‌مهری و دنیاطلبی دیدم
    • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      13 1
      منم
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    151 9
    دختر های ایرانی شوهر آمریکایی با رسوم عربی می خوان.
  • احمد IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    5 0
    یکی از بزرگترین دلایل بی‌شک اقتصادی است. دومین دلیل هم دخالت خانوادها و تبدیل زندگی‌ها به رقابت است که کم کم رو به افول و جنگ اعصاب می‌رود.
  • علي A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    15 0
    از نظر من داشتن يك خانه، اتومبيل و يك شغل مطمئن براي زوجين، پيش شرط شروع زندگي مشتركه. تازه بعد از اين ميشه به تفاهم و مسائل اخلاقي و فرهنگي و ... فكر كرد. بي مايه اوضاع خيلي بي ريخته دوستان. البته اگر شغل خوب هم داشته باشيم ميشه بقيه را هم به مرور با همسرمون بدست بياريم كه در اينصورت خيلي هم لذتش بيشتره چون براي بدست آوردنش دو نفر با هم زحمت كشيدن و حتماً خاطره خوشي باهم در اين زمينه خواهند داشت. اما از اونجا كه خانم ها و خانواده خانم ها عمدتاً سخت گير هستن نميشه خيلي به اين گزينه فكر كرد. به نظرم اگر چنين خانواده اي و چنين دختري را ديديد و شغل خوبي هم داريد معطل نكنيد كه ايام به كام خواهد شد وگرنه بايستي اول اقتصادتونو درست كنيد بعد دختر مورد نظر تونو پيدا كنيد.
  • یاس A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    82 4
    خانوم سمانه، من هم یک دخترم، ولی‌ اصلا با نظر شما موافق نیستم، زندگی‌ مشترک، یعنی‌ تقسیم کردن ، یعنی‌ باهم لذت بردن باهم، همراه بودن.نه اینکه فشار اوردن به همدیگه. دختر پسر باید یا‌ر هم باشن، نه طلبکارِ هم..
    • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      45 3
      اتفاقا من از نظر خانومه سمانه خوشم اومد میدونید چرا ، چون از اول خود واقعیش رو نشون میده و خوب یا بد روبازی میکنه ، جسارت به شما نباشه اما خیلی ها حرفهای شمارو اولش میزنن اما خرشون که از پل گذشت و رفتن زیر سقف رفتار و گفتارشون تغییر میکنه
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    51 0
    اﺯﺩﻭاﺝ ﻣﺜﻞ ﺁﺳﺎﻧﺴﻮﺭ ﻣﻴﻤﻮﻧﻪ, ﻳﻚ ﻋﺪﻩ ﻣﻨﺘﻆﺮﻥ ﺳﺮﻳﻊ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﺷﻦ,,,ﻳﻌﺪﻩ ﻫﻢ ﻣﻴﺨﻮاﻥ ﺳﺮﻳﻊ ﺳﻮاﺭﺷﻦ,,,ﻳﻌﺪﻩ هم ك ﻛﻠﻦ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﺑﺎ ﭘﻠﻪ ميرﺭﻥ
  • احسانی راد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    128 7
    من با موبایلم ازدواج کردم. خیلی ام راضی ام.
    • وحید IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      23 0
      ایکاش میشد به نظرت هزارتا لایک بدم
    • محسن A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      24 1
      من هم با کتاب های درسی ازدواج کرده ام. درس می خوانم. همین. بی خیال ازدواج. با این شرایط سخت نمی توان ازدواج کرد.
  • احمد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    35 0
    بنده مورد خوبی پیدا کردم که بسیار هم ظاهرا به قول معروف بساز و از خانواده‌ای سنتی بود. در دوران عقد چنان رسوماتی داشتند و کار ما فقط خوشحال کردن عمه، خاله، دایی و عمو بود. فقط چند میلیون خرج برگزاری مراسمات بیهوده مانند عید اول، یلدای اول و ... شد. واقعا با این درآمد و همچنین طرز فکری که حاضر به معاشرت با افراد کم خرد و حسود نبودم بین ما شکرآب شد. می‌خواهم بگویم شاید مجری فقط تنهایی‌اش آزار دهنده باشد ولی بازهم بهتر از یک عمر جنگ اعصاب است.
  • مهناز IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    97 9
    من یه پسری رو دوس دارم. چاهار ساله با همیم. اما نمیتونه منو بگیره چون پول نداره. این خیلی بده...
  • بی نام DE ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    32 32
    قشنگ مشخصه بیشتر خوانندگان این سایت آقایون هستن و به جز اظهار نظرهای متعصبانه و یک طرفه تو کامنتا به ندرت میشه چیزی دید، درصد زیادی از شماها به کمتر از یک دختر همه چی تمام زیباروی پولدار ترجیحا تک فرزند رضایت نمی دید و وقتی هم جواب منفی می گیرید شاکی میشید، حرفی نیست بالاخره هرکسی یه معیاری داره معیار شما هم همیناست ولی دیگه نیاین جنس مخالف رو بکوبید انگار که شیاطین روی زمینن که بر شما فرشته ها مسلط شدن، دختر خوب و بساز هم زیاد هست فقط با معیارهای متعالی شما عالیجنابان مطابقت ندارن احتمالا.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    41 0
    تربیت درست خیلی مهمه. خلاصه بگم دخترخانوما یا اقا پسرایی که پرنس و پرنسس بابا مامانشون بودن ازداوج موفقی نخواهند داشت. غرور سم زندگی مشترکه
  • محمود IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    53 0
    ازدواج هم خوبه هم بد و نمیشه حکم کلی داد ... اگه هنوز مجردی تون رو دوست دارین و به تعهد و یه رابطه طولانی مدت فکر نمیکنید و به لحاظ مالی هنوز پس انداز کافی برای حداقل رهن کامل یه خونه تو نزدیکی محل زندگیتون رو ندارید پس هنوز زمان مناسب برای ازدواجتون نیست ...
  • اسی A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    75 1
    دوست دارید قرنطینه بشید ازدواج کنید . اما غیر از این هم که باشید مجرد زندگی می کنید یعنی انگار که ازدواج نکردین . حد وسط ندارد . یا بله یا خیر . جای شما ها بودم از دنیا خودم لذت می بردم . قدر لحظات مجردی رو بدونیین حتی فرشته نصیب تون بشه بازم مجردی یه چیز دیگه هست .
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    20 0
    به عنوان یک پسر دانشجو در بیست‌وشش سالگی، تا کنون دوستی جدی از جنس مخالف نداشته‌ام. اما ارتباط معناداری بین گفته‌هایی که دلایل عدم رضایت از ازدواج رو بیان می‌کردن با دانشجوهایی که با هم دوست هستند دیده‌ام. پسران دانشجویی که علی‌رغم مشکلات مالی خودشان، سعی در جلب توجه جنس مخالف با خرید و هدیه دارند موفق‌تر عمل می‌کنند غافل از این‌که شور و شوق جوانی فروکش می‌کند و بعد از ازدواج، مشکلات مالی مثل مسکن و وام کمر شخص را خم می‌کند و دختری که از اول مادی‌گراست احتمالا همان‌طور می‌ماند. آن‌چه خوانده‌ام و نود و پنج درصد نظرات مؤید آن است، این است که من نوعی برای احساس رضایت در زندگی آینده، چاره‌ای ندارم جز انتخاب یک زن قانع و بااخلاق وگرنه حتی اگر کار به طلاق ختم نگردد، نارضایتی دائمی در انتظارم است.
  • طاهره IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    36 1
    من یه دخترم اما بیاید قبول کنیم که توقع دخترا واقعا بالاس اول زندگی چیز هایی رو از همسرشون میخوان که اصلا نیاز نیس...پسرا هم البته خیلیاشون هنوز پول تو جیبی شون رو از پدراشون میگیرن میخوان ازدواج کنن خب اون دختر بدبخت چطور بهت تکیه کنه برادر من؟ هم چنین یه چیزی که خیلی خیلی مهمه تو زندگی گذشت و فداکاریه خیلی از ماها نمی تونیم از خواسته هامون بگذریم نمی تونیم گذشت کنیم یه جاهایی که باید کوتاه نمیایم...اگه یکم ساده تر بگیریم و طرفمون رو درک کنیم ازدواج و زندگی مشترک خیلی هم شیرین میشه
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    86 0
    پانزده ساله دارم کار میکنم هر سال استرس اینو دارم قراردادمو واسه سال بعد تمدید میکنن یا نه؟اونوقت ازدواج؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    22 81
    فمنیستها تعادل جامعه رو به هم زدن تو غرب که ازدواج کلا تعطیل شده ایران هم با این روشنفکر بازی و جوگیر شدن مردها داریم به همون سمت میریم
    • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      53 13
      باشه غرب خوب نیست ما خوبیم
  • ملیکا A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    11 8
    در جواب سمانه جون باید بگم که ارزش انسان به دختر یا پسر بودنش نیست همه انسان ها به خاطر انسان بودنشون باارزشند.... من هم ۲۴ سالمه اما باید بگم که طرز فکرت رو عوض کن با این طرز فکر نمیتونی خوشبخت بشی اینو باید درک کنی که هدف از ازدواج براورده کردن ارزوهای خانم ها و به شیشه گرفتن خون آقایون نیست بلکه خوشبخت کردن طرف مقابله خیلی سطحی فکر میکنی دوست عزیز انشالله که بتونی به کمک خدا راه و فرد درست رو پیدا کنی.
  • احسان DE ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    17 0
    به نظر من مهمترین مسائلی که باعث شده این همه با ازدواج به دید منفی نگاه کنیم ضعف اقتصادی بسیار شدید مملکتمون,رسم و رسومات بسیار بسیار غلط و اشتباهی که در فرهنگمون داریم و بدبینی که مثل یه سندرم داره در تمام جامعه فراگیر میشه هست. یه پسر فقط هر چقدر هم که عاشق باشه قبل ازدواج اینقدر پول پای سرویس طلا و حلقه نامزدی و عقد و ... میده که عاشقی از سرش میپره
    • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      9 0
      در واقع اصرار بر اجرای یک سری رسوم پرهزینه در شرایط اقتصادی سخت همراه با توقعات دیگه هست که وضعیت را به اینجا رسانده یعنی با بد شدن اقتصاد توقعات کم نشده و بر عکس زیاد هم شده و به نقطه ای رسیده که دیگه صرف نمیکنه شما هر چیزی رو در جامعه بخای بری سراغش به هزینه هاش فکر میکنی اگر ببینی هزینه هاش زیاده کلا ولش میکنی ازدواج هم همین شده هزینه بالا است و صرف نداره
  • احسان DE ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    71 1
    چه دلیلی داره که اینهمه فشار روی یه پسر باشه قبل ازواج.این همه تجمل گرایی پوچ برای چی هستش و از کجا وارد فرهنگ ما شده؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    93 4
    آدم باید هوس زندان کرده باشه که بخواد زن بگیره ...
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    22 30
    در 42 سالگی عشق به سراغم آمد و به احترامش بله گفتم اما حیف که تنها دو سال دوام آورد و به احترامش ترک گفتم ولی همیشگی شد. ولی با این حال می گم تجربه ازدواج کردن بهتر از ازدواج نکردن است. زیرا هیچ فرصتی جز ازدواج نیست که با جنس مخالفت و با خانواده و فرهنگ دیگری اینچنین نزدیک بشی و نفس بکشی و تجربه کسب کنی و این تحربه باعث قوی شدن میشه و در ادامه زندگی ات به کمک ات میاد
  • ناشناس IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    16 7
    من الان 30 سالم هست . دوتا اپارتمان دارم . ماشین 120 م دارم . چهره خودم رو ببینید فکر می کنید 22 سالم است . فکر می کنم بعد از ده سال کل توقعات دخترها خورد میشه و اون موقع دیگه دیر شده . چون من 40 ساله میشم و با دخترهای جوانی روبرو می شم که دیگه توقع ندارن به دلیل اینکه می دونن چه عاقبتی در انتظارشون است . الان همع چیز عالی هست و خوش می گذره ....
    • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      9 2
      خوش به حالت ........... من قدر مجردی رو ندونستم
    • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      11 1
      شما که راست میگی
    • بی نام ES ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
      8 14
      به فرض هم تو چهل سالگی دختر جوان بهت دادن و شما هم باهاش هیچ مشکلی نداشتی که البته این توهم نود درصد اقایونه ولی با بچه ات چطور میخوای ارتباط بگیری بچه ات ده ساله که شد شما پنجاه سالته، اون میخولد بپر بپر کنه، شما جلو تلویزیون ولویی حوصله بلند کردن کنترل تلویزیونم نداری ازدواج که فقط رابطه جنسی نیست، فرزند اوری و تربیتش هم هست.
  • مانی A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    25 0
    باسلام ؛ مشکل اصلی تقصیر پدر و مادرهاست که فرزندان دلبدنشان را خوب تربیت نمی کنندبسیاری از موارد بالا صحیح است . متاسفانه من سه ساله ازدواج کردم ، مشکل مالی برای پدرومادرو برادران همسرم بوجود میاید باید بنده حلش کنم خانوم برای خونه خریدن خودمون حاضر به فروش طلاهاش نداشت اونوقت برادرش میخواست خونه رهن کنه التماس، که هم پول بده هم طلاهامو بفروشم .بچه دار شدن همسرم منوط بر رفع مشکلات خانواده اش می باشد... حالا میگید چرا جوانان تن به ازدواج نمی دهند ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    14 36
    یک مشت نظرات کلیشه ای،اون متاهلین پندگو هم جمله کلیشه ای،یعنی عین نظرات آبکی.
    • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      45 1
      حالا شما ببخش و لطف کن و با نظرات متفاوت و ناکلیشه ای خود جمعی رو مستفیض کن.
  • کردیان IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    82 7
    زندگی یعنی تجرد قطعی. زن و بچه تماما دردسرند و مشکل. در انتها دارایی اندکتون رو خیرات کنید که گناهانتون هم سبکه شه. تمام.
    • پینوکیو A1 ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
      6 3
      خیلی از حرفت خوشم اومد ..
  • فولادوند DE ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    118 3
    بیست و پنج سالمه و هر وقت کسی بهم میگه کی میخوای زن بگیری؟ دوست دارم بهش بگم بتوچه ولی روم نمیشه
    • ساناز IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      97 0
      تازه وقتی ازدواج کنی همین آدما میان میگن کی بچه دار میشی
    • بهار A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      33 1
      چرا روت نمیشه؟ یه بار بگو و خودتو خلاص کن. واقعا به بقیه چه ربطی داره؟ بهشون بگو میدونی چرا لاک پشت این همه سال عمر می کنه؟ چون سرش تو لاک خودشه نه تو ... دیگران.
  • سهراب IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    11 1
    به نظر بنده ما تو کشورمون با یک مشکل فرهنگی مواجهیم که به ازدواج خصوصا از ناحیه خانمها به مانند یک معامله اقتصادی نگاه می شود ومتاسفانه زندگی ها بی حس شده ونشاط روز به روز کمتر درز ندگیها یافت می شود واین درسلامت روانی جامعه وبچه ها ومتعاقبا نسل آینده تا ثیر گذاره و به نظر من دختر خانم ها وحتی خانمهایی که ازدواج کرده اند با این توقعات بی جا روز به روز انگیزه زندگی رو برای متاهلین وانگیزه ازدواج رو برای مجرد ها کم میکنه وآقایون میروند تا نیاز های عاطفی و... را درجامعه بیابند واین خود مشکلات بزه و.... را به همراه دارد ای کاش میشد یک تجدید نظر در فرهنگها ورفتار ها وتوقعات و... داشته باشیم.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    17 16
    جالبه تیم آقایون در کامنت گذاری بسیار فعال هستند موافقم شرایط اقتصادی در ایران سخته ولی حداقل از نظر اجتماعی ایران بهشت آقایون میتونه نام بگیره همین آقایون شاکی که دردشون مهریه هست به خانم هاشون حق طلاق حق خروج از کشور حق کار حق تحصیل حق تعیین محل زندگی رو بدن و در ضمن توقع جهیزیه نداشته باشن و در زندگی مشترک هم کار منزل رو وظیفه همسرشون ندونن و به طور توافقی بین هم تقسیم کنن و در ضمن دستاورد زندگیشون رو هم به مساوات به نام خودشون و همسرشون تقسیم کنن و هر دو در اموال شریک باشن اونوقت از خانمها میشه بابت درخواست مهریه بالا شکایت کرد... مشکلات هنگام جدایی قوانین ارث و حقوق بی نهایت آقایون در دادگاهها باعث طلب مهریه زیاد از طرف خانمها میشه چون تنها و تنها و تنها حق قانونی شون هست
    • بی نام A1 ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      16 3
      بعد اون موقع خانم هم تشریف ببرند بالا مجلس کیف کنن دیگه، امری فرمایشی دیگه ندارید
  • امیر IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    57 5
    دخترای این دوروزمونه چیزایی که باباهاشون50سال زحمت کشیده تاتهیه کردن رو ی شب ازپسرمردم میخوان.....
  • امید IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    23 25
    این خبرآنلاین فقط میخواد با این خبرای بی ارزشش جوونای الافو بیشتر جذب کنه واسش کامنت بزارن اخوی تو اگه خیلی نگرانی راه حل بده به جای غر زدن وگرنه هممون میدونیم اوضاع خرابه
  • میثم GB ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    54 10
    من 27 سالگی با کسی ازدواج کردم که هم همراهمه هم همکارمه هم خیلی زندگی عاشقانه ای داریم و خیلی بیشتر از دوران مجردیم از زندگی لذت می برم به نظر من مهم ترین چیز درک متقابله و اینکه زن یا مرد هردوشون همونقدری که از طرفش انتظار داره خودش هم تلاش کنه
  • اسیر IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    30 17
    بنظر من دنیا کلا ارزشی نداره نه مجرد زیاد میتونی بمونی نه ازدواج نکنی . آخرش مجبوری به این مسئله تن بدی .باید سوخت و ساخت .جوون 30 ساله . مدت شش ماهه ازدواج کردم .
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    18 1
    جمله رضایت در عین نارضایتی دلایل متعددی می تونه داشته باشه که یکی از آنها زندگی اجتماعی و اقتصادی و خانوادگی سخت تر و پیچیده تر یک خانم پس از طلاق هست. گاهی برخی زنان و مادران ترجیح می دهند به هر مشقتی که شده زندگی رو تحمل کنن از روح و روان خودشون مایه بذارن اما تن به جدایی ندن....
  • منا A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    24 45
    من برای تمامی مجردهای دنیا دعا میکنم که حدااقل قلبشان یکبار عشق واقعی را تجربه کند آنوقت است که همه چیز کنار میرود ....زندگی عشق و دیگر هیچ
    • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      4 14
      هزاران درود...
    • بهار A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      24 2
      تو از کجا میدونی که عشق واقعی رو تجربه نکردن؟
    • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      9 3
      برا عاشق شدن نیاز به متاهل شدن نیست دوست عزیز خیلی از مجردها هم عاشق شدن سوال اگه ازشون بکنی متوجه خواهی شد
    • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
      11 6
      عشق واقعی وقتی معنا داره که دو طرف با هم زندگی کنن...نه اینکه دو بار پارک و رستوران برن و جملات عاشقانه بگن یعنی عاشق شدن...این توهم عشق هست و نه عشق...دختر و پسر کشورهای دیگه ازدواج نمی کنن، اما با هم زندگی می کنن و می تونن بگن عاشق هستیم یا نیستیم، نه ماها
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    14 0
    مهم ترین اصل این که نمی تونن به هم اعتماد کنن تابرای هم تکیه گاه خوبی باشن یه مدتی که می گذره یهو از ترس رها شدن در پیری طرف مقابل را تنها می ذارن
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    19 0
    احساس خوشبختي در ازدواج چند فاكتور اساس مي خواهد اگر نباشد فرد چه مجرد بماند چه متاهل ناراضي است.1 سلامت شخصيت و تعادل آن 2 تناسب شخصيت با همسرش كه فاكتور اول مسئوليت پذيري و كار و .... را مياره و فاكتور دومي تنش ها را بين هم كم و رشد كل خانواده به جلو مي رود
  • مهدی ب A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    20 0
    من جوونا رومقصر نمیدونم مقصر اصلی پدرمادران و درمرحله بعد مسئولین فرهنگی جامعه د چون کاری کردند که ارزشهای مادی اصل شده ودر جامعه ایکه معیار ارزشها مادی باشه هیچ ازدواجی موفق نخواهد بود بعلاوه وقتی که یک انسان کار میکنه باید بتونه یک زندکی متوسط رو از نظر اقتصادی مدیریت کنه درجامعه ای که شما با سه شیف کار میزان دریافتیت به خط فقر نمیرسه ازدواج و خانواده و رفاه اجتمائی جایگاهی نداره
    • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      4 0
      احسنت
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    45 17
    این گزارش مشکل اساسی داره، اصلا به نارضایتی خانوم ها پرداخته نشده و فقط به طرح یه سوال در پایان گزارش بسنده شده نقل قول ها همه از مردهاست من بارها از سوی خانوم های متاهل برای ازدواج نهی شدم. به نظر من خانوم ها نارضایتی زیادی از ازدواج دارن به خاطر فرهنگ غلط کشورمون که متاسفانه این گزارش اصلا بهش اشاره نکرده
  • کاربر A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    65 3
    بچه ها با سمانه ازدواج نکنید
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    8 21
    من 39 سالمه الان چند ساله ازدواج کردم خدار شکر رازی هستم هیچ مشکلی هم ندارم. من خیلی بیشتر از دوران مجردی الان دارم از زندگیم لذت میبرم. انشالله خدا برای همه یک همسر خوب قسمت کنه.
    • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      19 3
      خالی نبند. ما خودمون ختم خالی بندیاییم
  • حمید IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    37 0
    من یک ساله که عقد کردم، تو این مدت اینقدر بهم فشار مالی اومده که پدرم در اومده، با این بازار خراب و بی پولی و اقتصاد بهم ریخته یه شب خواب راحت ندارم، بیشتر از یک ساله که نتونستم برا خودم یه لباس ساده و معمولی بخرم ولی مجبور بودم برا تولد خانمم، روز زن و سالگرد و ....تازه خانمم تنها که نیست مادر زن و پدر زن و برادر زن کاش فقط همینا بود، فکر اینکه چند وقته دیگه با این بازار خراب چه جوری زندگیمو بچرخونم داره دیوونم می کنه دخترا هم متأسفانه اکثرشون به فکر نیستن و نمی تونن همدلی و همراهی کنن یه مرد مگه چند بار می تونه بگه پول ندارم یا اوضاع خرابه؟؟ چند بار می تونه غرورشو زیر پاش بذاره؟؟ زن باید خودش به فکر باشه و شرایط شوهرشو درک کنه
  • حسن IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    12 0
    مشکلات اقتصادی.
  • بهروز A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    46 4
    واقعا چرا ازدواج ؟اگر دلیلی محکم دارید بگید
    • بی نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      44 4
      عادت پدران و نیاکان ما بوده و ما بهش معتاد شده ایم فکر میکنیم اگر مجرد باشیم کمبود داریم
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    39 0
    به نظر من هرکار که دوست دارید انجام بدید دوست دارید ازدواج کنید پس ازدواج کنید ، دوست دارید مجرد بمونید پس مجرد بمونید به هیچ کس ربطی ندارد ولی برای هیچکس لطفا نسخه نپیچید . فرمول زندگی هر کس با دیگری فرق دارد و هرکس باید خودش راه خودش را پیدا کند . ولی اگر خواستید چه دختر و چه پسر ازدواج کنید معیارهایی را برای ازدواج انتخاب کنید که واقعی ، اصولی ، درست و صحیح باشد و نه رویایی و سطحی . چون زندگی آنقدر مشکلات و بالا و پایینی دارد که فقط با انتخاب معیارهای صحیح می توان در کنار هم و در برابر طوفان حوادث ایستادگی و مقاومت کرد. .
  • زلفعلی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    47 4
    به هیچ کس نمیشه گفت ازدواج خوبه یا بد. هرکس میخواد بفهمه، باید تجربه اش کنه. شاید برای یک نفر خوب دربیاد و برای یکی دیگه نه. پس حکم کلی صادر نکنید.
  • سعید A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    24 12
    خبرانلاین ناقلا هر چند وقت موضوع ازدواح رو می کنی مشتری جمع می کنی شیطون
    • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      14 1
      کار رسانه همینه نکنه انتظار داری عباس اقا قصاب محله این موضوع رو مطرح کنه؟ وظیفه رسانه همینه اگر اینو نگه چی بگه؟ همش که نمیشه در مورد حماقت های اردوعان صحبت کنه
  • امید و آرزو IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    16 5
    توجه توجه برای همه جوان ها آرزوی خوشبختی کنیم: والسلام
  • محمدرضا A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    34 1
    40سالم 5سال پیش ازدواج کردم در این مدت بجز کار و زحمت ومشقت از زندگیم چیزی ندیدم دیگه خسته شدم از این زندگی که هر چی میدوم به هیچ جا نمیرسم همیشه هم بدهکار این و اونم هم کار دارم هم خونه ولی خرج مخارج زندگی کمر شکنه واقعا تا کسی واردش نشه نمی تونه تصور ش کنه الان هم زنم قهر کرده رفته خونه باباش اگه این ماجرا را می دونستم هیچ موقعه ازدواج نمی کردم نمی کردم
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    24 3
    آقایون داداشام که ازدواج کردن براتون آرزوی خوشبختی دارم و امیدوارم چراغ خونتون همیشه روشن و دلتون شاد باشه. ولی روی صجبتن با داداشام که هنوز ازدواج نکردن هست. نکنین آقا خودتونو بدبخت نکنین هر کی هم غیر این بگه یا دشمنتونه یا به عمق فاجعه پی نبرده هنوز
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    39 1
    آقایون محترم ازدواج نکنیییییییید. بخدا اینایی که اینقدر برای ازدواج تبلیغ میکنن هیچکدومشون توی صحبتهاشون صادق نیستند. من اینو خودم تجربه کردم و بدبختیشو دارم میکشم.اما چکار کنم که راه بازگشت ندارم.گول نخوریییییید
    • ساسان A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      17 3
      وقتی برای پرداخت نفقه و مهریه به دادگاه احضار شدین اونوقت واژه ازدواج براتون تعبیر می شود.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    22 0
    درود بر خبرانلاین که این بحث رو گرم نگه میداره همین کامنتها نشون میده مساله اصلی جوانها است در حد بیکاری و مسکن و بی پولی و...
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    20 0
    من مجرد هستم اما از مجردی هم لذتی نبردم. از زمانیکه یادم هست دویدن بود اما رسیدن در کار نبود و علاقه ای هم به راه نبود. اولی اگر مشکل جامعه بود دومی مشکل خودم بود همین بود که خسته ام کرد. هنوز با خودم درگیرم در پیش پا افتاده ترین چیزها. وضعیت مالی ام هم خوب نیست به خصوص در خانواده ای که اکثر هم سن و سالها پزشکی خوندن؛ بر عکس من. زیر دین کسی بودن رو هم تحمل نمیکنم چه پدر چه همسر. همین هست که به ازدواج فکر نمیکنم.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    12 0
    دلایلی نارضایتی متاهل ها از ازدواج، که من تا حالا دیدم: مشکلات و فشارهای مالی... مسئولیت های زیاد که دخترها و پسرها بعد از ازدواج باهاش روبرو میشن؛ خیلی ها به دلیل شرایط جامعه یاد نگرفتن چطور این مسئولیت ها رو به عهده بگیرن و یا اصلا حوصله مسئولیت رو ندارن و خب مجرد بودن راحت تر از متاهل بودن هستش و مسئولیت هاش کمتره... عدم تفاهم، و مشکلات رفتاری و اخلاقی همسر که احتمالا قبل از ازدواج دیده نشده یا به چشم نیومده... طلاق عاطفی و از بین رفتن عشق... وارد شدن به روابط موازی... دخالت خانواده و اطرافیان همسر... محدودیت هایی که ازدواج به همراه داره.......... و اینا چیزایی بود که من دیدم. کاری به درست بودن یا ناحق بودن این دلایل ندارم، صرفا دلایلی که دیدم رو نوشتم.
  • زهرا A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    36 23
    در اینکه آقایون بسیار بی انصافند هیچ حرفی نیست. کافیه کوچکترین مشکلی پیش بیاد تا کلا چشم هاشونو ببندند و یک جوری حرف بزنند انگار این زن تو عمرش هیچ خوبی بهش نکرده. نه رفته کار کرده نصف خرج خونه را داده، نه هر شب با کلی خستگی شام گرم درست کرده جلوش گذاشته، نه هر روز خونه را تمییز کرده و خیلی وقتها تنهایی نرفته خرید. آقای محترم، شمایی که دنبال یکی هستی که بدون توقع حتی یک دست لباس بیاد فقط برات آشپزی کنه و لی لی به لالات بگذاره اشتباهی دنبال زن هستی. باید بری کنیز بیاری.
    • بی نام A1 ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      14 9
      حرص نخور،
  • بی نام A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    19 42
    من نظرات بالا رو خوندم... پیشنهاد میکنم شمام همش بخونین. مشکل میشه پیدا کرد. مشکل اقایونن که شدن یکسری ادمای از خود راضی. بخونین میرسین به حرفم
  • بی نام A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    31 28
    فکر کردید فقط اقایون بعد ازدواج دچار مشکل میشن که اومدید اه و فغان و ناله بلند کردید. خانم ها بعد ازدواج مسئولیت ندارن. پشکلات ندارند. محدود نمیشن. فعالیتاشون کم نمیشه. میرسن برن همه فامیل و دوستانشون ببینند. بارداری بچه بزرگ کردن شب بیداری اشپزی هر روز هر روز خونه تمیز کردن رسیدگی به خانه ندارن. حقیقت اینکه ادم بعد ازدواج یه چیزایی بدست میاره یه چیزایی از دست میده ولی یه ازدواج خوب ارزششو داره. مثل بچه دار شدن که خیلی چیزا رو از ادم میگیره ولی ارزششو داره اگه ازدواجتون ناراحتید به ازدواج لعنت نفرستید به انتخابتون لعنت بفرستید
    • بی نام A1 ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
      9 14
      زنده باشی حرف دل مارو زدی فکر کنم اکثر کاربرای خبر آنلاین پسرند که اینجوری دارن به ما دخترا میتوپند اولا که هم یه سری ازدخترا پرتوقع شدن هم یه سری از پسرا پس کلی حرف نزنید و همه رو با یه چوب نرونید دوما شما جمعیت ذکور وقتی خواستگار واسه خواهرتون میاد یا اینکه فرض کنید دخترتون واسش خواستگار اومده از اون خواستگار چه توقعاتی دارید و باهاش چطوری رفتار میکنید؟
    • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      17 3
      انتخاب ما در دوره قبل عقد خودش رو لو نمیده که توقعات و تفکراتش چیه بعد عقد خودش رو نشون میده که بعد عقد هم بزنیم زیرش زندان در انتظار ما است خانم محترم بنابراین ملاحظه میفرمایید که در جامعه ای که دختر و پسر از هم جدا هستند انتخاب درست کردن بسیار سخته بخصوص که درصد دخترهایی که تفکرات عجیب دارند بسیار زیاده و احتمال انتخاب درست کمه ما دستگاه دروغ سنج هم نداریم شما هم ما رو ببخشید اگر انتخاب اشتباه کردیم ادمی زاد از اشتباهات دیگران عبرت میگیره الان هم پسرا دارن عبرت میگیرن و سراغش نمیرن که زندگی شما بزرگواران هم خراب نشه. من واقعا خودم رو نمیتونم ببخشم که زندگی یک دختری رو با براورده نکردن ارزوهاش خراب کنم لذا دنبالش هم نمیرم کار درستی هم نیست شاید در خونه پدرش به ارزوهاش برسه یا حتی رسیده باشه
  • بی نام A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    66 2
    واقعیت اینکه ما موندیم تو مدرنیته و سنت. داریم دست پا میزنیم. دخترا طبق وصع روز ازادی و حق همه چی میخوان و بعد طبق سنت میخوان شوهرشونم همه جوره خرجشونم بدن مهریه و نفقه و ناز و و.... پسرا هم میخوان یه زن بگیرن تحصیل کرده کارمند فهمیده خوشپوش خوشتیپ همه چی تمام ولی نقش سنتی اشم داشته باشه سبزی قرمه جا بندازه با مطیع همسر و هر کی هر چی گفتم چیزی نگه اینا با هم جمع نمیشه از طرفی این چشم و همچشمی ها این مانور اشرافیت و تمول که راه افتاده همه رو بیچاره کرده وگرنه اگه ادم با دخل خودش زندگی کنه چ تو عروسی گرفتن چ تو سفر رفتن چ تو خانه زندگیش کار به حرف مردم نداشته باشه ایده ال گرا نباشه و از داشتش راضی باشه میشه زندگی کرد خوش بود.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    40 5
    من فکر میکنم این کامنتا همه از ازدواج مینالن ولی اصلش اینه که مشکل بیکاری و بی پولیو ....
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    29 4
    اگه دختری اهل زندگیه 14 سکه مهریه رو قبول میکنه مثل کشورهای همسایه وگرنه خداحافظ
  • ابی A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    18 0
    انسانها همیشه حسرت چیزهایی رو که ندارن میخورن . مجرد ارزو زن وزندگی داره و متاهل ارزوی ازادی های مجردی رو ...... ولی اگر آدم همسر خوب وفهمیده و متواضعی داشته باشه میشه با تمام مشکلات زندگی سر کرد و خوشبخت شد ...
  • yas A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    13 33
    بنده 25 سالمه و3 سال عروسی کردم و یک کوچلو و حقوق ماهیانه ام هم تقریبا 700 هستش و مستاجر هم هستم چیزی که مهم است این است چه با پول کم چه با پول زیاد با هردوتاش میشه زندگی کرد بستگی به سطح توقعات دارد زن و شوهر وقتی هم رنج باشن و فرهنگی و سطح زندگی دوتاشون یکی باشد خیلی خوب میتونن زندگی کنن درسته 6 ماه اول زندگی معمولا سخت است چون تا برخوردهای همدیگر آشنا بشن کمی طول میشکد کسی هم که میخاد با پول دنبال خوشبختی باشه کاملا در اشتباهه ومتاهلی هم که از زندگیش ناراضی هست یکی از موردهای بالاش مشکل داره کسی که میگه من ماهی2میلیون حقوق دارم ولی باز کم میارم باست ببیند کدوم قسمت عبادیاتش کم گذاشته که چنین موردی براش پیش اومده طرف نماز صبحش قضا میشه توقع داره پولش هم برکت کند
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    23 2
    مشکل از جاییه که دختر و پسران ما و همینطور زنان و مردان متاهل در ازدواج هم به دنبال گروکشی و به اصطلاح تیغ زدن هم دیگه هستن. بابا دارید ازدواج میکنید این دیگه بیزینس نیست که بخواید دائم یه چیز از هم بکنید. دختر مهریه بالا بخواد و بعد هم این مهریه رو به حساب طلب داماد می گذاره و یا دائم توی زندگی دنبال توقعات بیجا باشه و... پسر هم قبل از ازدواج دنبال یه دختر پولدار با جهیزیه آنچنانی باشه و بعد از ازدواج هم همسرش رو جزو مایملک خودش بدونه و توقع داشته باشه که بدون اجازه اون نه بیرون بره نه درس بخونه و نه کار کنه و... .مهم اخلاق احترام و محبت و علاقه اس .در باقی موارد باید سازگاری، همکاری و همدلی پیش گرفت.اگه زن و شوهری به همدیگه و زندگی مشترکشون تعهد داشته باشند این اختلافات کمتر پیش میاد.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    14 6
    در کشورهای اروپایی و آمریکا معمولا دو طرف وقتی فرد مطلوبشون رو پیدا میکنند خودشون میرن بدون توقع از این و اون زندگی رو شروع میکنن و با کمک هم یه زندگی میسازنن کاری که در گذشته پدران و مادران ما میکردند و زندگی شون رو از صفر شروع میکردند. اما متاسفانه ما جوان های امروز تازه شروع میکنیم به دو دو تا چهارتا که ببینیم کی بیشتر گذاشته وسط و کی سرتره و کی ..... همه توقع رو هم از پدر و مادر هامون داریم.
  • ساسان A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    27 0
    هر کسی پول نداره ازدواج نکنه. من ازدواج کردم بعدش توقع مالی دختر و خانواده دختر خیلی زیاد بود. آخرش هم طلاق گرفتیم. الان هم تصمیم گرفتم تا وقتی که وضعیت مالی خوبی نداشته باشم دیگر ازدواج نکنم.
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    28 12
    دوست من رفته با یک دختر اوکراینی ازدواج کرده و میگه از تاهل راضی هستم و دختره هم توقعی ازش نداره به خانمهای ایرانی هم عرض می کنم که حتی داستان شاهزاده ای که با اسب سفید میاد هم قدیمی شده چون دوره اسب و شاهزاده بودن گذشته اگر تفکرتون اینه که پسره باید شما رو خوشبخت کنه این فداکاری رو بفرمایید و ازدواج نکنید و بدون اینکه شرایطی که دارید را به پسره منتقل کنید خیلی راحت بفرمایید قصد ازدواج ندارم چون شرایط عجیبی که دارید رو وقتی بفرمایید باعث میشه اون پسره هم دیگه دنبال ازدواج نرود لذا ازتون خواهش دارم که اگر تفکرات مالی نسبت به ازدواج دارید در همون خانه پدرتون که ثروتمند هم هست بمانید و زندگی دیگران را تخریب نفرمایید هم زندگیشون رو خراب می کنید و هم با گفتن شرایط عجیبنتون باعث تاامیدی میشوید
  • سجاد۳۱ RO ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    26 6
    بنظرم وقتی سن از ۳۱ و ۳۲ گذشت و مجرد موندی باید زندگی تک زیستی انتخاب کرد چون همیشه محکوم هستی به تنهایی اینم سرنوشت نسل من که تو سن ۳۲ ۳۳ باید تنها بی همدم باشن بخاطر بی پولی بی کاری و....
    • دختر 35 ساله A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
      29 19
      تنهایی سخته ولی واقعا هم نمیشه با هر کسی کنار اومد.شاید تعجب کنی ولی من با هرکی اشنا شدم اینقدر بدجور دنبال چندرغاز درامد من بود و خودشو لو داد که حالمو گرفت.در صورتی که من حتی نمیپرسیدم کارت کجاست یا درامدت چقدره طرف با وقاحت میگفت چک دارم میشه پول به حسابم بریزی.خیلی دنیای تلخی شده.اینم بگم دخترا زیاد دنبال پول نیستن مردا چیزی به غیر از پول ندارن.حتی نمیتونن با زبون خوش دل یک خانم رو بدست بیارن اینم ریشه تو این داره که ذاتا خودشون رو ارباب زن میدونن نه همسرش که دلیلشم فرهنگ پایین ایران است. هیچ وقت خودتون رو با پسرای امریکایی و اروپایی مقایسه نکنید .اونا خیلی چیزا بغیر از پول دارند که به تربیت و فرهنگشون برمیگرده.
  • بی نام ES ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
    13 20
    خبرانلاین هروقت سوژه کم میاره میره سراغ موضوع ازدواج زحمت هم نمیکشه یه تحقیق درست درمون بکنه، از همین کامنتهای پای مطالب استفاده میکنه. تعجبم از افرادیه که تو این بازی کثیف رسانه ای می افتن
  • ارش US ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    28 8
    تا زمانی که دخترا توقعشون بالاست وضع همینه