حضور هف در مرحله دوم لیگ دو؛ با اما و اگرها و شاید هرگز!، أیا خوشحالی مردم سمنان تداوم خواهد داشت؟

تیم فوتبال هف سمنان اگر چه به مرحله دوم لیگ دو کشور صعود کرده است ولی مشکلات مالی این تیم را دچار سردرگمی کرده است

مرتضی دهرویه: حضور هف در مرحله دوم لیگ دو؛با اما و اگرها و شاید هرگز! ، ایا خوشحالی مردم سمنان تداوم خواهد داشت؟

تیم فوتبال هف سمنان اگر چه به مرحله دوم لیگ دو کشور صعود کرده است ولی مشکلات مالی این تیم را دچار سردرگمی کرده است.

تیم فوتبال هف سمنان بعد از حضوری دو ساله در لیگ دو در فصل جاری با جذب بهترین بازیکنان گام مهمی را برای بستن یک تیم خوب در سال سوم برداشت تا اسیر مسایل حاشیه ای و اتفاقات سال گذشته نشود.  در سال‌جاری همچنین با سرمایه گذاری خوب بستر مناسبی را برای صعود فراهم کرد.  

این تیم با اسماعیل حلالی به عنوان سرمربی شروع به کار کرد اما در میانه راه وقتی به اهداف مورد نظر خود دست پیدا نکرد.  هدایت تیم را به سید کوروش موسوی کاربلد سپرد اما امدن سید فوتبال ایران از نیمه راه و جابجایی چند بازیکن و گذر زمان برای هماهنگی های لازم باعث شد تا صعود یکی از بهترین های تیم لیگ دو کشور که در طول فصل مورد تحسین اکثر کارشناسان و اهالی فن قرار گرفته بود به هفته پایانی ان هم با اتفاقات خاص فوتبالی همراه شود. ولی روز سه شنبه سوم اسفند سال 95 در استادیوم پانزده هزار نفری سمنان با حضور چشمگیر تماشاگران که دیگر با تیم شهرشان اشتی کرده اند و غیرت مثال زدنی بازیکنان و همت و تلاش مدیر و مالک باشگاه و روزی فراموش نشدنی و حماسی را برای مردم سمنان رقم زد. این تیم موفق شد با نتیجه دو بر صفر تیم صدرنشین گروه را شکست داده و به عنوان تیم چهارم به مرحله دوم لیگ دو کشور صعود نماید. جشن شکوه این اقتدار لحظاتی بعد از پیروزی در تمام گروههای دنیای مجازی پخش شد و تمام مردم استان بابت راهیابی تیم شهر و استانشان به همدیگر تبریک گفته و می‌گویند.  

اما در زیر پوست این موفقیت یک حقیقت تلخی هم نهفته بود که کمتر کسی از ان اگاه بود و خبر داشت تا اینکه بعد از 48 ساعت بعد از این زخم سر باز کرد و حتی مدیران باشگاه را به یک بحران جدی فرو برده است و ان هم مشکلات عدیده مالی می باشد که تا به امروز تلاش مالک و مدیر باشگاه نگذاشته بود تا این حقیقت تلخ هويدا گردد و مديران باشگاه با فروش دارايي هاي شخصي نسبت به تامين مخارج اقدام نموده اند. ليكن امروز توان پرداخت ساير هزينه هاي اضافه شده به تيم بابت شركت در مسابقات دوردوم راندارند و به واقع کفگیر سرمایه گذاران این باشگاه مردمی دیگر به ته دیگ خورده است.

اگر در دو سال گذشته برای این تیم نزدیک به یک میلیارد تومان در هر سال هزینه شد در فصل جاری با توجه به جذب بازیکنان بسیار کیفیت بالا و هزینه های هنگفت تیمداری بالای یک میلیارد و چند صد میلیون هزینه شده است و حالا دیگر مدیر این باشگاه ابایی ندارد که بگوید برای ادامه راه دیگر قدرت حضور نداریم و اگر مسئولین استان به کمک و یاری تیم نیایند شاید این تیم برای مرحله دوم انصراف خود را علنی نماید، بازیکنان تیم هم که باید در خواب جشن و رویا موفقیت خود باشند این روزها دچار بلاتکلیفی شده و به جای حضور در سمنان و پیگیری تمرینات در خانه های خود به سر می برند، براستی اینده تیم چه خواهد شد؟ پس سالها شاهد خوشحالی ، شور و شعف مردم اخلاق مدار استان بودیم ولی ایا این خوشحالی قرار است دوباره به یاس و ناامیدی تبدیل شود!

عادل فردوسی پور مجری توانمند برنامه نود همیشه در برنامه هایش از نقل مکان کردن امتیاز تیم از یک شهر به شهر دیگر انتقاد کرده و بیان می کند اگر قرار یک شهر صاحب تیم لیگ برتری شود باید از رده های پایین تیمداری کند و در یک پروسه زمانی با توجه به استعدادها و پتانسیل منطقه و استان این صعود فراهم شود و حال اینکه استان سمنان پس از یک پروسه زمانی سه ساله اولین گام را برداشته است باید عطای کار را به لقایش ببخشد! براستی اگر تیم هف توان ادامه راه را نداشته باشد تکلیف این استادیوم تازه تاسیس شده با میلیاردها تومان هزینه چه خواهد شد ؟ و اصلا احداث چنین استادیومی در سایر شهرستان ها اصلا معنایی دارد!

به هر حال امیدواریم مسئولین عالی رتبه استان هر چه سریعتر و بدون تلف وقت با برگزاری جلسه بحران چاره ای قابل تامل بیاندیشند و بر این باور باشند که هف متعلق به مردم استان سمنان می باشد و شرکت هف به عنوان یک اسپانسر و سرمایه گذار تاکنون وظیفه خود را به خوبی انجام داده است و سوال از استاندار محترم و ورزش دوست استان این است که پس سایر شرکت ها،کارخانجات بزرگ این استان که شاید صدها برابر شرکت هف سرمایه دارند و از منابع این استان سودهای هنگفت به جیب می زنند برای دلخوشی مردم چرا یک ریال هزینه نکرده و نمی کنند !

أقای استاندار، اقای فرماندار،اقای نماینده شهر،نمایندگان مردم سایر شهرستان ها و تمام مسئولین عالی رتبه استان برای زمینه حضور تیم هف در لیگ یک دست به کار شوید و همگان را از استرس و انتظار خارج سازید اگر چه خود به خوبی خبر دارم استاندار عزیز مردم استان به دنبال اقدامات خوبی است ولی نباید زمان را از دست داد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =