ایسنا نوشت:

خسرو احتشامی که از خردادماه به دلیل ابتلا به بیماری سرطان و همچنین پس از سکته قلبی تا همین اواخر در بیمارستان و خانه بستری بوده است، از چاپ مجموعه‌های شعر «فانوس نارنج» و «چراغان شب باران» خبر داد و عنوان کرد که مجموعه شعر«فانوس نارنج» را که دربرگیرنده 300 هایکوست، نشر میترا منتشر کرده است.

همچنین مجموعه شعر «چراغان شب باران» شامل غزل‌، هایکو، شعر بلند نو و ترانه است که اخیرا از سوی نشر علم به چاپ رسیده است.

احتشامی گفت: «چراغان شب باران» پنجمین مجموعه شعرم است که دربرگیرنده شعر‌های سال 80 به این طرف است. فصلی از آن که به غزل اختصاص دارد، هایکوها، شعرهای بلند و نو با عنوان «ضیافت کاشی‌ها» و گزیده 10 ترانه از دیگر سروده‌های این مجموعه است.

این شاعر همچنین در توضیحی درباره مجموعه شعر «فانوس نارنج» گفت: فانوس نارنج هنری ایرانی در زمان صفویه بوده که در آن با پوسته‌های نارنج، چراغی برای خواب درست می‌کردند با شمعی مخصوص؛ ولی متأسفانه امروز با ورود کالاهای چینی‌ به بازار، از این هنر چیزی نمانده و فقط در متون و شعر سخنش هست.

خسرو احتشامی سال 1325 در روستای هونه‌گان سمیرم سفلی از توابع شهرهای اصفهان، آباده و سمیرم به دنیا آمده است. از جمله کتاب‌های او به «خامه خورشید» درباره کمال‌الدین اسماعیل -شاعر قرن هفتم-، «زین نقره‌ی واژگون»، شعرهای عاشورایی و آیینی، «افسانه‌ی اصفهان آبی»، مثنوی هزاربیتی با اعلام و تعلیقات درباره اصفهان، «یاقوت و انارستان»، «حماسه در حریر»، «اصفهان در شعر صائب»، «در کوچه‌باغ زلف»، «شکوه علوی در تغزل صفوی»، «غزل‌بانو» و «باغ‌های چوبی» می‌توان اشاره کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 101400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =