معلمین حق التدریسی از جمله مشاغلی هستند که مانند پرستاران و کارمندان شرکتی دولت، این روزها بیش از پیش اخبار را دنبال می کنند چرا که وعده و وعیدهای فراوانی را مخصوصا در این دو سال اخیر برای استخدامشان شنیده اند.

هادی معیری نژاد :بالاخره امروز یکشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 157 رای موافق کلیات طرح یک فوریتی اصلاح و الحاق موادی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1388 و 1389 را تصویب کردند.

در این طرح که توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور کارشناسان دستگاه های اجرایی و طراحان مورد بررسی و اصلاح قرار گرفته است به موضوعات معلمین حق التدرسی دارای مدرک کارشناسی و بالاتر و دارای مدرک فوق دیپلم و معلمانی که از سال 88 تا 89 از طریق شرکت های خدماتی در وزارت آموزش و پرورش تدریس کرده اند رسیدگی می شود.

پیش از این رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی اسدالله عباسی جزئیات این طرح را این گونه اعلام کرده بود: در طرح نهایی عنوان شده است آموزش و پرورش موظف به استخدام افرادی است که از قبل از سال 84 در آموزش و پرورش به صورت حق التدریس مشغول به فعالیت هستند و میانگین ساعات کاری آنها در هفته 12 ساعت به بالا است.

نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی همچنین گفته بود: همچنین آموزش و پرورش وظیفه دارد به حق التدریسیهایی که فوق دیپلم دارند مهلت 5 ساله برای ادامه تحصیل و اخذ لیسانس دهد و اگر قصد ادامه همکاری با آنها را دارد طی این مدت آنها را بیمه و حقوقشان را افزایش دهد.

همچنین اسدا... اسدی گرمارودی رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش جزئیات شرایط استخدام معلمان حق التدریس را این گونه اعلام کرده بود.

معلمان حق‌التدریس کددار با مدرک کارشناسی و بالاتر باید حداقل چهار سال سابقه تدریس مستمر داشته باشند و تا پایان سال تحصیلی 1388-1387 شاغل بوده و به طور میانگین حداقل 12 ساعت تدریس در هفته داشته باشند.

معلمان حق‌التدریس کد دار با مدرک کاردانی و حداقل پنج سال سابقه تدریس مستمر، شاغل بودن تا پایان سال تحصیلی 1388-1387 و داشتن میانگین حداقل 12 ساعت تدریس در هفته در پنج سال گذشته نیز استخدام می شوند.

به گفته وی، معلمان حق‌التدریس کد دار با مدرک دیپلم با حداقل هفت سال سابقه تدریس مستمر و داشتن میانگین حداقل 24 ساعت تدریس در هفته در هفت سال گذشته در الویت استخدام هستند که البته در این مجموعه اولیت با معلمان کوچ رو و مناطق محروم است.
آموزشیاران نهضت سوادآموزی که بعد از هشت آبان 1380 در نهضت سوادآموزی دارای بیش از 60 ماه سابقه خدمت باشند به شرط شاغل بودن در نهضت سوادآموزی و داشتن حداقل مدرک کاردانی با اولویت رشته‌های مرتبط و مدرک تحصیلی بالاتر و سنوات خدمت در صورت داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر در اولویت استخدام هستند.

گفتنیست هم اکنون 520 هزار و 567 نیروی انسانی غیررسمی شاغل در آموزش و پرورش حضور دارند که تنها 247 هزار و 616 نفر ( 47 درصد ) در مشاغل آموزشی شاغل هستند و مابقی در شغلهای غیر اداری فعالیت می کنند.

طبق گزارش تحلیلی وزارت آموزش و پرورش ، 53 هزار نفر از نیروهای غیر رسمی شاغل در آموزش و پرورش را معلمان حق التدریسی آزاد شاغل در مدارس دولتی، 56 هزار و 687 نفر آموزشیاران نهضت سوادآموزی تشکیل می دهند و باقی نیروهای غیر رسمی کارکنانی هستند که در آموزشکده ها، مدارس بزرگسال، مراکز آموزش از راه دور، پیش دبستانیها و... فعالیت می کنند.42201

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نازی م IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
    0 1
    پس ما مربی های پیش دبستانی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چند سال بیشتر از(معلمانی که از سال 88 تا 89 از طریق شرکت های خدماتی در وزارت آموزش و پرورش تدریس کرده اند رسیدگی می شود. )اینگونه افراد کار کردیم
  • کاربر مهمان IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
    0 1
    آقای حاجی بابایی پس تکلیف مربیان پیش دبستانی چی می شه ؟ چرا فکری به حالشان نمی کنید ؟
  • کاربر مهمان IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
    0 1
    سلام . مربی پیش دبستانی هستم با 10 سال سابقه .قانون استخدامی مربیان پیش دبستانی چگونه است ؟ چرا کسی به داد من و امثال من نمی رسد ؟
  • آموزشیار نهضت IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
    0 0
    منظوراز رشته های مرتبط کدام رشته ها است؟زیست شناسی چطور؟
  • مربی پیش دبستانی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
    0 2
    اقای حاجی بابایی نظر به مربیان پیش دبستانی هم بندازید که پایه و اساس دبستان هستند
  • كاربر عادي IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
    4 0
    افرادي كه بصورت مستمر (چهار سال)در آموزشگاههاي راه دور تدريس داشته اند جزو نيروهاي حق التدريس ومشمول قانون جديد استخدام در آموزش وپرورش مي باشند.
  • شیما IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
    0 2
    مربیان پیش دبستانی واقعا که قشر مظلوم و فراموش شده آموزش پرورش می باشند یکی به فکر ما هم باشهههههههههه!!!!!!!!
  • طاها IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    4 0
    تکلیف ما راه دوریها چیست؟
  • مریم IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    0 0
    سلام آموزشیار نهضت هستیم ورودی سال82 با 7سال سابقه و بیمه و مدرک لیسانس همچنان منتظر استخدام.آیا باید آزمون بدهیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
    0 2
    سلام آقای وزیر آموزش و پرورش به داد نیروهای گمنام پیش ئبستانی برسید خدا را خوش می آید این مربیان با سابقه 14 سال و با مدرک لیسانس و با تجربه کافی کسی به فکرشان نباشد ما مربیان پیش دبستانی بروجرد را در یابید
  • ساحل عزیزی IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    0 2
    ترو خدا آقای وزیر مربیان پیش دبستانی را که وظیفه خطیری را به عهدا دارند و بچه ای را که از خانه در آمده را با هزار زحمت با مدرسه و قوانینش آشنا کرده و آموزش های مختلف را به آنها میدهند را فراموش نکنید با مدرک لیسانس آموزش ابتدایی
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
    4 0
    فوق لیسانسی که پنج سال است ماهیانه با 25هزار تومان در مرکز آموزش از راه دور تدریس می کند آینده او را چگونه ارزیابی میکنید آقای حاج بابایی؟
  • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 1
    ترا به خدا یکی هم به داد مربیان پیش دبستانی برسد.چرا کسی فریاد رس ما نیست؟
  • معلم آموزش از راه دور IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    3 0
    معلمان آموزش از راه دور که 8 ساله در روستاهای محروم و بدون مدرسه برای بازماندگان از تحصیل با حداقل حق الزحمه و امکانات تدریس کرده اند و دانش آموزان را به مراکز دانشگاهی هدایت نموده اند چه میشوند ؟ ما ریاضی زبان فلسفه ادبیات شیمی فیزیک عربی دبیرستان تدریس کرده ایم ولی پیش دبستانی ها سگ و گربه آموزش داده اند .... عمیقا به این مساله فکر کنید لطفا . متشکرم .
  • دبیر راه دور IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    2 0
    دبیران راه دور که در روستاهای محروم و دور دست تدریس می کنند با حقوقی که کرایه ماشین هم نمی شود چی ؟ غیر از خدا کی میتونه به داد ما برسه ؟
  • از خراسان رضوی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    0 0
    ای دولت آقای روحانی به فکر معلمان آموزش از راه دور هم باشید که چندین سال است در روستاهای محروم برای بازماندگان از تحصیل تدریس می کنند ؟ به خدا ما هم مجوز از آموزش پرورش داشتیم هم گزینش و هم دوره های عمومی و تخصصی را گذرانده ایم ........... اگر به مشکلات ما رسیدگی نکنید آخر ناجوانمردی را رسانیده اید .....