۰ نفر
۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۴

وحدت گرایی یکی از شاخه های بارز هدایت گری روحانیت به شمار می آید.

 دشمنان اسلام هر گاه که خود را در رویارویی با اسلام و موج خروشان آن ناتوان می نگرند، ناگزیر از تفرقه افکنی میان مردم و امت مسلمان خواهند گشت. از این روست که نقش روحانیت در اتحاد و انسجام ملی و دینی مردم را نباید نادیده انگاشت.

عامل مهمی که باعث بوجود آمدن راهپیمایی 9 دی سال گذشته بود، در واقع حسن تدبیر مقام معظم رهبری و صبر و حوصله ایشان در نشان دادن راه بود. ایشان در کمال درایت و هوشیاری راهی که مردم می خواستند را برایشان ترسیم کرد و وقتی مردم ندای رهبری را شنیدند در دفاع از رهبری و ارزش های نظام و انقلاب به خیابان ها آمدند.

از همین جا معلوم شد که این نظام دارای یک پشتوانه قوی مردمی است و در طی 32 سالی که از انقلاب می گذرد هیچ خللی در آرمان های مردم به وجود نیامده و مردم هم چنان پشتیبان ولایت فقیه هستند.

دشمن فکر می کرد که در اثر تبلیغات سوء رسانه ها، ماهواره ها و سایت هایش ممکن است سربازگیری کرده باشد و اذهانی را به خود مشغول کرده باشد، اما حرکت توفنده و پر شتاب مردم در نهم دی ماه سال گذشته نشان داد که انصافا مردم ایران با بصیرت و هوشیاری پای دفاع از نظام و ارزش های نظام ایستاده اند. در طول تاریخ 32 سال گذشته هم هر جا که مردم به صحنه می آیند دشمن احساس می کند که قافیه را باخته و عقب نشینی می کند.

در مواقعی مثل 22 بهمن و روزهایی که راهپیمایی هایی با شکوهی داریم، آن ها از سه چهار ماه قبل تبلیغات سنگینی می کند که مردم خسته شده اند و امسال حرکت کمرنگ تر است ولی وقتی مردم راهپیمایی می کنند تمام این ها ساکت می شوند و می فهمند که حنایشان رنگی ندارد.

روز نهم دی در حقیقت روزی بود که نشان داد تبلیغات دشمن بی فایده بوده و این همه تبلیغات منفی سایت ها و رسانه های آنها بی اثر بوده است. دشمن هم فهمید که نظام جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه عمیق مردمی برخوردار است و این مقطع نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود که نگاه ها عوض شد، فتنه گران و توطئه کاران دیدند که حریف نیستند، البته آن ها از راه های دیگری شروع کردند ولی آن راه و فتنه در شکلی که پیش می رفت به پایان رسید.

اساس پیام این راهپیمایی پایبندی مردم به نظامی بود که بر اساس ولایت فقیه و مردم سالاری دینی شکل گرفته، بر اساس ارزش های اسلام و انقلاب شکل گرفته و این حرکت توفنده ای که در 9 دی ماه سال گذشته صورت گرفت نشان داد که مردم به این راه و به این آرمان ها پایبند هستند و می خواهند که مسوولان در این مسیر حرکت کنند و کشور به این سمت اداره شود و راهی غیر از این را نمی پذیرند و برنمی تابند.

این پیام هم جنبه داخلی و هم جنبه خارجی داشت به این معنا که هم فتنه گر داخلی این را احساس کرد و فهمید و هم اربابانی که از خارج خط می دهند. همه احساس کردند که رهبری نظام به شکل بسیار قدرتمندانه توان این را دارد که در بسیج توده های مردم برای حضور در صحنه هم چنان قوی و با قدرت عمل کند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین علی بنایی، نماینده قم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 120613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =