قرار بود معاونت حمل و نقل و ترافک شهرداری تهران با برخی از نمایندگان مجلس برای اصلاح مصوبه افزایش سن معاینه فنی به 5 سال دیدار کند.

 گویا هنوز این دیدار اتفاق نیفتاده است بااینحال جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران امیدوار است تا این مصوبه به گذشته بازگردد و سن معاینه فنی به 5 نرسد.

وی در گفت وگو با خبرآنلاین گفت: افزایش سن معاینه فنی خودروها از دو سال به پنج سال تنها به ضرر مردم است زیرا با توجه به افزایش آلودگی در کلان شهر به ویژه تهران این طرح تنها سلامت شهروندان را به خطر می اندازد. زیرا وقتی خودرویی معاینه نشود کسی از وضعیت  آن نیز مطلع نخواهد شد در این شرایط است که خودروسازان به راحتی می توانند با وجود فاصله داشتن با استانداردهای بین المللی به تولید محصولاتی بدون  کیفیت ادامه دهند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس به فکر سلامت مردم باشند تاکید کرد: در این شرایط تنها سلامت مردم به خطر می افتد زیرا هم اکنون هزینه های مراکز معاینه فنی خودورها توسط شهرداری تامین می شود و بدون کمک های مالی شهرداری این مراکز نمی توانند به حیات خود ادامه دهند.

تشکری هاشمی معتقد است که سازمان محیط زیست هم با این طرح مشکل دارد و آن را قبول ندارد و حتی معتقد است که باید سن معاینه فنی خودروها به یکسال نیز کاهش یابد.

وی ادامه داد: با  وجود گرد و غبارها باید  در انتظار تشدید آلودگی در زمستان باشیم.

23245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
    0 0
    صدرصد مخالفت میکنه