خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت:

اقامتگاه موقت رییس سابق صندوق بین المللی پول درنیویورک که به اتهام حمله به یک مستخدم هتل تحت تعقیب قرار گرفته، مبدل به یک جاذبه گردشگری شده است. وی در همین هتل توسط پلیس دستگیر شد.

آپارتمان محل اقامت استراوس کان که با شکایت یک زن از کارکنان هتل محل اقامتش تحت تعقیب قرار گرفت و در همان هتل توسط پلیس دستگیر شد، به یک جاذبه توریستی مبدل شده است.

وی که روز جمعه از زندان آزاد شده قرار است در همان آپارتمان واقع در منهتن طی چند روزآینده تا زمان پیدا کردن خانه ای برای اقامت طولانی تر طی مدت رسیدگی به پرونده اش و دفاع از اتهام های وارد شده، ساکن شود.

در این میان بیرون از این آپارتمان در میان ردیفی از ساختمان ها و تجهیزات ماهواره ای و گروه زیادی از گزارشگران و عکاسان و خبرنگاران محلی و خارجی در انتظار تنها سایه ای از مردی هستند که درست تا یک هفته پیش یکی از قدرتمند ترین شخصیت های مالی جهان بود.

وی که هم اکنون به طور موقت آزاد شده قرار است برای چند روز دیگر در همان هتل اقامت کن درحالی که انبوه جمعیت از خبرنگاران گرفته تا توریست ها پیرامون این هتل گرد آمده اند واین وضعیت این محل را به یک نقطه توریستی جدید مبدل کره است. بنا به همین گزارش یک اتوبوس ویژه تورهای گردشگری درخیابان های منتهی به هتل دیده می شود در حالی که صدای میکروفون نیز که با اشاره به ساختمان هتل آن را به عنوان محل اقامت کنونی استراس کان معرفی می کند، شنیده می شود.

دراین میان برخی همسایگان از شرایط ایجاد شده درمحیط به دلیل تشدید فشارهای امنیتی و افزایش حضور خبرنگاران شکایت دارند. این درحالی است که تمرکز رسانه ها به این مسئله خود بر دامنه علایق توریست ها به مشاهده این محل افزوده است.

این درحالی است که دادگاه رسیدگی به پرونده وی ممکن است شش ماه یا بیشتر طول بکشد. درچنین شرایطی یک شرکت امنیتی خصوصی قرار است خانه ای را برای اقامت موقت وی فراهم کند که استراوس کان ملزم به پرداخت اجاره ای به مبلغ 200 هزار دلار در ماه است.
استراوس کان که ظرف یک ساعت پس از حمله اش در هتل سوفیتل هتل در منهتن توسط پلیس نیویورک دستگیر شده تا کنون اتهامات خود را تکذیب کرده است .

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =