بهمن کشاورز، رئیس کانون وکلای دادگستری معتقد است شاید ایجاد دادگاه‌های مخصوص جرم‌هایی که در برابر کودکان اتفاق می‌افتد و به آن‌ها آسیب آشکار می‌رساند، بتواند راه‌حلی برای این مشکل اجتماعی باشد.

ماجرای سه کودکی که از یک ماه پیش توسط پدر و مادرشان شکنجه شده‌اند، تبدیل به موضوعی شده که باعث شده بعد از مدت‌ها سکوت در این باره، دوباره محافل مختلف به تکاپو بیفتند و آن را از زوایای مختلف بررسی کنند. موضوع قوانینی که در این مورد در کشور وجود دارد، یکی از موضوعاتی است که هر وقت بحث کودک آزاری در کشور پیش می‌آید در مورد آن صحبت می‌شود. حقوقدانانی که این مورد اظهارنظر می‌کنند به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یک دسته از آن‌ها معتقدند که در حال حاضر خلا قانونی در این مورد وجود ندارد و مشکل در نحوه اجرای این قوانین است و دسته دیگر می‌گویند اگر می‌خواهیم از تعداد کودک آزاری‌ها در کشور کاسته شود، قوانین جدیدی را در این مورد و با ضمانت اجرایی بالاتری تصویب کنیم.

بهمن کشاورز، رئیس کانون وکلای دادگستری معتقد است شاید ایجاد دادگاه‌های مخصوص جرم‌هایی که در برابر کودکان اتفاق می‌افتد و به آن‌ها آسیب آشکار می‌رساند، بتواند راه‌حلی برای این مشکل اجتماعی باشد. او در این مورد به خبرآنلاین و با حضور در کافه خبر گفت: « من فکر می‌کنم که این دادگاه‌ها شاید مفید باشد ولی باز هم می‌گویم که در آنجا هم باید تنها قوانین بازدارنده و مجازاتی مطرح نباشد، بلکه تدابیری اندیشیده شود که بشود کسانی که به کودکان آسیب می‌رسانند را قبل از هرچیز آموزش داد و شرایط ایجادکننده این مشکل را ترمیم کرد؛ که اگر اینطور باشد، از نظر من این پیشنهاد می‌تواند متعالی و سازنده هم باشد.»

مشروح گفتگوی ما را با این حقوقدان می‌توانید اینجا بخوانید.

45/231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    0 0
    همه این مشکلات دلیلش وضع بد اقتصادی هست به نظر من اگه وضع اقتصادی رو دروست کنن این مشکلات هم کمتر پیش میاد