برخورد با بدحجابان تنها به کوچه و خیابان ختم نمی شود و ماموران راهنمایی و رانندگی هم وظیفه دارند که در بزرگراهها با رانندگان و سرنشینان بدحجاب برخورد کنند.

 با اینکه عده ای از نمایندگان نسبت به برخورد ماموران راهنمایی و رانندگی نسبت به بدحجابان انتقاد کردند اما سردار احمدی مقدم می گوید که برخورد با بدحجاب ها در خودروها هر ساله در دستور کار پلیس راه بوده و امسال با دقت بیشتری انجام می شود.البته پلیس به هیچ عنوان در حریم خصوصی کسی مداخله نمی کند، اما خودرو حریم خصوصی نیست.

وی  امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد را از دیگر وظایف ماموران راهنمایی و رانندگی می داند و می افزاید: ماموران راهنمایی و رانندگی حق برخورد با بدحجابان را دارند.

پلیس راهنمایی و رانندگی خودروی افراد بدحجاب را متوقف می کند و با دادن برگه ای که روی آن نوشته شده"ابلاغیه تخلفات اجتماعی خودرویی" مشخصات خودرو را یادداشت می کنند. در پشت این برگه نوشته شده که متخلف اگر ظرف مدت 15 روز پس از صدور برگه به آدرس میدان آرژانتین،خیابان خالداستانبولی،جنب پارک ساعی،دایره رسیدگی به امور خودرویی برای رسیدگی به تخلف خود مراجعه نکند اتومبیلش متوقف خواهد شد.

مدارک مورد نیاز در زمان مراجعه گواهینامه،سند،بیمه نامه و گواهی عدم خلافی است و از متخلف تعهد گرفته می شود که دیگر مرتکب بدحجابی نشود.

17232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملت هميشه در صحنه IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    27 1
    بهتر بود اول حق برخورد با مواد فروشا و دزداو متجاوزين رو داشتن بعد با زن و بچه مردم برخورد ميكردن
  • بدون نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    7 0
    آيا آموزش هاي لازم در اين خصوص داده شده است . اگر راننده زن به هر دليل قابل قبول يا غير قابل قبول از ماشين پياده نشد ومقاومت كرد ويا راننده مرد به حمايت از همسر يا دخترش عصباني شده وپرخاش كند راهكار چيست.قوانين حمايتي از هر دو طرف شاكي ومتشاكي وضع شده است.
  • بدون نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    12 0
    چرا تو اين كشور وظيفه هيچ كسي مشخص نيست ؟ مگه پليس نداريم ؟ پليس راهنمايي ميتونه با دزدها هم برخورد كنه ؟ اصلا بگيد هر كسي ميتونه با همه برخورد كنه !
  • بدون نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    16 0
    "البته پلیس به هیچ عنوان در حریم خصوصی کسی مداخله نمی کند، اما خودرو حریم خصوصی نیست. " خونه كه حريم خصوصي نيست اگر كسي مهموني بده جرمه ، خودرو هم كه حريم خصوصي نيست ، ميشه بفرماييد حريم خصوصي كجاست؟
  • امیر خان IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    23 3
    آقایان محترم سرباز وظیفه ای که 18 ماه خدمت می کند، حق توققف خودروی مردم را ندارد. چون صلاحیت تشخیص ندارد. حتی در اکثر موارد مامورین کادری ، صلاحیت این کار را ندارند. به خود بیایید..........
  • س ا ر ه A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    8 0
    خوبه دیگه! اینجوری به زور هم شده خلافی رو میگیرین! طرح خودگردان هم هست دیگه....
  • بدون نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    9 0
    ايشون اول از كارشناسان و اهل فن مي پرسيدند وتعريف درستي از حريم خصوصي بدست مي آوردند. اگه ماشين حريم خصوصي نيست يك عابر كنار خيابون ميتونه سوار بشه ؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    13 0
    ماموران راهنمائی و رانندگی از این پس به جای توجه به تخلفات رانندگی به دنبال بی حجابی یا بد حجابی داخل ماشین و خودرو باشند که بیشتر از این تخلف بوجود نیاد!!!
  • بدون نام IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    3 1
    از این مینوسید خوبه ولی چه فاید دراینجا همه چیز امکان داره.
  • بدون نام IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    6 1
    فقط خودتون خسته میکنید.فراموش نکنید ااینجا ایران هیچکس درجایگاه خودش نیست .
  • روح الله IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    5 0
    کاری 100 غیر قانونی فقط برای بدنام کردن ماموران راهنمایی....
  • omid IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    1 28
    به نظر من امر به معروف وظيفه هر مسلمان در هر پست و مقامي و اين جزء واجبات دين كه اين آقايون كه نظراتشون و خوندم اين فريضه الهي را حتي در حد مستحب هم نمي دانند شايد در اتوبان قم تهران كه خانمي كشف حجاب كرده توقع دارند نيروي انتظامي با 120 كيلومتر از تهران بيايد و با تخلف برخحورد كند نه آقا جانت در انجا وظيفه هر مسلماني است كه امر به معروف كند اگر مسلمان است اگر نيست كه هيچ اينجا تنها كسي كه در اتوبانها و بزرگراه ها ميتواند موثر باشد ماموران راهنمايي هستند
  • در جواب به امید IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    8 1
    امید شما معلوم هست چی میگی؟ خوب است من هم بگویم که امر به معروف این است که آن اقلیتی که چادر به سر دارند دیگر چادر به سر نکنند، و استدلالم هم برای این حرف این باشد که پوشیدن مانتو و روسری معمول و غالب است و باید برای یکدست شدن جامعه اقلیت چادری دیگر چادر نپوشند؟ بیایید یاد بگیریم سفسطه و مغلطه را در کلام و استدلال خود به کار نبریم.
  • در جواب به امید IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    6 0
    طبق قانون من حق شکایت دارم اگر بنا به هر دلیل (حتی از روی غرض و انگیزه بد نباشد) از مامور اهنمایی رانندگی که صلاحیت این کار را ندارد شکایت کنم.
  • بدون نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    18 0
    نمایندگان مجلس و قوه قضاییه در مقابل این اظهار نظر که حقوق مردم را ضایع میکند و خلاف واقع است نباید سکوت کنند. با سپاس
  • noosh IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    19 10
    سلام جمعه هفته گذشته این اتفاق برای رخ داد حالا باید برم خالد استانبولی کسی میدونه ماشین رو چند روز توقیف میکنن؟
    • mohamad IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      28 27
      سلام کد تخلفی که براتون زدن چی بود ؟ وقتی پیگیری کردین چی شد ؟
  • کیمیا IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    29 10
    هفته پیش با همسرم تو نیاوران تو ماشین بودیم که ایست پلیس مارو نگه داشت. انقد تعجب کرده بودم که خندم گرفته بود.همسرم پیاده شد که ببینه چی شده که پلیس راهنکایی رانندگی گفت گواهینامه. گفتیم چی شده .بیسم زد گفت 206 شکایت داره به برگه اخطار.بعد مامور پلیس که یه سرباز بود گفت به جرم کشف حجاب.هرچی به خودم نگاه کردم که من کی کشف حجاب کردم؟؟؟؟؟؟شاید یه ذره شالم عقب بوده.حالا بهمون یه برگه اخطار کد 15 دادن.پیاده شدم به پلیسه میگم از ما مظلومتر ندیدی گیر بدی.این همه قیافه فاجعه و تابلو.گفت سهوا شالت رفته عقب . اگر عمدی بود که ماشینو میخابوندیم..گفتم من همیشه حضور پلیس باعث ارامشم میشد ولی حالا تمام ارامشم بهم ریخته .که واقعا برامون پرونده سازی میشه.واقعا متاسفم