مروری بر حوادث صبح ایران در چهارشنبه 19 مرداد 1390

اعتراف برادرزاده به قتل عمه

روزنامه جام‌جم نوشت: مرد جوانی که در پی اختلاف با عمه‌اش او را با چاقو در روستای سویدانی از توابع شهرستان سوسنگرد کشته بود، پس از یک سال فرار هنگام ملاقات با خانواده‌اش دستگیر شد. 
رسیدگی به این پرونده روز نهم مرداد سال گذشته هنگامی آغاز شد که مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از مرگ زن همسایه‌اش در روستای سویدانی سوسنگرد خبر داد.
دقایقی بعد با حضور ماموران در محل حادثه معلوم شد، زن صاحبخانه با چاقو کشته شده و اموال وی سرقت نشده است. با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه و تحقیق از همسایه‌ها و خانواده مقتول معلوم شد وی با کسی اختلاف نداشته و معلوم نیست به چه انگیزه‌ای به قتل رسیده است.
ردپای برادرزاده در جنایت
در حالی که تحقیقات پیرامون این پرونده ادامه داشت، ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد برادرزاده مقتول هر از گاهی به خانه مقتول رفت و آمد می‌کرده؛ اما از روز حادثه به طرز مرموزی ناپدید شده است و خانواده‌اش از وی بی‌خبر هستند. به این ترتیب برادرزاده مقتول به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌که با گذشت یک سال از وقوع حادثه، چند روز پیش وقتی متهم فراری برای دیدار خانواده‌اش به شهر بازگشته بود، از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شد. با انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی به قتل عمه‌اش اعتراف کرد.
متهم در اظهاراتش گفت: من و عمه‌ام با هم اختلاف داشتیم و چند باری با هم مشاجره کردیم، در پی این اختلاف و درگیری‌ها کینه او را به دل گرفته و درصدد انتقام بودم.  
روز حادثه به عنوان مهمان به خانه عمه‌ام رفتم و بار دیگر میان ما مشاجره درگرفت و من نیز عصبانی شده و با حمله به عمه‌ام، او را با چاقو کشتم و سپس متواری شدم.
متهم یادآور شد: در این یک سال آواره شهرهای مختلف بودم و چند بار قصد داشتم خود را تسلیم پلیس کنم، اما ترسی که در وجودم بود، مانع این کار شد تا عاقبت پس از بازگشت به شهرمان دستگیر شدم.
بنابراین گزارش، متهم به قتل با قرار قانونی روانه بازداشتگاه پلیس شد تا به زودی صحنه حادثه را بازسازی کند و روانه زندان شود.

 

 

دستگیری 3 سارق خشن در جنوب تهران

روزنامه جام‌جم نوشت: 3 سارق زورگیر که با حمله به مردم و ضرب و جرح آنها اموالشان را سرقت می‌کردند دستگیر شدند و به ده‌ها فقره جرم اعتراف کردند. یکی از این سارقان که دزد سابقه‌داری است، چندی پیش نیز هنگام سرقت کیف یک زن در جنوب تهران وقتی با مقاومت او روبه‌رو شد با کشیدن زن جوان روی خیابان او را به شدت مجروح کرده بود.
از چندی پیش شکایت‌های مردمی در پلیس آگاهی نشان می‌داد که چند سارق کیف‌قاپ با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ با حمله به مردم به خصوص خانم‌ها اموالشان را سرقت می‌کنند.
در حالی که تحقیقات ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار قرار داشت، زن مالباخته‌ای با حضور در شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران با ارائه شکایتی گفت: وقتی در ترمینال جنوب منتظر بودم تا راننده تاکسی مسافرانش را تکمیل کند، در یک لحظه پسر جوانی به من حمله‌ور شد و با استفاده از وسیله‌ای که موجب بی‌حسی دستم شد، تلفن همراه مرا به زور سرقت کرد و متواری شد.
در این هنگام مسافر دیگر خودرو که شاهد سرقت بود این دزد را تعقیب کرد که در میانه راه فرد سارق و دیگر همدستش که با موتورسیکلت سفید رنگ انتظارش را می‌کشید، با تهدید مرد جوان مانع از تعقیب خودشان شدند.
با این شکایت دستور قضایی صادر و پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارسال شد.
سرهنگ غیاثوند در این ‌باره گفت: ‌پس از ارسال پرونده و چهره‌نگاری از 2 سارق چاقو به دست، مشخص شد یکی از آنها به نام ابوالفضل 20 ساله از متهمان سابقه‌دار و تحت تعقیب پلیس آگاهی است که چندی پیش نیز در جنوب تهران هنگام سرقت کیف یک خانم جوان را با کشیدن روی آسفالت خیابان به شدت مجروح کرده است. 
پس از جمع‌بندی اطلاعات، سرانجام مخفیگاه متهم در حوالی میدان شوش تهران شناسایی و با کمین و مراقبت‌های شبانه‌روزی هنگامی که متهم در ساعات پایانی شب قصد ورود به مخفیگاهش را داشت، دستگیر شد.
با انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی 2 همدستش را که در سرقت‌ها با او مشارکت داشتند، معرفی کرد که این متهمان نیز در یک قهوه‌خانه در حوالی میدان شوش بازداشت شدند.
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی با اشاره به اعتراف گسترده سارقان اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، مقادیری اموال مسروقه کشف و تاکنون 13 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.
در مرحله دیگری از تحقیقات معلوم شد سارقان در یک فقره از سرقت‌ها هنگام فرار پس از تصادف، موتورسیکلت‌شان را در محل جا گذاشته بودند.
رئیس پایگاه هفتم آگاهی از مردم خواست کسانی که اموالشان در مناطق جنوبی تهران با روش کیف‌قاپی و زورگیری سرقت شده است، برای شناسایی متهمان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی در میدان ارک تهران مراجعه کنند. 

 

 

محاکمه متهمان حادثه خمینی‌شهر پشت درهای بسته

روزنامه جام‌جم نوشت: 9 نفر از متهمان متجاوز باغ خمینی‌شهر روز گذشته در شعبه 18 دادگاه کیفری استان اصفهان به صورت غیرعلنی و پشت درهای بسته محاکمه شدند. در حالی محاکمه این افراد آغاز شده است که چند روز پیش دهمین متواری دستگیر شد اما 6 متهم دیگر همچنان متواری‌اند. 
این افراد در خرداد امسال به اتهام حمله به یک مهمانی شبانه در خمینی‌شهر اصفهان و آزار و اذیت زنان شرکت‌کننده در این مهمانی دستگیر شدند.
با اعتراف متهمان، پرونده آنها با صدور کیفرخواست به شعبه 18 دادگاه کیفری استان اصفهان ارسال شد تا محاکمه شوند. با توجه به این که چند روز پیش از محاکمه قرار بود، دادگاه متهمان به صورت علنی برگزار شود اما این گونه نشد و 9 متهم آزارگر روز گذشته در شعبه 18 دادگاه کیفری در حضور 14 قربانی این حادثه هولناک، خانواده‌ها و وکلای آنها محاکمه شدند و پیش‌بینی می‌شود جلسات دادگاه در روزهای آینده نیز ادامه پیدا کند.
رسیدگی به این پرونده جنجالی هنگامی آغاز شد که اوایل خرداد امسال زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اصفهان تماس گرفت و خبر داد تعدادی از اراذل و اوباش با حمله به یک باغ خصوصی، زنان و دختران را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.
با حضور ماموران در محل و تحقیقات اولیه معلوم شد تعدادی اراذل و اوباش که در مجاورت این باغ موادمخدر و مشروبات الکلی مصرف می‌کرده‌اند، با شنیدن صدای رقص و پایکوبی و سرک کشیدن از دیوار باغ، وارد محل شده و با ضرب و جرح مردان حاضر در محل و زندانی کردن آنها، زنان و دختران را ربوده و با انتقال به محل دیگری آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده و اموال باارزش آنها را نیز سرقت کرده و متواری شده‌اند.
با اطلاع مسوولان قضایی از این حادثه هولناک، دستور ویژه در این ارتباط صادر شد و در مرحله اول ماموران به کمک اطلاعات مردمی و سرنخ‌هایی که به‌دست آورده بودند، موفق شدند 9 نفر از متهمان را در اصفهان و نقطه صفر مرزی دستگیر کنند.
در بررسی از سوابق کیفری متهمان معلوم شد که همگی آنها از مجرمان سابقه‌دار بوده و در میان مردم مشهور به خلافکاری هستند.
به این ترتیب متهمان بازجویی شدند و اعتراف کردند، شب حادثه از سوی نگهبان باغ همسایه از ماجرای مهمانی شبانه با خبر شده‌اند و در پی حمله به این محل و بستن دست و پای 7 مرد، زنان حاضر در مهمانی را با خودرو به باغ دیگری در 5/ 1 کیلومتری همان باغ برده‌اند و آنها را مورد آزار و اذیت شیطانی قرار داده اند.
با اعتراف اعضای این باند، دستور ویژه‌ای از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به‌این پرونده صادر شد.
به این ترتیب متهمان روانه زندان شدند و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به شعبه 18 دادگاه کیفری استان اصفهان ارسال شد تا در وقت فوق‌العاده محاکمه شوند.
دادگاه این تبهکاران در حالی به طور غیرعلنی برگزار شد که قربانیان حادثه در انتظار صدور حکم قانونی از سوی قضات کیفری استان اصفهان هستند.

 

 

خواب خوش دزد شیشه‌ای در خانه مالباخته

روزنامه جام‌جم نوشت: مردی که برای سرقت به خانه یک شهروند در شهریار رفته و 3 روز در آنجا مانده بود، هنگام خواب از سوی صاحبخانه دستگیر شد. 
چند روز پیش اعضای یک خانواده در شهریار پس از بازگشت از سفر مشاهده کردند، اثاثیه خانه به هم ریخته و مردی غریبه در یکی از اتاق‌ها به خواب عمیقی فرو رفته است. در پی این ماجرا، مرد صاحبخانه ابتدا دست و پای سارق را بست تا مانع فرار او شود سپس موضوع را به پلیس 110 خبر داد.
دقایقی بعد ماموران با حضور در محل، دزد جوان را دستگیر کردند. با انتقال متهم به پلیس آگاهی شهریار وی گفت: چند هفته پیش از زندان آزاد شدم و مواد مخدر (کراک و شیشه) مصرف می‌کنم. دوباره سرقت از منازل را شروع کردم تا این‌که چند روز پیش که درصدد شناسایی خانه‌ای برای سرقت بودم، اعضای خانواده‌ای را دیدم که چمدان به دست از خانه‌شان بیرون می‌آیند.
همان موقع تصمیم به دزدی از آن خانه گرفتم. چند ساعتی در آن محله پرسه زدم و با اطمینان از این‌که صاحبخانه بر نمی‌گردد، نیمه‌شب با تخریب قفل در ورودی، وارد خانه شدم.
متهم با اشاره به سرقت اموال شاکی گفت: تمامی اتاق‌های خانه را بررسی کرده و اثاثیه‌ها را به هم ریختم تا عاقبت پس از چند ساعت پول، طلا، اموال قیمتی و دفترچه حساب بانکی و کارت‌های اعتباری شاکی و خانواده‌اش را پیدا کردم و درون کیفی قرار دادم و به دلیل خستگی در همان جا خوابم برد. 
به خاطر این‌که جایی برای ماندن نداشتم، روز دوم که دوباره به خواب رفتم، زمان بیدار شدن متوجه شدم صاحبخانه دست و پایم را بسته است.
بنابر این گزارش، متهم با قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای شهریار روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

 

 

فرزندانی که برای طلاق والدین‌شان شهادت دادند!

ایسنا نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: همسرم آن‌قدر عصبی است که تحت هیچ شرایطی نمی‌شود با او صحبت کرد زیرا سر کوچک‌ترین مساله فریاد می‌زند. برای رهایی از 27 سال رنج، خواهان طلاق هستم. 
زنی با حضور در دادگاه خانواده با ارائه درخواست طلاق خود به قاضی جلسه، اظهارکرد: در منزل ما 27 سال است که به طور مداوم به جای محبت، دعوا و خشونت حاکم است و فرزندان من در این سال‌ها آرامش را تجربه نکرده‌اند. 
وی در ادامه گفت: همسرم فردی بسیار عصبی است و حتی او را برای مدت کوتاهی در تیمارستان بستری کردیم،‌ او به قدری عصبی است که من و فرزندان تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم با او صحبت کنیم، زیرا بر سر مساله‌ای کوچک آن‌قدر فریاد می‌زند که ما مجبور به سکوت می‌شویم، حتی اگر حرف‌های خودش را تایید کنیم باز هم با بهانه تراشی، دعوا به راه می‌اندازد.
این زن میانسال در حالی که از بیماری قلبی‌اش رنج می‌برد، خاطر نشان کرد: ‌شوهرم با فرزندانم، سر کوچکترین و بی ارزش‌ترین مسائل قهر می‌کند و این قهر او ممکن است به سال کشیده شود و فرزندان من همیشه در حسرت صحبت کردن با پدر خود هستند، زیرا او هیچ‌گاه با دخترانش صحبت نمی‌کند.  
همسرم علاوه بر اینکه بسیار عصبی است، فرد شکاکی نیز هست، من تاکنون به دلیل فرزندانم تن به این زندگی داده‌ام ولی اکنون آنها از من خواستند که از پدرشان جدا شویم. به دلیل فضای متشنجی که در خانه حاکم است، فرزند کوچکم نیز دچار حملات قلبی شده است. 
این زن میانسال تصریح کرد: من خواهان طلاق هستم و تمامی مهریه‌ام را به جهت اینکه بتوانم برای خود و فرزندانم مکانی برای زندگی پیدا کنم، می‌خواهم و همسرم آن میزان پولی را که مهریه من است را می‌تواند پرداخت کند. 
دو دختر بزرگ این زوج میانسال که 25 و 19 سال سن داشتند نیز در محضر دادگاه اظهارکردند: ‌ما نیز خواهان طلاق هستیم زیرا دیگر نمی‌توانیم با این وضعیت به زندگی ادامه دهیم. در خانه مرتب دعوا است به طوری که هر روز آرزوی داشتن یک لحظه زندگی آرام را داریم. 
‌قاضی جلسه بعد از شنیدن اظهارات زوجه و دخترانش، حکم طلاق را صادر کرد. 
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • استان کاشان IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 2
    امنیت ایران تو دنیا لنگه نداره.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
    0 1
    چه دونم والله !!!!
  • بدون نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    1 1
    مگه اصفهان نقطه صفر مرزی داره؟؟؟؟؟