۰ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۷

شبکه بی‌بی‌سی خطر کرده است و اقتباسی از رمان ناتمام «راز ادوین درود» نوشته چارلز دیکنز را روی آنتن می‌فرستد.

به گزارش خبرآنلاین، در این اقتباس تلویزیونی رمان ناتمام پایان دارد و باید دید واکنش طرفداران دیکنز به این مسئله چیست. دیکنز تنها نیمی از این رمان را که یک تریلر روانشناختی است نوشته است، مرگ اودر 9 ژوئیه سال 1870 به او مجال نداد تا رمان را به پایان برساند و درمورد پایان این اثر حدس‌های بسیار زده‌اند.

گوئینت هیوز که پیشتر متن سریال تلویزیونی «پنج روز» و فیلم تلویزیونی «خانم آستین پشیمان می‌شود» را نوشته و هر دو در ژانر تریلر هستند مسئولیت نوشتن فیلمنامه را قبول کرده است، سریال سال آینده همزمان با دویست سالگی دیکنز روی آنتن می‌رود.

هیوز در مورد این اثر گفت: «فیلم تراژدی یک رهبر گروه کُر در کلیسا است که زندگی‌اش سرشار از وسوسه است، نام او جان جسپر است که قتل، اعتیاد و فساد زندگی‌اش را پر کرده. در کنار این داستان خط داستانی فرعی دیگری هم هست که نگاهی طنازانه به زندگی اجتماعی مردم شهری کوچک می‌اندازد و برای لحظاتی خواننده را از خنده روده‌بر می‌کند. به هر حال این رمان نوشته چارلز دیکنز است، استاد کنکاش در احساسات و خلق هیجان. نوشتن این اقتباس کار لذت‌بخشی است.»

متیو رایس نقش جسپر را بازی می‌کند، او عاشق دختری به نام رزا باد (تمزین مرچنت) می‌شود. جسپر که معتاد است نسبت به نامزد رزا باد به نام ادوین درود (فردی فاکس) نفرت دارد و در ذهنش نقشه قتل او را می‌ریزد. رمان جایی تمام می‌شود که مشخص نیست جسپر ادوین را به قتل می‌رساند یا نه.

این سریال کوتاه در دو قسمت احتمالا 90 تا 120 دقیقه‌ای تولید می‌شود و به گفته تهیه‌کننده داستان آن پس از 140 سال همچنان ملموس است، قرار است سریال در زمان معاصر بگذرد و ماجرای تاریکی‌های روح بشر و اعتیاد باشد.

دیارمود لارنس، کارگردان فیلم تلویزیونی «اِما» و سریال «دوریت کوچولو» قرار است این سریال کوتاه را کارگردانی کند.

تلگراف / 2 سپتامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =