۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳

مراسم اعطای جایزه پروفسور مجید سمیعی در حضور نمایندگان 80 کشور، ساعت 5 عصر دیروز در هتل سامرویلا در سائوپائولو برزیل برگزار شد.

آرماند پسو، رییس سابق فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب در این مراسم گفت: "با پاس خدمات بی سابقه پروفسور سمیعی، این جایزه به نام ایشان گذاشته شد. "

پروفسور بلک هم در سخنانی از مقام علمی پروفسور سمیعی قدردانی کرد. 

در ادامه این مراسم مدال نقره ای و 10 هزار یورو، به پروفسور موریس شوکس فرانسوی اهدا شد. او پس از دریافت این جایزه گفت: "برای من افتخار بزرگی است که اولین مدال سمیعی را دریافت کردم."

پروفسور سمیعی در حاشیه این مراسم به خبرآنلاین گفت: "هیچ گاه تصور نمی کردم در زمان حیاتم شاهد چنین مراسمی باشم. اکنون احساس می کنم همچنان می توانم به مردم جهان و کشورم خدمت کنم." 

چندی پیش اعلام شد فدراسیون جهانی جراحی مغز و اعصاب، مدال «مجید سمیعی» - چهره ماندگار پزشکی ایران - اعطا می‌کند.

این جایزه بین‌المللی برای نخستین بار به نام یک دانشمند ایرانی معرفی شده است. پروفسور مجید سمیعی مبدع جراحی «قاعده مغز» از شخصیت‌های برجسته علم پزشکی است که تاکنون ده‌ها مدال معتبر علمی از مجامع مختلف بین‌المللی کسب کرده است و در سال 1385 به عنوان چهره ماندگار ایران برگزیده شد.

گفتنی است، دومین مدال قرار است طی مراسمی در سئول کره جنوبی و به پروفسور سایمون اهدا شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرفان US ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    12 0
    احساس غرور همه وجودمو گرفت.
  • بدون نام AU ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    10 1
    بطور حتم اگر از جوانی از ایران خارج نشده بود به این حد و اندازه نمی رسید و حالا فقط در یکی از بیمارستانهای خصوصی پول پارو میکرد.
  • بدون نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    12 0
    آبرو و عزت ايران . خدا حفظت كند
  • بدون نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    11 0
    این دکتر محترم یک فرشته است که خداوند برای نجات ما انسانها خلق کرده
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    4 1
    باسلان و درود فراوان به تمام ايرانيان و به خصوص جناب پروفسور سميعي ديشب مورخ 10/7/90 در شبكه خبر با دكتر گفتگو داشتن ، من به خود مي بالم از اينكه ايراني هستم بخاطر داشتن چنين افرادي، اميدوارم نام ايران بدليل چنين بزرگواراني هميشه در دنيا بلند آوازه باشد باارزوي طولي عمري بلند براي تمامي ايرانياني كه براي مملكت و ايران افتخار كسب مي كنند.
  • حسین IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    6 1
    با سلام و خسته نباشید خدمت همه ی شما دوستان از شما ها یه خواهش داشتم میخواستم راههای ارتباط با دکتر سمیعی رو بهم بگیدچون ما یه بیمار داریم دچار تومور مغزی دوبار هم عملش کردیم فایده نداشته جراحش شاگرد دکتر سمیعی بوده شاید امیدی واسمون باشه خود پرفوسور یه نگاهی به عکساش بکنن یه نظری بدن(خیلی ممنون)
  • لیلا IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    9 0
    با سلام خواهشمندم راه ارتباط با پروفسور سمیعی و چگونگی دریافت وقت قبلی جهت ویزیت بیمار اعلام نمائید.ما هم اکنون بیمار سکته مغزی ( با خونریزی داخلی) داریم. با تشکر
  • نیما طهماسبی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
    8 0
    سلام من یک پسر 15 ساله هستم که ارزو دارم در اینده شخسی مثل پروفسور سمیعی شوم و باعث افتخار کشورم امید وارم روزی افتخار دیدن ایشان را داشته باشم 29مهر 90
  • راهنما IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    3 2
    سلام.برای اون دوستایی که می خواستن از پروفسورسمیعی وقت بگیرن باید بگم که پروفسور بیشتر در المان هستن ولی چند وقت به یک بار میان ایران برای چندتا عمل که جنبه ی آموزشی داره.فکر نمی کنم گرفتن وقت از ایشون به این راحتی ها باشه
  • بدون نام IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    5 0
    الله اکبر، ای کاش یکی از اماکن یا معابر معتبر را به نام ایشان تغییر میدادیم، این کوچکترین کاری است که میتوان کرد.