هفته نامه سیاحت تجارت نوشت:

یکی دیگر از عجایب توریسم ماجراجویانه، تور‌های تفریحی یک روزه در کنار کوسه‌های سفیداست.

در آب‌های کارائیب، اثری از کوسه‌های سفید که بسیار درنده و وحشی هستند، دیده نمی‌شود، با این حال اداره‌کنندگان یکی از تور‌های گردشگری این منطقه در ابتکاری جالب با به دام اندختن چند کوسه سفید در مناطق آبی دیگر جهان، آنها را به منطقه‌ای در اطراف کارائیب آورده و در قفس‌های بسیار بزرگ و محافظت شده چند لایه‌ای نگهداری می‌کنند. گردشگران ماجراجویی که از شرکت در تور‌های تفریحی رایج در جهان خسته شده‌اند، می‌توانند در تور‌های تفریحی یکروز‌ه، از زندگی با کوسه ‌های سفید لذت ببرند!

این گردشگران ابتدا در کلاس‌های فشرده ده ساعته تمرین غواصی، شرکت کرده و سپس با طی کردن مسافتی نسبتاً طولانی با قایق‌های تندرو، خود را به محل قفس زیر دریایی کوسه‌های سفید می‌رسانند.

جایی که حداقل دو تا سه کوسه سفید درنده و گرسنه در انتظارشان است! گردشگران مجهز به لباس‌های مخصوص غواصی و معمولاً در گروه‌های چهار تا شش نفره وارد آب شده و بلافاصله به بخش حفاظت، شده قفس کوسه‌های سفید هدایت می‌شوند. آنها با حیرت تمام، حمله کوسه ‌ها به پوشش‌های حفاظتی را مشاهده می‌کنند. نکته جالب توجه این است که اداره‌کنندگان تور که لحظه به لحظه در کنار گردشگران وحشت زده قرار دارند. با ریختن مقادیر قابل توجهی از خون حیوانات دیگر در آب موجب تحریک بیشتر کوسه‌ها می‌شوند!

نفوذ به غار‌های وحشت‌انگیز
منطقه کارائیب، یکی از شگفت‌انگیز‌ترین و در عین حال مرموز‌ترین مناطق جهان است که به جهت تأثیرات آبی و موج‌های ساحلی، حفره‌ها و غار‌های زیادی در دیوار‌های صخره‌ای سواحل آن ایجاد شده است. در هزاران سال گذشته، عمق این حفره‌ها بیشتر و بیشتر شده تا اکنون که به غار‌هایی با عرض و ارتفاع شاید یک متر تبدیل شده‌اند، اما نکته جالب توجه این است که برخی مجریان تور‌های گردشگری، از این حفره‌های غار مانند درآمدزایی کرده و با هدایت گردشگران ماجراجو به دل حفره‌ها، آنها را با یکی از پر مخاطره‌ترین لحظات زندگی‌شان همراه می‌کنند.
نکته جالب این است که معمولاً بسیاری از شرکت‌کنندگان در این تور‌ها، هنگام رسیدن به نواحی ظاهراً غیر ممکن برای عبور، شروع به گریه کردن می‌کنند! ولی این لحظات برای مجریان تور چندان عجیب نیست.
47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =