کمیسیون صنایع مجلس، وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات را به ایجاد انحصار در تامین تجهیزات مخابراتی متهم کرد.

براساس اظهارات یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس،مستنداتی وجود دارد که ثابت می کند تعدادی از شرکت های چینی تامین تجهیزات مخابراتی با نفوذ در بدنه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات تامین تجهیزات مخابراتی را در انحصار خود قرارداده اند و این رانت سیاسی و اقتصادی باعث ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی شده است.بنابراین بزودی طرح تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی خواهد شد.
احمد دستغیب در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین تاکید کرد: در حال حاضر طرح تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب نحوه تامین تجهیزات توسط شرکت مخابرات با 11 امضاء که 10 تن از امضاء کنندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هستند در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است و در هفته آینده نامه آن به صورت رسمی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال خواهد شد.
به گفته او، در حال حاضر ایران دارای بزرگترین کارخانه های تولید تجهیزات مخابراتی در خاورمیانه است اما به دلیل رانت در خرید خارجی این تجهیزات، شرکت مخابرات از خرید داخلی خودداری می کند.
به عقیده دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این میان نقش حاکمیتی و نظارتی خودرا فراموش کرده وباید مسوولان این وزارتخانه جوابگوی این رانت ایجاد شده در مجموعه خود باشند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر اغلب کارخانه های بزرگ تولید کننده این تجهیزات در کشور رو به ورشکستگی هستند و تعدیل نیرو در این کارخانه ها به کشور صدمات جبران ناپذیری را وارد کرده است.

/22131
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام TR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    3 0
    تازه فهمیدید توی این کشور همه چیز انحصاری است ؟ چقدر خوابتون سنگین است .
  • بدون نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    2 0
    چرا بررسی نمی شه که چرا مخابرات به هیچ عنوان ( حتی با داشتن شرایط لازم ) اینترنت بالاتر از 128 واگذار نمی کند و متقاضیان را به سوی شرکت های خصوصی روانه می کند؟ مدیر عامل مخابرات استان تهران این امر را زیر دست خود گرفته و به مراکز مخابراتی اجازه واگذاری بالاتر از 128 را نمی دهد خودش هم هیچ نامه ایی را اصلا اجازه ثبت در دبیر خانه نمی دهد چه برسد به اینکه امضاء کند .
  • اصل 44 US ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    3 0
    همچنین اضافه کنید رقابت غیر منصفانه مخابرات با شکرتهای ندا ( خدمات اینترنتی) که دمار از روزگار این شرکتها در آورده . و از قدرت خود س استفاده کرده و میکند و کسی حریفش نیست . درحالیکه که مخابرات هم مثل باقی شرکتها - خصوصی است و نباید از اختیارات حاکمیتی گذشته اش استفاده کند . همین امر نشاندهنده نقص در روند خصوصی سازی این شرکت مرموز است . در واقع پوشش خصوصی دارد و اکنون از یک شرکت دولتی هم قدرتمندتر شده . خبر انلاین در زمینه مشکلات شرکتهای ندا و طرح های دولت خبر رسانی کن لطفا"
  • بدون نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    2 0
    کاملا خبر درست است اکثر تجهیزات مخابرات متعلق به شرکت هواوی چین میباشد اگر در کارتان دقت بیشتری بخرج بدهید خیلی چیزها روشن میشود بعد میفهمید که در مملکت گل وبلبل چه خبره اقایون خوش خواب ساعت خواب
  • بدون نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    تابوده همينطوربوده است ؟؟؟؟؟ البته نمايندگان بالاخره يك جور بايد بگن ما هم هستيم
  • ثبیری DE ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    2 0
    شرکتهای چینی فعال در مخابرات ایران: ZTE، Huawei، Tellaps
  • بدون نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    1 0
    باز هم خدا پدر این نماینده شجاع را بیامرزد که دارد پیگیری می کند .