واحد مرکزی خبر نوشت:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس آمارها ضریب نفوذ اینترنت در ایران در سال2010 ، 43 و 9 دهم درصد بوده است.

تقی پور در همایش تخصصی سیاست ها و چشم اندازهای کشور در تجارت و اقتصاد الکترونیکی به تلاش ایران برای توسعه تجارت الکترونیکی اشاره کرد و افزود: پارسال در حوزه تراکنش های مالی و تجاری نسبت به سال پیش از آن، 190 درصد رشد داشتیم. وی با اشاره به سیاست های توسعه تجارت الکترونیکی در مالزی گفت: سیاست هایی که این کشور برای توسعه تجارت الکترونیکی در نظر گرفته در طول زمان محدود چهره اقتصاد مالزی را تغییر داد و توسعه آن امکان تبدیل شدن آن کشور به هاب منطقه ای را فراهم کرده و هم اکنون این کشور به صورت هاب و مرکز تجارت منطقه ای مطرح است. 

تقی پور افزود : در این کشور 520 شرکت کوچک و متوسط توانستند با بهره گیری از تجارت الکترونیکی بدون نیاز به سرمایه گذاری کلان ، خود را ساماندهی کنند و در عرصه تجارت مالزی فعال باشند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کره جنوبی هم در بسیاری از شاخص های فناوری اطلاعات در رتبه اول قرار دارد گفت : توسعه تجارت الکترونیکی یکی از عوامل موثر پیشرفت های این کشور است و هم اکنون یک سوم حجم اقتصاد این کشور را خدمات آی تی تشکیل می دهد. وی افزود : تعداد کارتهای اعتباری در کره جنوبی هم اکنون به ازای هر نفر، چهار و 4 دهم کارت است. آقای تقی پور گفت : تا سال 2009 کره جنوبی در توسعه تجارت الکترونیکی در جهان در رتبه 13 ، مالزی در رتبه 36، ترکیه در رتبه 43 و ایران در رتبه 69 قرار داشته اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود : توسعه تجارت الکترونیکی در ایران به رغم تلاش وزارت بازرگانی بسیار کند صورت گرفته است. وی به مراحل توسعه تجارت الکترونیکی در ایران اشاره و اضافه کرد: فعالیتهای پراکنده بدون چارچوب راهبردی، تدوین برنامه های راهبردی و سیاست های توسعه تجارت الکترونیکی ، اجرای اقدامات عملیاتی در چارچوب های راهبردی که در سال 82 آغازشده از جمله این مراحل است. تقی پور گفت : وضعیت ما در زمینه زیرساخت فنی و اتصال با کشورهایی مانند مالزی، ترکیه و کره تفاوت چندانی ندارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد : با کارهایی که انجام شده است مشکل پهنای باند برای حداقل یک دوره ده ساله حل شود.

وی توسعه دسترسی و زیرساخت ها ، آماده سازی و آموزش ، توسعه مباحث قانونی ، تسهیل در تجارت و رفع موانع، ایجاد سامانه های گمرکی به صورت الکترونیکی ، توسعه آموزشی و فرهنگی را از جمله سیاست ها و برنامه های کلان کشور برای توسعه تجارت الکترونیکی برشمرد. تقی پور با اشاره به برنامه هایی که در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است گفت: تا پایان این برنامه 100 درصد شهروندان ایران اسلامی باید کارت هوشمند ملی داشته باشند. وی ابراز امیدواری کرد بخش های خصوصی و دولتی با پرداختن به موقع به مباحث اقتصاد و تجارت الکترونیکی رتبه کشورمان را در جایگاه واقعی ایران در برنامه پنجم یعنی به رتبه اول در این حوزه برسانند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    3 0
    چرا مخابرات تهران اینترنت پرسرعت را کارشکنی می کند؟
  • بدون نام IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    2 0
    هر وقت از 900 شهر و 50هزار روستا آماری داشتید یعنی آمار دارید این آماری که شما ارائه می فرمایید خیلی ناقص است.
  • زوکربرگ US ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    6 0
    حضرت آقا نفرمودند چگونه مشکل پهنای باند را حل خواهند کرد ؟ البته تعریف ایشون از پهنای باند قاعدتا" سرعت اینترنت خانگی نیست بلکه نیاز داخلی و افزایش ظرفیت برای گسترش همین اینترنت ذغالی در سراسر کشور مد نظرشونه . جهان بسمت سرعت یک گیگابیت بر ثانیه درحال حرکته ولی ما یک خط 128 کیلو بیتی رو بین ده نفر تقسیم میکنیم آنهم با محدودیت ترافیکی یا حجمی !!! ماهی 15 - 20 -30 تومن هم پولشه
  • بدون نام IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    8 0
    شما بفرمایید که چرا اینترنت 2 مگابیت که در کشورهای مختلف با قیمت 20 هزار تومن در ماه ارائه میشود، در ایران با قیمت 200 تا 300 هزار تومان در ماه فروخته میشود. ادعای مدیریت تان هم گوش فلک را کر کرده است.
    • بدون نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
      4 1
      فقط دو مگابیت!!!! توی هنگ کنگ اینترنت 1 گیگا بیت 20 دلار امریکا است
  • بدون نام MY ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    5 0
    این روزها در افغانستان هم اینترنت پر سرعت دیده میشه. اصلا نیازی به 10 سال وقت گذاشتن نیست. یک کارشناس از اونجا بیارین ببینید چطور همه چیز درست میشه. هر چند که خودتون دوست ندارید که این اتفاق بیافته