حوادث جمعه جهان مورخه 22 مهر 1390

شمار قربانيان سيل و رانش زمين در کامبوج به 247 نفر افزايش يافت
شمار تلفات سیل و رانش زمین در کامبوج در دو ماه اخیر به دویست و چهل و هفت نفر رسید. دستکم دو سوم از جمعیت کامبوج بر اثر بارندگی های شدید و جاری شدن سیل در ماه های اخیر آسیب دیده اند.هِم هیون، کشاورز شصت و شش ساله کامبوجی می گوید همه محصولات کشاورزی نابود شده است و جریان سیل برخی از اموالمان را نیز با خود برده است.

 

سيل و طوفان در بريسبين استراليا دستکم يک قرباني گرفت
طوفان در بریسبین استرالیا منجر به بروز سوانح رانندگی و کشته شدن دستکم یک تن در روز پنجشنبه شد. به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، لغزندگی جاده ها در بریسبین نیز چندین حادثه رانندگی از جمله واژگون شدن یک دستگاه کامیون در بزرگراه لوگان را به همراه داشت.بارش شدید باران و تگرگ تقریبا به مدت یک ساعت ادامه داشت.کارشناسان هواشناسی می گویند رطوب شدید هوا و حرکت کندِ طوفان عامل اصلی بارش تگرگ و جاری شدن ناگهانی سیل بوده است.یک شهروند چهل و دو ساله که هنگام طوفان خودرویش را از جاده خارج کرده و زیر درخت پناه گرفته بود بر اثر افتادن تنه درخت بر روی خودرویش جان باخت.نیروهای امدادی بریسبین می گویند دستکم هفتاد تماس درخواست کمک را، بیشتر از جانب افرادی که خانه هایشان بر اثر بارندگی یا افتادن درختان اسیب دیده بود، دریافت کرده اند.کارشناسان از ادامه وزش طوفان در بریسبین در روزهای آینده خبر می دهند.عملیات پاکسازی خیابان های شهر از خسارات طوفان اخیر نیز آغاز شده است.

 

سیل گواتمالا جان 13 تن را گرفت
بارش باران های شدید در گواتمالا که در پی طوفان گرمسیری این کشور را فرا گرفته تلفات وخسارات چشمگیری برجای گذاشته است .براثر رانش زمین و جاری شدن سیل درروز گذشته در کشور فقیر گواتمالا دستکم سیزده تن کشته شدند.وزش طوفان وبارش باران شدید وجاری شدن سیل در بخش هائی از گواتمالا موجب شد تا هزاران نفر خانه های خودرا تخلیه کنند.اداره خدمات اضطراری گواتمالا در مناطق اسیب دیده حالت فوق العاده قرمز اعلام کرده است واماکنی را برای سرپناه دادن موقتی دیده اسیب دیدگان فراهم اورده است .باران وسیل به اغلب جاده های گواتمالا اسیب رسانده است .کارشناسان هواشناسی پیش بینی کرده اند برای دوروز دیگر در اغلب نقاط گواتمالا باران خواهد بارید پیش بینی شده در برخی مناطق بیش از سی سانتیمتر باران به بارد .عملیات کمک رسانی در گواتمالا به خاطر کوهستانی بودن وارتباطات ضعیف در مناطق روستائی با دشواری انجام می گیرد .

 

يک هواپيماي خطوط هوايي فيليپين مجبور به فرود اضطراري در مانيل شد
شبکه رادیویی محلی فیلیپین امروز جمعه اعلام کرد یک فروند هواپیمای متعلق به خطوط هوایی فیلیپین در پی بروز مشکلات فنی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مانیل شد. به گفته سخنگوی شرکت هواپیمایی فیلیپین، این هواپیما صبح امروز فرودگاه بین المللی نینوی آکینو را به مقصد هنگ کنگ ترک کرد، اما در پی مشکل فنی در یکی از درهای آن مجبور به فرود اضطراری در مانیل شد. به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از مانیل، تحقیقات در خصوص علت بروز این مشکل آغاز شده است.


2 کشته در حمله به خودروي پليس پاکستان
به گزارش خبرگزاری شین هوا از اسلام آباد ، منابع رسمی در پاکستان اعلام کردند در حمله و تیراندازی بامداد روز جمعه یک گروه مسلح ناشناس به سوی یک دستگاه خودروی پلیس در اسلام آباد پایتخت این کشور ، دست کم دو نفر کشته شدند.

 

شورش در زنداني در مکزيک 7 کشته برجا گذاشت
در پی شورش در زندانی در شمال مکزیک، هفت نفر کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.رسانه های محلی به نقل از مقامات فدرال ایالت نوئوو لئون مکزیک اعلام کردند دست کم هفتاد تن از زندانیان زندان شهر کادریتا در شورشی که دیروز به پا شد شرکت داشتند.بیشتر تلفات شورش به علت سوختگی شدید بوده است.به گزارش خبرگزاری آلمان، زندانیان شورشی با چاقو یکدیگر را زخمی کردند و لباسها و رختخوابهای یکدیگر را آتش زدند. بر اساس گزارشها، این خشونتها پس از دستگیری کارلوس اولیوا کاستیلو، از سرکردگان باند قاچاق مواد مخدر زتاس بروز کرد.

 

پليس کنيا: دو اسپانيايي ربوده شده در کنيا به سومالي منتقل شده اند
مقامات پلیس کنیا اعلام کردند دو زن اسپانیایی که روز پنجشنبه در اردوگاه اوارگان داداب در شرق این کشور ربوده شدند به احتمال زیاد به سومالی منتقل شده اند. این دو تبعه اسپانیایی از کارکنان سازمان غیر دولتی پزشکان بدون مرز بودند. لئو نیونگسا، رئیس پلیس منطقه داداب اعلام کرد همه آثار و شواهد حاکی از آن است که ربایندگان دو تبعه اسپانیایی، گروگانهای خود را به خاک سومالی منتقل کرده اند.خودرویی که ربایندگان این دو تبعه اسپانیایی از آن استفاده کرده بودند در منطقه ای در فاصله بیست کیلومتری مرزهای سومالی پیدا شده است.رئیس پلیس منطقه داداب خاطر نشان کرد ما فکر می کنیم بارش باران استفاده از خودرو را برای آدم ربایان مشکل کرد به طوری که آنها دیگر نتوانستند از آن برای ورود به خاک سومالی استفاده کنند. لئو نیونگسا خاطر نشان کرد برغم اینکه پلیس کنیا رفتن آدم ربایان را به خاک سومالی بسیار محتمل می داند اما از ادامه تلاشها و جستجوهای خود دست نخواهد کشید و روز جمعه نیز به عملیات تجسس با استفاده از بالگرد در مناطق مرزی ادامه خواهد داد.لئو نیونگسا معتقد است گروه شبه نظامی الشباب سومالی این دو فعال اسپانیایی سازمان بشردوستانه پزشکان بدون مرز را ربوده است. قرار است صبح امروز در نایروبی، پایتخت کنیا، نشستی فوق العاده با حضور متیو ایتیر، رئیس پلیس ملی کنیا، برگزار شود تا درباره افزایش موارد آدم ربایی به ویژه ربودن اتباع غربی در این کشور تبادل نظر شود. یازدهم سپتامبر گذشته نیز آدم ربایان یک زن جهانگرد انگلیسی را به نام جودیت تبوت ربودند.اول اکتبر نیز یک زن فرانسوی به نام ماری ددیو در منطقه گردشگری لامو در ده کیلومتری مرزهای سومالی ربوده شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایروبی، اردوگاه اوارگان داداب واقع در یکصد کیلومتری مرزهای سومالی در ماههای اخیر شاهد هجوم هزاران آواره سومالیایی بوده است که از شدت فقر، خشکسالی و جنگ داخلی کشورشان را ترک کرده و به کنیا پناه آورده اند.این اردوگاه بزرگ در سال هزار و نهصد و نود و یک با ظرفیت نود هزار نفر ساخته شد اما امروز حدود چهارصد و پنجاه آواره را در خود جای داده است.بنا به اعلام آژانسهای امدادرسانی سازمان ملل متحد، از اول اکتبر بیش از هفت هزار و پانصد نفر به این اردوگاه وارد شده اند.


2 زخمي در انفجار بمب در ايالت آسام هند
پلیس هند از انفجار بمبی در ایالت آسام واقع در شمال شرقی هند و زخمی شدن دست کم دو نفر خبر داد. به گزارش خبرگزاری رویتر از گواهاتی ، یک مسئول پلیس هند اعلام کرد این انفجار در منطقه لاکیمپور در فاصله سیصد و بیست کیلومتری شرق شهر گواهاتی مرکز این ایالت روی داد و تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است. گفتنی است جدایی خواهان از چند دهه پیش تاکنون با نیروهای دولتی در آسام و مناطق اطراف آن مبارزه می کنند.

 

زمین لرزه ای مهیب گینه پاپوآ را لرزاند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، ساعتی پیش زمین لرزه ای مهیب به شدت شش ممیز هفت دهم در مقیاس ریشتر گینه پاپوآ را در اقیانوس ارام لرزاند.این زمین لرزه ساعت یازده و سی و پنج دقیقه صبح به وقت محلی اتفاق افتاد.کانون این زمین لرزه در چهار کیلومتری عمق زمین اعلام شده است.براساس اعلام سازمان زمین شناسی و لرزه نگاری امریکا ، کانون این زمین لرزه در یکصدو سه کیلیومتری شرق شهر کوهستانی لای(Lae) و سیصدو بیست و شش کیلومتری شمال شهر پورت مورسبی(Port Moresby) ، پایتخت گینه پاپوآ بوده است.گینه پاپوآ در منطقه ای موسوم به حلقه آتش اقیانوس آرام واقع است که به علت واقع بودن در خط اصطکاک صفحات جبه زمین، کانون زمین لرزه های بسیاری است.باوجود وقوع این زمین لرزه مهیب، هنوز هشداری درباره وقوع سونامی صادر نشده است.در سال هزار ونهصدو نودو هشت ، وقوع زمین لرزه و رانش زمین و سونامی ناشی از ان در این منطقه سبب کشته شدن بیش از دو هزار نفر شد.

 

پرس تي وي: يک نظامي ناتو در جنوب افغانستان کشته شد
شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد یک نظامی خارجی در افغانستان کشته شد.پرس تی وی با نقل از مقامات نظامی ناتو تصریح کرد این این نظامی خارجی در جنوب افغانستان کشته شده است.هنوز ملیت این نظامی خارجی اعلام نشده است.

پرس تی وی به جزییات بیشتری درباره این خبر اشاره نکرد.

 

يک جنگنده در شمال غرب چين سقوط کرد
گزارشها از سقوط یک جنگنده در شمال غرب چین در جریان یک نمایش هوایی حکایت دارد. این جنگنده بامداد امروز جمعه در منطقه پوچنگ واقع در استان شانکسی سقوط کرد و گزارشی از تلفات این حادثه مخابره نشده است.در همین حال شاهدان اعلام کردند پیش از آنکه این جنگنده سقوط کند خلبان آن به بیرون پریده است.بنا بر گزارش خبرگزاری شین هوا دود غلیظی بر فراز محل وقوع حادثه مشاهده می شود .نمایش هوایی بخشی از کنوانسیون بین المللی هوانوردی چین است که هم اکنون در مرکز استان شانکسی در حال برگزاری است.

 

زيان 74 ميليارد دلاري فاجعه هسته اي نيروگاه فوکوشيماي ژاپن
کمیسیون ایمنی هسته ای ژاپن پنجشنبه اعلام کرد زیان مالی ناشی از فاجعه نیروگاه هسته ای داییچی فوکوشیما، بالغ بر هفتاد و چهار میلیارد دلار برآورد شده است.بر اساس اعلام کمیسیون ایمنی هسته ای ژاپن، تعمیر چهار رئاکتور آسیب دیده در فاجعه هسته ای که پس از زمین لرزه و سونامی یازدهم مارس رخ داد، چهارده میلیارد و نهصد میلیون دلار هزینه خواهد داشت و پنجاه و دو میلیارد دلار دیگر نیز باید صرف پرداخت غرامت، عملیات پاکسازی مواد رادیواکتیو نشت کرده و اقدامات دیگر شود. به گزارش خبرگزاری ریانووستی، مبلغی که قرار است صرف این اقدامات شود، از محل بودجه دولتی و مشارکت سازمانهای مالی و دیگر نهادها تامین شده است.شرکت دولتی برق توکیو ( تپکو) که اداره نیروگاه هسته ای فوکوشیما را بر عهده دارد، این مبلغ را در چند سال آینده بازپرداخت خواهد کرد.

 

هشت خارجي در گامبيا به اتهام قاچاق مواد مخدر به پنجاه سال حبس محکوم شدند
دادگاهی در گامبیا روز پنجشنبه هشت خارجی را به اتهام قاچاق کوکائین به پنجاه سال حبس محکوم کرد.به گزارش خبرگزاری آلمان از مونروویا، محکومان شامل پنج تبعه ونزوئلا که یکی از آنها یکشنبه گذشته در زندان درگذشت ، دو هلندی ، یک مکزیکی و یک نیجریه ای هستند.در ماه ژوئن 2010 دو تن کوکائین در روستایی نزدیک بانجول پایتخت گامبیا که به علت صنعت ماهیگیری آن معروف است کشف شد.گامبیا و همسایه جنوبی آن گینه بیسائو به علت موقعیت جغرافیایی و فقدان کنترل جدی مرزها، در مسیر اصلی قاچاق مواد مخدر بین آمریکای جنوبی و اروپا قرار دارند.گامبیا سال گذشته اعلام کرد هر کس را که بیش از دویست و پنجاه گرم مواد مخدر به همراه داشته باشد اعدام می کند

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =