وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که فروش هواپیماهای جنگی فرانسه به امارات متحده عربی در مرحله نهایی قرار دارد.

ژرار لونگه، وزیر دفاع فرانسه صبح دوشنبه اعلام کرد که فروش 60 فروند هواپیمای جنگی رافائل به ابوظبی در مراحل نهایی قرار دارد. پیشتر نیز فرانسه هواپیماهای رافائل خود را به کشورهای برزیل، مراکش، کره جنوبی و سنگاپور نیز فروخته بود. چند روزی است که سرپرستی فروش هواپیماهای جنگی رافائل به آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه محول شده است و همین امر سبب شده تا روند فروش سرعت بیشتری به خود گیرد.
فرانسه و امارات متحده عربی از سال 2008 تا کنون مشغول چانه زنی برای خرید هواپیمای رافائل هستند. رافائل از مهمترین هواپیماهای جنگی فرانسه از سال 1980 تاکنون است که حتی در عملیات هوایی نیروهای نظامی فرانسه در جنگ اخیر لیبی نیز مورد استفاده نیروهای ناتو قرار گرفت.
گفتنی است که امارات متحده عربی در کنسرسیوم رافائل سهم قابل توجهی دارند و از این رو بدون واسطه طی سه سال اخیر مشغول مذاکره با مقامات فرانسوی برای خرید آخرین مدل رافائل است. امارات امید دارد که با 7 میلیارد یورو بتوانند 60 فروند رافائل را تحویل بگیرند و این در حالی است که فرانسوی ها به گرفتن 9 میلیارد یورو امید دارند.
مدل جدید رافائل با وزنی معادل 9 تن و دارای موتور قوی سنگما(شرکت سافران) و رادار ساخته شده توسط شرکت تیل است و از بهترین هواپیماهای جنگی فرانسه به شمار می رود. گفتنی است مصر، پاکستان و عراق نیز در صف خرید آخرین هواپیمای رافائل هستند. ارزش این هواپیما 20 میلیون یورو برآورده شده است. برزیلی ها نیز مدت زمان مدیدی است که در تلاش برای خرید آخرین مدل رافائل هستند.  

چلنج/ 17 اکتبر2011
ترجمه: زهرا خدایی

/26331


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 1
    سلام پیشتر نیز فرانسه هواپیماهای رافائل خود را به کشورهای برزیل، مراکش، کره جنوبی و سنگاپور نیز فروخته بود غلط است،رافال تا کنون نتوانسته در هیچ رقابت فروش جنگنده ای برنده شود
  • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    2 0
    گفته شده قیمتش 20میلیونه که 60تاش میشه1.2 میلیارد اگه 7میلیارد باشه میشه هر یکی117میلیون!
  • ناشناس IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    در پاسخ به نظر دهنده محترم اولی اگر لینک زیر را چک کنید متوجه می شوید که این شرکت تا کنون به تمامی کشورهای فوق جنگنده فروخته است. http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Rafale
  • بدون نام FR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    رافال درست است نه رافائل.