گفت وگوی خبرآنلاین با معاون رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور

آذرجزایری: شاید بارها برای شما اتفاق افتاده باشد که جنسی با قیمت مشخص را از یک مغازه و یا بازاری خاص گرانتر خریده اید و وقتی علت گرانتر بودن آن را از فروشنده جویا شده اید در نهایت وی با برخوردی نامناسب تاکید کرده اگر تمایل دارید بخرید وگرنه به همانجایی مراجعه کنید که ارزان تر می فروشد.
در اکثر این موارد نیز اگر شما نیاز مبرمی به آن جنس داشته باشید ناچار به خرید آن به همان قیمت مورد درخواست فروشنده می شوید و یا با دلخوری مغازه را ترک می کنید.قطعا این اتفاق برای همه ما حتی یکبار هم افتاده که البته باید بگوییم تمام این موارد ناشی از عدم اطلاع ما و شما از حقوق مصرف کننده است.
براساس اظهارات حاجی پاشا رییس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران، مردم می توانند در صورت مشاهده گرانفروشی یا ارائه کالایی بی کیفیت در بازار جهت پیگیری این تخلف و حتی دریافت خسارت خود با سازمان تعزیرات حکومتی تماس بگیرند که دراینصورت پس ارجاع پرونده جهت پیگیری به بازرسین مجامع امور صنفی و یا وزارت صنعت،معدن و تجارت در سازمان تعزیرات حکومتی موضوع بررسی و متخلف ملزم به پرداخت خسارت به مصرف کننده خواهد شد.
معاون رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در گفت وگو با خبرآنلاین پیگیری شکایت مردمی در این سازمان را به دو نحوه مختلف دانست که مشروح آن را در ادامه می خوانید:
آقای حاجی پاشا اگرمردم متوجه گرانفروشی و یا عدم کیفیت کالایی در بازار شدند چگونه می توانند از حق خود دفاع کنند؟
طبق ماده 18 آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ها، دستگاه های دولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمان بازرسی کل کشور وهمچنین مردم می توانند در خصوص گرانفروشی و عدم کیفیت مناسب کالاها در بازاردر سازمان تعزیرات حکومتی اعلام جرم کنند.
بنابراین اگر مردم جنسی را گرانتر از نرخ مقرر خرید کنند و یا جنسی خریداری کنند که کیفیت لازم ندارد و تقلبی است می توانند علاوه بر شکایت به مجامع امور صنفی و وزارت صنعت،معدن و تجارت به سازمان تعزیرات حکومتی هم شکایت خود را تسلیم کنند تا رسیدگی و حکم مربوطه صادر شود.
اگر فردی با گرانفروشی مواجه می شود حتما باید به عنوان شاکی خصوصی در پرونده نقش داشته باشد و یا در حد یک گزارش مردمی کفایت می کند؟
دو نوع شکایت مردمی وجود دارد. در نوع اول شاکی فقط گزارش می دهد در یک محتمع تجاری کالای تقلبی یا گرانفروشی صورت می گیرد.تعزیرات ورود پیدا می کند با هماهنگی با مجامع مربوطه موضوع را بررسی و تخلف مشاهده شده منجر به صدور رای می شود و متخلف محکوم می شود.
اما در نوع دوم بدین گونه است که شاکی مدعی است که جنس را خریداری کرده و ضرر دیده است در اینصورت پس از بررسی پرونده متخلف محکوم به جبران خسارت شاکی خواهدشد.بنابراین متخلف از دو جهت خسارت پرداخت خواهد کرد.هم خسارت به دولت می پردازد و هم به فرد شاکی.
اما ظاهرا بازرسی واحدهای تجاری و ثبت تخلفات آنها با شما نیست؟
در بحث بازرسی، نظارت و قیمت گذاری سازمان های ذیربط چون وزارت صنعت، معدن و تجارت ،مجامع امور صنفی و کمیسیون های نظارتی مسوول و فعال هستند.اما پس از احراز تخلف پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود.چرا که از لحاظ قانونی صدور حکم برعهده این سازمان است.بنابراین مردم می توانند شکایت خود را از طریق تلفن گویا 09651 سازمان تعزیرات حکومتی و همچنین 124 وزارت صنعت،معدن و تجارت که البته مردم با آن آشنایی بیشتری دارند جهت پیگیری به ما اطلاع دهند.

تداخل کاری میان شما و وزارت صنعت،معدن و تجارت وجود ندارد.چرا که از پس از هدفمندی یارانه ها به نظر می رسد این وزارتخانه نظارت و جریمه اصناف را به نحوی عهده دار شده است؟
نه تداخلی وجودندارد.شاید به دلیل برخوردهای جدی تر پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با گرانفروش ها اینگونه به نظر می رسد.اما واحدهای نظارتی پس از احراز جرم آن را به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می دهند و ما مسوول ضبط اجناس و جریمه می شویم.
یعنی بعد از اجرای هدفمندی یارانه ها ثبت تخلفات افزایش یافته است؟
بهتر بگوییم نظارت ها بیشتر شده است.در بخش عدم صدور فاکتورو درج قیمت پرونده ها رشد داشته است اما در بحث هایی که قابل اهمیت باشدافزایشی شاهد نیستیم.
اگر واقعا تا این حد نظارت بر بازار وجود دارد چطور در جمهوری تا این حد موبایل قاچاق پراست؟
درست است اما ما نمی توانیم به طور مستقیم وارد عمل شویم باید مراحع ذیربط به ما اعلام جرم کنند.اگرچه سازمان های ذیربط نیز چند تخلف را به ما طی ماه های گذشته اعلام کرده اند و ما متخلفین را محکوم کرده ایم.مثل کشف 182 گوشی همراه قاچاق که در نهایت منجر به ضبط اجناس و محکومیت متخلف به 358 میلیون ریال جزای نقدی شد.
 

/22131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    8 0
    خبرانلاین عزیز خواهشا درمورد وضعیت اسفناک بورس هم گزارشی تهیه کنید ؛ تا کی سکوت ؟! مردم تو بورس دارن بدبخت میشند ؛ خواهشا صدای مارا حداقل به رهبر معظم انقلاب برسانید که معظم له بدانند آقایان دارند چه بلاهایی تو سال جهاد اقتصادی بر سر سهامداران میارند ؛ تنها امیدمان ایشان هستند ؛ ممنون
  • بدون نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    16 0
    نمی بینید گوشت از همه دنیا اینجا گران تر است .
  • همشهری IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    7 1
    لطفا" در مرود قیمت انواع ضد یخ و روغن موتورهای ایرانی و خارجی نرخ دهید ضمن این که این سازمان وظیفه اش کنترل قیمت هاست و به نظرم باید دستور دهند که همه جا قیمت ها در دید مردم باشد اکثرا فروشگاه ها این روزها قیمتها را بیان میکنند هم مواد غذایی هم پوشاگ هم کفش و تعویض روغنی ها هم که دیگر شورش را در آوردند لطفا" به این موارد هم رسیدگی کنند.
  • بدون نام IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    16 1
    یک مساله مهم اینکه در میادین تره بار و در اکثر سوپرها فرضا میگوئید یک کیلو گندم میخواهید فروشنده از یک کیلو بیشتر میکشد و میگوید پول خورد نداشتم بیشتر از یک کیلو ریختم بخدا دیگر عاجز شدیم اصلا فروشند های ایرانی نحوه برخورد با مشتریان را نمیدانند و انگار جنس را مفت و مجانی در اختیار مشتری قرار میدهند اکثر فروشنده ها با بی ادبی با مردم برخورد میکنند و خریدار را ناراضی میکنند وقتی هم میگی این گران است میگه نخر برو جای دیگه که ارزان میدهند وقتی نظارت بر کار اینان نیست و قیمتها هر کی هر کی شده نتیجه اش بی احترامی به مردم و در بیشتر مواقع هم گران فروشی به این شکل است لطفا" رسیدگی کنید.
  • بدون نام IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    8 3
    میبخشید ایشان کدام جنس را میگویند هر روز شاهد یک قیمت برای اجناس و کالاها هستیم یکی میگوید دلار گران شده و دیگری مگوید از هدفمندی یارانه هاست ؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    20 0
    1ماه پیش از لاله زار لامپ خریدم به قیمت 48000 اما پس از پرسو جو از مغازه های لاله زار متوجه شدم 14000 گرانتر خریدم.به فروشگاه مراجعه کردم با بدترین برخورد اعلام کردن عقل داشتید از ما نمی خریدی به اتحادیه الکتریک تماس گرفتم گفتند با 124 تماس بگیر به 124 تماس گرفتم گفتند حضورا به بلوار کشاورز اتاق صنعت مراجعه و شکایت کنید یعنی تماس بگیرید کارشناسان 124 نیم ساعته در محل حاظر میشوند دروغه بخاطر زنده کردن 14000 باید یک هفته مرخصی بگیری تازه معلوم نیست سرانجامش چیه
  • بدون نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    10 2
    نمی بینید گوشت و مرغ و تخم مرغ اینها از همه دنیا در ایران گران تر است؟ الان گوشت درجه یک گوساله در دنیا کیلویی 6 تا 7 هزار تومن است اینجا چند است؟ اصلا اگر این قیمت ها ،قیمت های درستی است چرا نمی توانید صادرشان کنید؟
  • بدون نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    8 1
    فقط گران فروشی را گزارش کنیم خسارت می گیریم! پس پورسانتی که شرکت های پخش از تولید کننده ها می گیرند و غیر قانونی هم هست چی!؟ گزارش کنیم خسارت نمی گیریم؟
  • حقیقت گو IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    15 1
    رسیدگی به گران فروشی خیلی طولانی است و افراد را منصرف می کند. اگر کسی بخواهد به پولش برسد باید حداقل 5-6 روز وقت بگذراد. بنده در یک مورد تصمیم به پیگیری گرفتم، با 124 تماس گرفتم، گفتند اگر میخواهی به پولت برسی باید حضوری مراجعه و شکایت کنی، رفتم، بعد یک روز تماس گرفتند گفتند باید بری پیش کارشناس مربوط به کالا تا وی میزان گران فروشی را ارزیابی کند، رفتم، بعد گفتند حدود 80 هزار تومان گران فروشی کرده و می توانی از طریق دادگاه پیگیری کنی! فکر نمی کردم کار به اینجا بکشد که لازم باشد شکایت در دادگاه مطرح شود و ناچار منصرف شدم چون روند دادگاه ها که مشخص است و حداقل دو سه روز هم آنجا وقت آدم را می گیرد. خلاصه هر کس بخواهد پولش را بگیرد حداقل 5 تا 6 روز باید کارش را ول کند که در اکثر مواقع نمی ارزد
  • بدون نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    6 0
    اقای رئیس لطفا سری به بازار میوه و تره بار بزنید تا ببینید. سری هم به نمایندگی اصلی ایرانسل بزنید . یعنی خودتان اطلاع ندارید
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    8 0
    ان چیز که عیان است !!! چه حاجت به بیان است؟!!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    6 1
    دهه 60 اقایی به سربازی رفت.بعد از سربازی با مدرک دیپلم از ناچاری شغل دست فروشی را انتخاب کرد.وضع مالیش خیلی بد بود .چند سال بعد ازدواج خوبی کرد و مغازه دار شد ولی همچنان در یک اتاق مستاجر بود.همیشه مینالید و از همه عالم و آدم /از دولتی و غیر دولتی انتقاد می کرد.سالها گذشت و شد دهه 80 /وی برای ساخت کارخانه ای یک وام کلان میلیاردی گرفت ولی هیچ وقت آن کارخانه را احداث نکردو در عوض پولهای باد آورده را خرج خرید دهها قطعه خانه وزمین در الاشت - بهنمیر و... نمود. کم کم پولدارتر شد؟! وصاحب4کارخانه شد.اقای(جمع)کننده پول مردم قبل و بعد از مراسم قرعه کشی در ابان ما دهها گرم به کالاهای بسته بندی اش افزود ودهها گرم وزن کالاهایش را کم کرد.ایا این مورد هم رسیدگی میشود؟؟؟
  • شاپرک IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    12 3
    آقا جان بانک مرکزی دلارو گرانفروشی می کنه !!!!!! ممکنه خسارت منو بدید؟!!!!!
  • رضا IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    4 0
    لطفا بگید چرا هفته پیش قیمت هارد دیسک گرفتم 60 هزار تمن امروز رفتم بخرم فروشنده به من گفت 180 هزار تمن.....؟
  • حمید IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    1 0
    لطفاً یه نظراتی به پاساژ بزرگمهر در تهران جمهوری ترخدا بکنید همجور لوازم عکاسی رو تا 4-5 برابر قیمت به مردم میدن خدا ازشون نگزره
  • ؟؟؟؟ IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    6 2
    سلام اداره تعزیرات یه تحقیقی درباره فروشندگان چرخ خیاطی هم بکنه بد نیست. اگه 2ماه پیش یه چرخ خیاطی ساده قیمتش 2000000 ریال بود الان بیشتر از 3000000ریال شده . همشونم میگن به علت نوسان بودن قیمت دولار هستش . مگه همه چرخ خیاط فروش ها صادر کننده هستن ؟؟؟؟ قیمت دولار پاین هم اومد ولی دوباره قیمت اون رفت بالا. تحقیق این مسئله کار سختی نیست نمونش تهران خ جمهوری
  • يك دوست IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    0 2
    خبرآنلاين يك سوال آيا در كشورهاي ديگر هم تعزيرات اين قدر بگير وببند داريم يا فقط ما نمونه ايم در جهان
  • امیر IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
    0 0
    باعرض سلام من سیدامیرپورخبازیان ازشهرستان اردکان هستم حدود یه هفته پیش ازتهران یه گوشی خریداری کردم یه این گوشی هم خراب بودهم اینکه به رفیقم که توصنف است نشان دادم گفت که این گوشی گران خریداری کردی همین گوشی های چینی که توسایت کلاه سره یه بدبختی مثل من میدارندنظری که ندارم ولی اینم رسم این زمونه نشدتوتهران کلاه برداری زیادبشه بره بودگه دولت هرچی وسیله چینی ومثال ان را جم کنه پس چه شد؟
  • بدون نام US ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    2 3
    چرا دولت به فکر گرانی ها نیست -124 مبارزه با گرانفروشدی ضعیف عمل میکند -کمر معلمان زیر بار این همه گرانی شکست
  • مرتضی A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    5 0
    سلام.سازمان تعزیرات حکومتی در شهرستانها وجود داره؟ اگه داره شماره تماس بدین ممنون میشم. دیروز ماشین ریش تراش ازاشهرستان مراغه گرفتم جای دیگه قیمت کردم 2.5 برابر گرانتر برام فروخته لطفا راهنماییم کنین ممنون میشم
  • باقر بهرامی A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    3 0
    با سلام بنده یک دستگاه ماشین سواری خریده ام واز روز خریداری شده همیشه خراب است و1500 بیشتر کار نکرده دیگر خسته شده ام به بنده برسید که ثوابش بیشتر از عبادت است.
  • علی اصغر A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    7 0
    اختلاف قیمت تا چه قدر ی پیراهن و شلوار با ۴۰ تومن احتلاف قیمت لطفا راهنمایم کنید فروشنده فاکتور نمیده سود تا چه حد
  • مدرسی A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    2 1
    مهرماه1392شکایتی را بدلیل گرانفروشی در تعزیرات تشکیل داده ام وعلیرغم صرف هزینه وتایید کارشناسان مبنی بر تخلف وگرانفروشی هنوز که هنوز است پرونده از شعبه بدوی خارج نشده وبرای هر سوالی مجبورم از شهر دیگری به تهران سفر کنم تا فقط جوای پنج دقیقه ای بگیرم بعد از 2/5سال هنوز نمیدانم پرونده به اجرای احکام رفته یا به تجدیدنظر....واقعا شکایت کردن از گرانفروشان ومتخلفین بجز هزینه اضافه برای مردم هیچ سود دیگری ندارد..کاش اینقدر تبلیغ مبارزه با گرانفروشی نمیکردند.
  • ندا جعفری A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    2 0
    سلام. بازسان محترم به مغازهای خوار وبار فروشی هم سر بزنید.بعضی مغازها جنس بی کیفیت رو. به مردم با قیمت پایین میفروشند مردم بیچاره هم به خیال ارزان بودن میخرد.رسیدگی کنید لطفا
  • باقر A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    4 0
    ببخشید یک مغازه در پاساژ علاِدین هست ک گوشیهای طرح را به جای اصلی میفروشه به کجا باید مراجعه کنم یک گوشی هم به من فروخته
  • میلاد زارعی A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    3 0
    با سلام آیا میتوان بدون حضور خوده شاکی خسارت مرتبط با گرانفروشی را از فروشنده توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و یا تعزیرات دریافت نمود ؟فروشنده شاکی را شناخته و عواقب و مشکلاتی برای وی بوجود میاورد
  • بهمن A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    1 0
    باسلام. باستحضار میرسانم . اینحانب از ساکنین فاز ۳شهرم اندیشه هستم . یک واحد نانوایی لواشی در ادرس . اندیشه فاز۳نبش خیابان بعثت غربی میباشد . این نانوایی چندین مورد تخلف دارد متاسفانه‌بازرسین منطقه فوق گویا بومی هستند و‌بهر حال رسیدگی نمیکنند. تخلفات این نانوائی ۱. وزن هر چانه نان را که میباید۱۷۰گرم باشد ۱۳۰گرم میباشد یعنی در هر عدد نان مقدار۴۰گرم ارد کمتر مصرف میکندکم فروشی ۲. باتوجه به ممنوعیت استفاده نانوایان از ج.هر قند این نانوایی مستمرا از جوهر قند استفاده میکند. ۳. جوش شبرین بوفور استفاده میکند بهرحال رسیدگی‌ باین تخلفات واجب میباشد لازم بذکر است این نانوایی روزانه‌ مقدار یک تن ارد مصرف میکند.
  • بی نام RO ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 1
    سلام ضمن خیرمقدم خدمت مقامات دولتی باید عرض کنم که جنس قاچاق را باید از سر مرزهای ایران کنترل بکنن نه توی بازار وشهرستان ها اون کسی که بارقاچاق میلیارد وارد کشور میکنه باید جلوش گرفته بشه نه من فروشنده شهرستانی که کل مغازه ش۲۰میلیون بیشتر نیستجنس های قاچاق بهترین راه کنترل مرزها اصلی کشوره نه ایست بارزسی های بین شهریه لطفا این پیغام به مقامات بالا برسانید چون من یک مغازه دار شهرستانی بودم ضربه ش خوردم ۱۰میلیون ازم گرفتن ورشکست شدم
  • ابوالفضل DE ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
    0 0
    با سلام با تشکر از قولنین کشور ما که فقط درصورت نفع خودشان فقط وجود دارد شکایت آنلاینزمستانه و در ورامین گاز کپسولی به نرخ دوبرابر به فروش میرسه مسئولی که رسیدگی کنه با خودم تماس بگیره تا بفهمیم کسی هست رسیدگی میکنه ۰۹۱۹۹۵۷۱۵۲۰حسینی
  • افشار IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    0 0
    باسلام جمعه بالجبار برای خرید دو عدد سکه یک گرمی به طلافروشی در ضاع جنوبی فلکه اول صادقیه مراجعه کردم وانها دو سکه را باکلی چونه 465000 فروختند یعنی 15000 تومان کرانتر از نرخ واقعی با اینکه بانها نرخ روز رانشان دادم انها گفتند ما کاری بنرخ نداریم می خواستم از انها شکایت کنم 66164949 افشار
  • مرضیه یعقوبی RO ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    0 0
    من مرسوله ای پست کردم به کشور انگلستان در مراحل پیگیری نوشته شده ادرس صحیح نیت و مشتری در دسترس نیست این کاملا اشتباه است ادرس کاملا صحیح است خواهش میکنم بررسی کنید
  • سعید عبدی FI ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    0 0
    باسلام و تبریک ماه مبارک رمضان متاسفانه امروز 96/03/06 مصادف با اولین روز ماه میهمانی خدا در منطقه 5 بلوار فردوس غرب خ بهارجنوبی که تنها میوه فروشی خیابان است.برخورد بسیار زننده و توهین آمیز فروشندگان و اعتراض چند تن از مردم شریف به جایی نرسید. قیمت میوه ها و نحوه برخورد توهین امیز فروشنذگان این تره و بار که همین است که میبینید بروید به هرکسی میخواهید و هرچی بگویید و اینجانب و سایر شهروندان هرکدام با 53 سال و 55 و الی... چطور بااین افراد قشر پایین فرهنگی باید برخورد نماییم. واقعا متاسفیم.مراتب تلفنی با شماره های 137 و 1888 و 124 صحبت شده و هرکدام به نوعی ... و سرانجام نتیجه هم نگرفنه ایم لذا تقاضای رسیدگی داریم. جمعی از اهالی خیابان بهار شمالی و جنوبی 09122149081 عبدی
  • غلامحسین غفاری A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    0 0
    سلام واقعا اقدامات شما برای گرانفروشی و کم فروشی از نظر بنده فقط مختص دکه و مغازه و جاهای بدون آشناست حدود سی و پنج روز در تمام شهرهای ایران تونستن جنسی که صدوشصت هزار تومن بوده رو با دویست و پنجاه درصدگرانی به بیش از چهارصدم سی هزارتومن بفروشم یعنی حد اقل روزانه بیش از پنج میلیارد گرانفروشی آیا اینجا هم 124توان داره حتی یه چرا به این کله گنده ها بگه یکی مث من فقط حدود سه میلیون اضافه دادم اگه جرات بود یا علی
  • بی نام EU ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
    0 0
    سلام...چند روز پیش من یک تفنگ بادی از فروشگاه مجاز کلبه شکار شهر بروجن استان چهارمحال و بختیاری گرفتم 850000تومن آووردم اینجا قیمتشو تو بازار تهران گرفتم زده بود 65000تومن تازه لوازم جانبیشو هم مثل فنر و پایه رو برداشتن... به نظرتون من چیکار کنم... ممنون اگه راهنمایی کنید چیکار کنم.
  • عظیم پور GB ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    0 0
    در مهرماه ۱۳۹۶پرونده شکایتم به دلیل تقلب تخلف گرانفروشی از صنایع چوبی به تعزیرات شعبه ۸۴آمده وعلیرغم دو بار تلف کردن وقت وپرداخت هزینه کارشناسی مجدد که ایشان درخواست کردند پرونده را به اجرای احکام نمی فرستند ودر پاسخ می گویند من ۲۰ سال سابقه دارم واگر متهم بیاید واعتراض کند سابقه کاری ام خراب می شود وما را به بازرسی فرستادن در حالی که شکایت ما از مرداد ماه در صنعت ومعدن جریان پیدا کرده والان که هفدهم دی ماه۹۶است به دلیل حضور نیافتن متهم در این شش ماه هیچ ارگانی نه اتحادیه ونه صنعت ومعدن ونه تعزیرات کار ما را راه نمی اندازن یعنی خلافکار انقدر قدرت دارد که در صورت عدم حضورش شاکی بازنده ومتضرر شود خواهش می کنم رسیدگی کنید
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    4 0
    اگه به شکایتم رسیدگی شود ممنون اگر نشود منم به کلاهبرداری خواهم پرداخت .