آموزش و پرورش به تازگی اعلام کرده است که دانش آموزان باید در مدارس روزانه ثبت نام کنند و مدرک پیش دانشگاهی خود را از مدارس بگیرند.

زهرا تالانی:چند وقت پیش ابراهیم سحرخیز معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد امتحانات نهایی سال سوم متوسطه از امنیت و دقت لازم برخوردار است اما مشکل جعل مدرک و فروش دیپلم اغلب در مراکز آموزش از راه دور اتفاق می افتد. و دلیل بروز این مشکل این است که مراکز آموزش از راه دور برخی از واحدهای درسی خود را در آموزشگاه های علمی آزاد ارائه می کنند.
از همین رو مطابق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ، امسال دانش آموزان لازم التعلیم پیش دانشگاهی به هیچ عنوان مجاز نیستند به روش غیرحضوری(داوطلب آزاد) ، مراکز آموزش از راه دور یا مدارس بزرگسالان در این پایه تحصیل کنند. وی تاکید می کند: دانش آموزانی که این آئین نامه آموزش و پرورش را نادیده بگیرند از نظر سازمان نظام وظیفه ، غایب محسوب می شوند .
در همین باره معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران می گوید: تمام دانش آموزان سن تحصیل، صرفا مجاز هستند که در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.
گفت وگوی خبرآنلاین با محمد حسینی معاون آموزش متوسطه را می خوانید:


اخیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که امکان تحصیل برای دانش آموزان پیش دانشگاهی امکان ندارد. چرا این ابلاغیه را قبل از شروع سال تحصیلی ابلاغ نکرد تا الان دانش آموزان سرگدان نباشند؟
هیچ سرگردانی و بلاتکلیفی وجود ندارد. متاسفانه درهفته های گذشته برخی از آموزشگاه های علمی آزاد، پرونده های دانش آموزان خصوصا پایه چهارم متوسطه را از دانش آموزان گرفته و بدون توجه به ضوابط و آئین نامه ها به مراکز داوطلب آزاد هدایت کرده اند. و چون این موضوع تخلف محسوب می شود، تمام موسسان و مدیران آموزشگاه های علمی آزاد مکلفند که پرونده های دانش آموزان را تحویل دهند تا دانش آموزان برای ثبت نام و ادامه تحصیل به مدارس روزانه مراجعه کنند.


مدارس برای ثبت نام این دانش آموزان آمادگی دارند؟
تمام مدارس آمادگی لازم برای ثبت نام از این گونه دانش آموزان را دارند، همچنین آموزش و پرورش شهر تهران برای رعایت حال این دانش آموزان در صورت متقاضی بودن، شرایط تحصیلی آنان را در نوبت دوم مناطق 1،2،3،4،6،8و10 فراهم کرده است.


گویا علت این ابلاغیه جعل و فروش مدرک دیپلم است؟
بله اما جای نگرانی وجود ندارد چون تاییدیه صلاحیت تحصیلی را فقط آموزش و پرورش به طور محرمانه صادر می کند، زیرا اگر شخصی در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کند، دانشگاه محل قبولی باید به طور محرمانه تاییدیه دیپلم شخص را از آموزش و پرورش بگیرد و در دفاتر آموزش وپرورش نیز با انجام راستی آزمایی و مطابق استانداردهایی که حراست دنبال می کند، تلاش شده است که بیشترین ضریب امنیت برای این مدارک فراهم شود.


چرا به جای این تصمیم آموزش و پرورش نظارتی بر فعالیت مراکز آموزش از راه دور ندارد؟
چون مراکز آموزش از راه دور اغلب غیردولتی هستند و به صورت خصوصی اداره می شوند به همین دلیل گاه چنین اتفاقاتی در این مراکز می افتد. اگر مواردی از این تخلفات وجود داشته باشد مطابق با قانون با آن ها برخورد شده است از جمله این که مجوز این مراکز لغو شده و اگر دیپلمی به این شیوه به برخی افراد اعطا شده است آن مدرک دیپلم باطل می شود.
45232


 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    37 3
    بروید جعل مدرگ در مدارس بزرگسالان دولتی وایثارگران ؟را ببینید آنوقت در مورد آموزش از راه دور این قدر هوچیگری نمی کنید در 90 درصد مدارس دولتی برای بالا بردن قبولی امتحانات صوری برگزار می شود وبسیاری مسائل دیگر
    • بهروز IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
      21 2
      متأسفانه آموزش وپرورش تمامی مناطق ونواحی طوری با مراکز راه دور برخورد میکنند انگار این مدارس تماماً جعلی و توسط کشورهای خارجی اداره میشوند.آخه یکی نیست بگه حاجی بابا مگه خودتون مجوز ندادید بعدش من خودم در هردو جبهه مشغولم ( راه دور - روزانه ) بخدا مدارس روزانه ی حباب توخالی بیش نیست خودمونو گول نزنیم . اینا برای اینکه تقصیرا رو به گردن مدارس راه دور بندازن این کارا رو میکنن والا ........
  • رضا حبيب پور IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    19 1
    چرا هرينه دانش آموزان لازم التعليم به مدارس راه دور در استان آذربايجان غربي در دوسال گذشته پرداخت نشده است و آموزش و پرورش به موقع به تعهدات خود عمل نمي كند ؟
  • دانش آموز IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    16 2
    به جای اینکه به اصل کار بچسپید ،به فرعیات گیر داده ا ید به وزیر بگویید چند درصد قبولی ها ی مدارس روزانه واقعیت دارد همه دانش آموزان میدانند چه درس بخوانند و چه نخوانند مدرسه برای درصد قبولی بالاتر آنها را قبول خواهد کرد پس فرقی بین کم کار و پرتلاش نیست - انگیزه ای برای درس خواندن باقی نمانده است
  • معلم آموزش از راه دور IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    17 1
    من مدت 8 ساله در مراکز آموزش از راه دور در روستاهای دوردست و محروم و بدون مدرسه بامدرک لیسانس زبان و حداقل حق الزحمه که کرایه ماشین میدم و نفت می خرم و کلاسم را گرم میکنم بدون بیمه و راه های صعب العبور تدریس میکنم به امید استخدام والله مسئول ما هم مارو گزینش کرده هم دوره های عمومی و تخصصی رو گذروندیم . تقصیر ما چیه عده ای پشت میز گرم نمره میدهند . روز قیامت جوابگوی ما هستید
  • معلمان مظلوم واقع شده IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    14 4
    تو رو خدا برای معلمان آموزش از راه دور که 6 ساله این روستا اون روستا به امید استخدام میرن راه جذب بگذارید آخه گناه ما چیه ما که رفتیم روستاهای فاقد راهنمایی و دبیرستان تدریس کردیم و همه دانش آموزان را به مراکز آموزش عالی هدایت کردیم کار بدی کردیم ؟ حاج بابایی با ما به ازین باش .
  • معلم آموزش از راه دور IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    21 1
    سلام ما جمعی از معلمان آموزش از راه دور مدت8 سال است در روستاهای محروم و دور دست به تدریس مشغول هستیم با حق الزحمه ای که پول کرایه ماشین مان هم نمی شود به امید استخدام . حتی بیتوته میکردیم چون راه ها بسته بود و هیچ نمره ای بدون نظارت آموزش و پرورش داده نمی شد حالا اون شاگردان لازم التعلیم همه شون ترک تحصیل شده اند چون دیگر معلم آموزش از راه دوری وجود ندارد . چرا ما رو که هشت سال عمر مفیدمان را به امید جذب گذاشته ایم استخدام نمی کنید ؟ چرا ما ادامه نهضت رو از راهنمایی نمیریم ؟
  • استوار منش IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    12 2
    شما یک مورد خلاف دیده اید اجازه ندارید به همه تعمیم دهید . مدارک نهضت سواد آموزی هم جعلی هست چون همه بی سواد ماندن ولی اسمهاشون را باسواد کردن با جایگزینی یه نفر دیگه . چون دیوار ما کوتاه است ایراد می گیرید و آشکار می کنید . پسر من غیرانتفاعی درس می خواند چه زرنگ چه تنبل شاگرد اول هستند برای اینها چه توجیهی دارید ؟
  • دبیران آموزش از راه دور شهرستان سراب IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    10 1
    با سلام خدمت آقایان سحرخیز و حاج بابایی . آیا به نظر شما 8 سال تدریس در روستاهای فاقد راهنمایی و دبیرستان برای استخدام شدن کافی نیست ؟ آیا فرزند خودتان بود قبول می کردید برای تدریس به فرسنگها راه دور برود بدون بیمه و تعهد استخدامی آن هم با مدرک لیسانس و فوق لیسانس ؟ ما معلمان آموزش از راه دور چاره ای نداریم چون بعد از 8 سال سن فرصتی برای سن استخدامی باقی نمانده است . دریاب ضعیفان را در وقت توانایی .
  • یاشار IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    8 1
    آیا هدف مراکز آموزش ار راه دور برای حمایت از دانش آموزان لازم التعلیم نبوده چرا هم اکنون خبری از ثبت نام در این مدارس نیست مگه صعب العبور بودن راه یکی از شرایط مدارس راه دور نبود پس چی شد؟ مگه ایجاد راه دور صرفا در شهری میسر است که بزرگسال نداشته باشد؟ اخذ امتحان راه دور ها در بزرگسالان دولتی یک فاجعه جبران ناپذیر خواهد بود جناب وزیر در رای خود تجدید نظر فرمایید.
  • بدون نام IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    9 0
    آیامیشودتروخشک راباهم سوزاند مگردرمدارس دولتی-بزرگسال-غیرانتفاعی تخلف صورت نمی گیردآیامیشود امتحانات همه مدارس راازهمه مدارس سلب کرد؟سلب امتحنات ازمدارس راه دور یک راه حل منطقی نبودبلکه واکنشی عجولانه وبه دوراز تدبیربود .اگر موسسه ای تخلف کرد همان موسسه راتنبه کنید نه صغیروکبیررا
  • مینا IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    13 0
    سلام اینجانب حدودجهارسال تمام درمدرسه اموزش ازراه دورتدریس میکنم ولی هیچگونه استخدامی دراین مرکزوجودنداردلطفارسیدگی فرمایید
  • معصومه IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    11 1
    سلام،اینجانب چهار سال است که در مدرسه آموزش از راه دور تدریس می کنم ودر روستاهای فاقد راهنمایی ودبیرستان تدریس کرده ام آقای حاجی بابایی چرا فکری واسه دبیران مدارس آموزش از راه دور نمی کنید ما به امید استخدام شدن بدون بیمه وبا حق الزحمه مختصر که حتی پول کرایه ماشین هم نمیشه وحتی نگرفتن حق الزحمه مشغول تدریس در این مدارس هستیم خواهش می کنم فکری هم واسه ما دبیران مدارس آموزش از راه دور بکنید
  • رحیمی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    8 0
    با سلام خدمت وزیر جدید آقای نجفی . خیلی خیلی خیلی امیدوار هستیم که شما برای معلمان زحمتکش آموزش از راه دور با مدارک تحصیلی بالا نیز مثل پیش دبستانی ها مصوبه ای برای جذب ارائه دهید . متشکریم .
  • عدیله اسد نژاد IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    10 0
    با سلام . به نظر من بهتر است ادامه نهضت سواد آموزی را به معلمان آموزش از راه دور بسپارید تا سواد آموزان از اول راهنمایی شروع به ادامه تحصیل دهند و معلمان آموزش از راه دور هم با این طریق جذب شوند . بابا جوان مردم چندین سال است که برای بازماندگان از تحصیل کشورمان ایران تلاش می کنند به دور از جوانمردی است که نادیده گرفته شوند . من مدیر روستا هستم و به چشم دیده ام مه این معلمان آموزش از راه دور چقدر زحمت می کشند .
  • سارا IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    11 0
    همه معلمان مدارس اموزش از راه دور من امروز با امور حقوقی مجلس تماس گرفتم استخدام معلمان دانش اموزان باز مانده از تحصیل شامل حال کسانیکه قبل از سال 88در مدارس اموزش از راه دور بودن می شه و گفتن چند نفرتون به نمایندگی از همه بیان با حراست مجلس هماهنگ کنن و اونا اجازه صحبت کردن با اقای لاریجانی رو بهشون می دن اینطور می تونیم حقمون رو بگیریم تو رو خدا شما هم دنبالش باشین...
  • فاطیما US ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    10 1
    با سلام .من مدیر اموزش از ره دور سه ساله که زحمت می کشم بدون هیچ حقوقی و بدون بیمه .به امید اینکه استخدام بشویم .خواهشمندیم پیگیری کنید متشکریم
  • مرتضی A1 ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    6 18
    باسلام میخواستم بدونم چطوری باید برای امتحاناتی که دارم برای دی ماه ثبت نام کنم...من الان توی هیچ مدارسی ثبت نام نکردم....یا اینکه باید خرداد امتحان بدم لطفا کمک کنید