نماینده سابق سازمان ملل در عراق اظهار داشت جامعه عربی تا کنون هزینه های سنگینی برای دخالت آمریکایی ها و کلا خارجی ها در کشورهای عربی پردا خته است.<BR> <BR>

امور خارجه اسبق الجزایر در گفتگو با خبر در پاسخ به این سوال که آیا موافقید برای پیروزی بهار عربی از امریکایی ها کمک گرفته شود،جواب داد:ما باید امورمان را خودمان در دست بگیریم. امور داخلی جامعه عربی به خودش مربوط است. با خارج فقط باید زمانی تعامل داشته باشیم که نیاز به کمک های اقتصادی باشد.

اخضر ابراهیمی با بیان اینکه ما نیازی به کمک های سیاسی نداریم و هیچ احتیاج هم نداریم که کسی نصیحتمان کند که قانون اساسی مان را چگونه بنویسیم. ما خودمان می توانیم این کار را انجام دهیم. این که یک عده ای می گویند خارجی ها دخالت کنند بهتر به اهدافمان می رسیم و آنها باید دخالت کنند تا به خواسته هایمان برسیم کاملا مردود است.

رئیس فعلی کمیسیون مستقل کمک‌های امانی اتحادیه عرب معتقد است هر گونه دخالت خارجی تبعات سنگین بسیاری خواهد داشت. در لیبی یا مصر یا حتی در عراق که امریکایی ها و کلا خارجی ها دخالت کرده اند، چقدر مردم مجبور به پرداخت هزینه شده اند. جامعه عربی چقدر هزینه داده و خواهد داد.

او ضمن اشاره به این موضوع که نباید مواضع امریکایی ها را در قبال قضیه فلسطین فراموش کنیم،تصریح کرد وقتی به مواضع و حرف های آنها گوش می کنیم احساس می کنیم که قضیه فلسطینی یا مشکل خاورمیانه فقط این است که اسرائیل چگونه به آن توجه کند یا چه برخوردی با آن داشته باشد و اصلا قضیه مردم مظلوم مطرح نیست. امریکایی ها باید بدانند که ما مواضع خصمنانه آنها را در قبال ملت فلسطین نمی توانیم فراموش کنیم.

 

 

متن کامل گفتگوی اختصاصی خبر آنلاین با اخضر ابراهیمی را اینجا بخوانید.

26149
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    1 1
    بهار هاي عربي ساخته خود غربي هاست که براي تعديل خواسته ها وجلوگيري از انقلاب هاي مردمي وروي کار آمدن حکومتهاي ضد امريکايي برنامه ريزي شده ودر راستاي سياستهاي دراز مدت آنهاست ونبايد ساده لوحانه به اين حرکتها دل خوش کرد وخوشحال شد.آنه برخلاف ما که سياست احساسي داريم سياستشان برنامه اي وبر اساس اهدافشان از قبل برنامه ريزي شده است وبراساس شرايط پيش آمده فقط تاکتيک هايشان عوض ميشود نه اهدافشان.