تابستان امسال اخبار ضد و نقیضی درباره تغییر نظام آموزشی و 3-3-6 شدن مدارس به گوش می رسید

 بالاخره دیروز وزیر آموزش و پرورش به این شایعات پایان بخشید و اعلام کرد که نظام آموزشی جدید 6-3-3 از سال تحصیلی آینده در مدارس کشور اجرا می شود، و در اولین مرحله طی سال تحصیلی 92-91 دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی به کلاس ششم ابتدایی می روند و پایه اول راهنمایی نخواهیم داشت.
به گزارش خبرآنلاین ،پیش از این نیز فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش هم با حضور در کافه خبر اعلام کرده بود که این موضوع را شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده و هر زمان به ما ابلاغ کنند ما آمادگی لازم را داریم.
وی در این جلسه عنوان کرد: قطعاً 6 ساله شدن دوره ابتدایی تأثیر خوبی بر رشد فکری دانش‌آموزان خواهد داشت و دانش آموز برای انتخاب رشته تخصصی در دوره متوسطه آمادگی بیشتر پیدا می کند، ضمن اینکه نخستین گام در راستای تحول بنیادین، تغییر نظام ساختار آموزشی به دوره 6 ساله است.
وی با بیان اینکه همزمان با استقرار ساختار جدید تحول در محتوای آموزشی و کتب درسی آغاز شده به طوری که از سال آینده تمامی کتب پایه دوم مقطع ابتدایی تغییر و ششم ابتدایی نیز به این مقطع اضافه می‌شود می افزاید: بیش از 120 کشور دنیا نظام آموزشی 3 ـ 3 ـ 6 یا 6 ـ 6 را اجرا می‌کنند و این نشان می‌دهد که دوره ابتدایی از اهمیت بالایی برخوردار است ضمن آنکه تمامی این کشورها به لحاظ رشد و توسعه علمی در وضعیت مناسبی قرار دارند.
به گفته وی پس از استقرار نظام جدید آموزشی که شش سال به طول خواهد انجامید هرساله حذف یک پایه از اول راهنمایی آغاز و تا زمان حذف دوره پیش‌دانشگاهی این روند ادامه خواهد داشت.
قربان ادامه می دهد: سال 92 پایه اول راهنمایی با ساختار و محتوای جدید وارد نظام آموزشی شده و به این ترتیب هر ساله یک پایه از دوره راهنمایی حذف و این روند تا سال 96 که پیش‌دانشگاهی حذف و نظام 3-3-6 به طور کامل مستقر خواهد شد ادامه می‌یابد.
قربان درباره محتوای دوره شش‌ساله ابتدایی نیز می گوید: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در کمیته‌های تخصصی تدوین محتوا تمامی جزئیات مربوط به محتوا را مورد بررسی قرار داده و بر این اساس در دوره شش ساله ابتدایی زبان دوم برای دانش‌آموزان تدریس نخواهد شد لذا خانواده‌ها نباید نگران این موضوع باشند؛ چرا که آغاز آموزش زبان دوم از جمله زبان انگلیسی و عربی بر اساس ساختار جدید در سه ساله اول متوسطه گنجانده شده و دانش‌آموزان در نظام جدید آموزشی شش ساله دوم آموزش این دروس را آغاز می‌کنند.
45232





 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام PL ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
    5 1
    حالا اگر یه دانش آموز کلاس اول راهنمایی امسال مردود شد چکار کنه.باید یک سال صبرکنه.
  • شروین IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
    4 4
    موش آزمایشگاهی میدونید یعنی چی ... ؟
  • معلم IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
    2 2
    به عنوان یه دبیر با این طرح موافقم نظام فعلی کم بازده و فرسوده است انشاا... به تحصیلات تکمیلی معلملن در ارشد و دکترا و حقوق انها هم توجه بیشتر شود
  • مادر پارسا IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۱
    0 2
    سلام خدارا شکر که به فکر بچه ها هستید اما ای کاش معلمها هم کاملتر باشن یا حداقل کاش میشد در خانه درس بخوانند بااینترنت میشه؟
  • عباسی معلم IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 1
    خوب است امید وارم اطلاع رسانی کامل به عموم صورت پذیرد.از شجاعت آقای وزیر خوشم می آید امیدوارم در این راه موفق باشند.
  • الهام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    1 1
    باسلام به نظر من که خودم مادر یک فرزند پنجم ابتدایی هستن اصلا عاقلانه نیست که بدون اطلاع مردم بطر یکدفعه با سرنوشت آنها بازی شود
  • hldv IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    0 0
    لازم می دانم موارد زیر را در ارتباط با موضوع شش پایه کردن مدارس ابتدائی به عرض برسانم باشد : 1- مدارس غیر انتفاعی در مکانهایی تشکیل می شود که کاربری مسکونی داشته و غالبا منازل قدیمی سه خوابه و نهایتا چهار خوابه می باشد که علاوه بر خطرات احتمالی زلزله با پارتیشن بندی نامناسب در آن پنج کلاس و یک دفتر ایجاد کرده اند. 2- در خیلی از این مدارس در بعضی پایه ها دو کلاس وجود دارد که به خاطر منفعت طلبی مالکان مدارس و عدم نظارت آموزش و پرورش که در بیشتر موارد ارتباطات همکار بودن و فامیلی و بده بستان ها نمی گذارد نظارت درستی باشدو متاسفانه با جداسازی و تفکیک یک اتاق دوازده متری با ورق نئوپان یا پرده دو کلاس ایجاد کرده اند 3- در خیلی از این مدارس در عمل یک معلم دو کلاس را اداره می کند و به طور ظاهری ی
  • ناشناس IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    1 0
    مگر نطام اموزشی قبلی چه بددی داشت؟