در حالی که آمریکا اعضای گروهک منافقین را جزو گروه های تروریستی می داند، دبیرکل سازمان ملل متحد از کشورهای جهان خواسته تا به ساکنان اردوگاه اشرف را بپذیرند.

 به گزارش خبرآنلاین، به دنبال اعلام دولت عراق برای  خروج اعضای  گروهک منافقین از این اردوگاه بود که ماه گذشته کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت که قصد دارد از کشورهای عضو این اتحادیه بخواهد تا ساکنان اردوگاه اشرف را بپذیرند.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از بان گی‌مون  نوشت:دبیر کل سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود به شورای امنیت با موضوع «مأموریت امدادی ملل متحد در عراق» تاکید کرد:«برای یافتن راه حلی ماندگار برای ساکنان این اردوگاه لازم است کشورهای ثالثی برای پذیرش ساکنان این اردوگاه اعلام آمادگی کنند.»

دولت عراق اعلام کرده است که قصد دارد اردوگاه اشرف را که حدود سه هزار و 400 عضوروهک منافین  در ان هستند پایان سال جاری میلادی تعطیل کند. این رو  تلاش های هماهنگ  برای  یافتن مکانی برای استقرار اعضای این گروهک ادامه دارد و دبیر کل سازمان ملل متحد تصریح کرده که دیگر مقام‌های ارشد سازمان ملل «کشورهای عضو را ترغیب کرده‌اند تا ساکنان اردوگاه اشرف را بپذیرند.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است گزارش بان گی‌مون را در جلسه روز سه‌شنبه خود بررسی کند.

اتحادیه اروپا در سال 2009 گروهک منافقین را از فهرست تروریستی خود خارج کرد اما این سازمان هنوز از سوی برخی کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا  یک سازمان تروریستی به‌شمار می‌آید.

ماه گذشته اعضای پارلمان اروپا از کاترین اشتون خواستند تا برای تمدید مهلت بسته شدن اردوگاه اشرف به دولت عراق فشار بیاورد. استروئَن  استیونسون، از نمایندگان بریتانیایی اتحادیه اروپا گفت که اعضای سازمان مجاهدین خلق در صورت بازگردانده شدن به ایران با خطر «شکنجه و اعدام» مواجه خواهند شد. این در حالی است که بارها   جمهوری  اسلامی ایران اعلام کرده اند در صورت بازگشت داوطلبانه اعضای این گروهک، آنان مورد رافت اسلامی  واقع می شوند.

گروهک منافقین که خود را مجاهدین خلق می خوانند  بعداز  پیروزی انقلاب  به اقدامات مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی روی آورند.

این گروهک در سال 1360 هدف خود را «سرنگونی نظام جمهوری اسلامی» ایران عنوان کرد. گروهک منافقین سپس زیر چتر حمایت صدام حسین قرار گرفت و در حالی که عراق در حال جنگ با ایران بود، با انتقال  طرفدارانش به عراق و با همکاری و مساعدت ارتش بعث  بارها عملیات‌هایی را علیه  جمهوری اسلامی ایران انجام داد.

/212 27

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    8 0
    اينهم معني تروريست به روايت اقاي بانكي مون . كه چطور خائنين و جانيتكاران را حمايت مي كند . از اين سر سپرده استعمارگران غير از اين هم اميدي نيست