فارس نوشت:

 ساعاتی پیش کمیته عالی انتخابات مصر نتایج نهایی دور دوم مرحله اول انتخابات پارمانی مصر در 9 استان اعلام کرد و براساس آن حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون با کسب 62 درصد مجموع کرسی‌ها بر 35 کرسی از مجموع 56 کرسی پارلمان دست یافت.
ساعاتی پیش کمیته عالی انتخابات مصر نتایج نهایی دور دوم مرحله اول انتخابات پارمانی مصر را که در 9 استان قاهرة، اسکندریة ، اسیوط ، فیوم ، دمیاط ، البحر الاحمر ، پورت سعید ، کفر الشیخ و الاقصر برگزار شده بود را اعلام کرد.

براساس نتایج به دست آمده حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون با کسب 62 درصد مجموع کرسی‌ها در صدر و جناح مستقل 12 درصد و حزب سلفی نور 9 درصد مجموع کرسی‌ها در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
 
به این ترتیب حزب آزادی و عدالت مجموع 56 کرسی بر 35 کرسی دست یافت و این به این معناست که اخوان المسلمون بر 62.5 درصد کرسی‌های فردی دست یافت.

پس از آن جناح مستقل با کسب 7 کرسی و مجموع 12.5 درصد مجموع کرسی‌ها و حزب سلفی نور با احراز 5 کرسی و کسب 9 درصد مجموع کرسی‌ها در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
 
در این میان حزب الوفد تنها بر یک کرسی توسط "صالح محمد عبد العلیم داود" و جناح المصریه با یک کرسی توسط "صالح محمد حامد"، نائب رئیس حزب مصری‌ها آزاد و حزب "عدل" با یک کرسی توسط "مصطفى النجار"، و حزب "شهروند"، از بازماندگان حزب منحل ملی بر یک کرسی دست یافت.

دور دوم مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر طی روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته جهت انتخاب کاندیداهای مستقل فردی برگزار شد.51261
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حجتی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    امیدواریم که اخوان المسلمین بعد از برنده شدن در انتخابات ارتباط با اسراییل را قطع و با کشورهای واقعا اسلامی ارتباط منطقی داشته باشد نه کشورهایی که اسم اسلامی را یدک می کشند ولی مردم خود را می کشند و دنباله رو امریکا و غرب هستند