فارس نوشت:

درحالی که وزیر اقتصاد روز استیضاح در جمع نمایندگان مجلس موافقت خود را با استعفای معاون بانک و بیمه این وزارتخانه اعلام کرده بود تا کنون وی نه تنها از این سمت برکنار نشده بلکه همچنان وی را بعنوان معاون وزیر می‌دانند.

 به دنبال پرونده فساد مالی و طرح برخی موارد از جمله ضعف نظارت سیستم بانکی و اینکه وزارت اقتصاد ریشه این تخلف بزرگ بانکی است اوایل آبان ماه سال جاری خبری در رسانه‌ها مبنی بر استعفای اصغر ابوالحسنی معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی دارایی منتشر شد.
خبر مربوط به استعفای معاون وزیر اقتصاد دقیقاً در شرایطی رسانه‌ای شد که در آن مقطع، حسینی وزیر اقتصاد در آستانه استیضاح بود. از همین رو استدلالی مطرح شد مبنی براینکه استعفای ابوالحسنی در این شرایط دقیقاً با هدف آرام کردن جو حاکم بر مجلس بوده است.
البته در آن ایام سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی موافقت و یا عدم موافقت خود را درباره استعفای ابوالحسنی مطرح نکرد اما درست زمانی که خانه ملتی‌ها در حال استیضاح وی بودند در مجلس اعلام کرد که با استعفای معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد موافقت کرده‌ام.
باوجود گذشت مدت زیادی از استعفای معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد هنوز سید شمس‌الدین حسینی جایگزینی را برای وی منصوب نکرده است.
حسینی البته در این خصوص گفته است که تاکنون نتوانسته ام جایگزین مناسبی برای معاون مستعفی خود پیدا کنم.
وزیر اموراقتصادی و دارایی همچنین در خصوص چرایی این امر توضیح داده است که50 درصد این قضیه به من مربوط می شود و 50 درصد دیگر افرادی هستند که انتخاب می شوند، با افرادی در این زمینه صحبت کردم اما معذوریت هایی داشتند و قبول نکردند، اما به هر حال معاون بانکی انتخاب خواهد شد. 
نکته دیگر اینجاست که ابوالحسنی معاون مستعفی وزیر اقتصاد در این ایام که حسینی با استعفای وی موافقت کرده همچنان در سمت خود مشغول فعالیت است.
همچنین وزارت اقتصاد ظاهراً قصد ندارد نام وی را از لیست معاونان وزیر اقتصاد حذف کند چراکه همچنان نام ابوالحسنی به عنوان معاون بانکی وزیر اقتصاد در سایت این وزارت‌خانه وجود دارد.
از سوی دیگر خبرهایی که توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد نیز همچنان ابوالحسنی را با عنوان معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصاد و دارایی خطاب قرار می‌دهد.
در آخرین خبری که روابط عمومی وزارت اقتصاد مبنی بر برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان "تدابیر اجرائی در رابطه با مبارزه با پولشوئی و جلوگیری از تأمین مالی تروریسم" به رسانه ها ارسال کرده بار دیگر ابولحسنی را با سمت معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد بعنوان یکی از سخنرانان این مراسم معرفی کرده است.
براساس خبر روابط عمومی وزارت اقتصاد اصغر ابوالحسنی معاون امور بانکی، بیمه و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و دبیر شورای عالی مبارزه با پولشوئی در مراسم افتتاحیه، در خصوص چارچوب مبارزه با پولشویی جمهوری اسلامی ایران و هدف از برگزاری این کارگاه و همکاریهای بین‌المللی کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.
 با این حساب باید دید که چطور و چگونه معاون مستعفی وزارت امور اقتصاد و دارایی می‌تواند همچنان سر جای خود باشد در حالی که وزیر اقتصاد صراحتاً موافقت خود را با استعفای وی اعلام کرده و به دنبال جایگزینی برای وی است؟!
/3131
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    8 0
    همه جا همینجوری شده هر که بیشتر گند میزنه ، اجر و قربش بیشتره
  • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    5 0
    آقای حسینی در مجلس گفت که من خائن نیستم و ما ملت هم باور کردیم. حالا هم فرصت داره نشون بده که به ملت خیانت نمی کنه.