۰ نفر
۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۶

روزنامه شرق نوشت:

 مردی که برای گرفتن 500 هزار تومان قرض دوستش را به قتل رسانده است در جلسه محاکمه‌اش مدعی شد زمان قتل به علت مصرف شیشه اصلا متوجه رفتارش نبود.
ماموران شهرک گلستان استان تهران روز 12 مرداد سال گذشته باخبر شدند مردی به نام حسن با ضربات چاقو در دامداری‌اش به قتل رسیده است. فرزندان این مرد که موضوع را به پلیس گزارش داده بودند گفتند در کنار جسد پدرشان ساعتی پیدا کرده‌اند که صاحب آن را می‌شناسند، پلیس جسد را با دستور بازپرس به پزشکی قانونی انتقال داد و خانواده مقتول برای توضیح در مورد آنچه می‌دانستند به اداره آگاهی برده ‌شدند. پسر مقتول گفت: پدرم هر روز سر یک ساعت مشخص به خانه می‌آمد البته او بیشتر وقتش را در دامداری‌اش می‌گذارند. آن روز وقتی به خانه نیامد با تلفن همراهش تماس گرفتیم خاموش بود به همین دلیل به دامداری رفتیم و جسد پدرمان را دیدیم. او دوستی صمیمی به نام محمد داشت و ساعتی که در دامداری پیدا شده متعلق به این فرد است.
فرزندان مقتول گفتند پدرشان با محمد هیچ اختلافی نداشت و آنها نمی‌دانند ساعت محمد برای چه در دامداری افتاده است. این گفته‌ها در حالی بود که ماموران هنگام حضور در محل حادثه متوجه شده بودند از گاوصندوق دامداری مبلغی پول به سرقت رفته است. بنابراین محمد بازداشت شد تا در مورد ساعتش توضیح دهد.
این مرد بدون هیچ مقاومتی به قتل اعتراف کرد و گفت با دوستش درگیر شد و او را زد. پرونده با توجه به اعتراف متهم و تکمیل تحقیقات به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. روز گذشته بعد از اینکه روشن، نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و با خواندن کیفرخواست، درخواست مجازات قانونی برای متهم کرد. اولیای دم به جایگاه فراخوانده شدند و آنها هم درخواست قصاص کردند.
در ادامه محمد برای دفاع از خود مقابل قضات ایستاد او اتهامش را قبول کرد و گفت: قرار بود حسن به من 500هزار تومان پول قرض بدهد و من هم قول آن پول را به فرد دیگری داده بودم. روز حادثه قبل از اینکه به دامداری حسن بروم ساعت‌ها شیشه کشیدم و وقتی به آنجا رفتم حسن به من گفت پول را نمی‌دهد ما با هم جروبحث کردیم و از حسن خواستم پول را بدهد اما گفت ندارد و نمی‌دهد من هم عصبانی شدم چاقو را از جیبم درآوردم و او را زدم.
متهم گفت: آن‌طور که در نظریه پزشکی قانونی آمده است من 15 ضربه به او زده‌ام اما اصلا یادم نمی‌آید این کار را کرده باشم چون حالت عادی نداشتم. او در مورد اینکه کلید گاوصندوق را از کجا آورده بود گفت: وقتی با هم گلاویز شده بودیم گوشه فرش کنار رفت و من کلید را دیدم بعد که حسن را با چاقو زدم و فوت شد، کلید را برداشتم و در گاوصندوق را باز کردم و مبلغی پول برداشتم. اصلا نمی‌دانم چقدر برداشتم اما همه پول را برنداشتم و بقیه در گاوصندوق ماند بعد هم به خانه رفتم و منتظر شدم تا دستگیر شوم. حالا هم از اولیای‌دم درخواست بخشش دارم. با پایان دفاعیات متهم و وکیل مدافع او هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند و متهم پرونده از سوی قضات به سه سال حبس و 74 ضربه شلاق به علت سرقت و قصاص به خاطر قتل دوستش محکوم شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =