سومین نشست اندیشه راهبردی در حضور رهبر انقلاب برگزار می‌شود.

سومین دوره از نشست‌ اندیشه‌های راهبردی روز چهارشنبه 14 دی ماه 1390 در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و با شرکت محققان و صاحب‌نظران حوزه زنان و خانواده شامل اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و نیز جمعی از اساتید و فضلای حوزوی برگزار می‌شود.
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری، اعلام کرد؛ طی این نشست پس از گزارش دبیر نشست، گروهی از صاحبان مقالات پذیرفته شده، مشروح نظریه‌ها و دیدگاه‌های علمی خود را ارائه می‌دهند و پس از بحث و تبادل نظر آزاد اعضای نشست، رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیان ملاحظات و نکات راهبردی نظام در این حوزه می‌پردازند. بیاناتی که به انتظار خود ایشان نباید بعد از نشست توسط مسئولین فقط تکرار شود بلکه جامعه و رهبری منتظر عملیاتی شدن این نکات و راهبردها هستند.
به گزارش خبرآنلاین به نظر می‌رسد موضوع زن و خانواده آنقدر در کشور اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب، سومین نشست از سلسله نشست‌های راهبردی را به این موضوع اختصاص داده‌اند. از این رو فراخوان مقالات شامل محورهای علمی نشست و دستورالعمل تدوین مقالات در تیرماه سال جاری به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ارسال شد و متعاقبا وب‌گاه نشست برای اطلاع‌رسانی و دریافت مقالات به صورت الکترونیکی در آدرس www.dnar.ir فعال گردید که استقبال شایسته‌ای از سوی استادان و محققان حوزه زنان و خانواده از نشست به عمل آمد و مقالات زیادی به دبیرخانه نشست رسید.
شایان ذکر است با توجه به تقاضای زیاد برای تمدید مهلت ارسال مقالات، این مهلت یک‌بار تمدید شد و هر کدام از اندیشمندان و صاحبان‌نظران این فرصت را داشتند تا در این نشست راهبردی سهیم باشند.
به نظر می‌رسد علمی شدن و راهبردی شدن سیاست‌های کلان در حوزه زنان و خانواده چندان مورد توافق برخی از افراد و جریان‌های فمینیستی از جمله گروه مطالعات زنان انجمن جامعه شناسی ایران نبوده که با وجود فضای آزاد نقد برای همه صاحب‌نظران و اساتید حوزه زنان و خانواده، در این حرکت علمی مشارکت نکردند.
نشست اندیشه‌های راهبردی با هدف فراهم نمودن بستر مشارکت اندیشمندان و متخصصان کشور و ایجاد محیط تضارب آزاد آرای تخصصی و راهبردی به منظور تبیین ابعاد و جنبه‌های نظری و عملی پیرامون موضوعات مهم و اساسی کشور و کمک به ایجاد گفتمان علمی و کاربردی و تصمیم‌سازی نسبت به این موضوعات در محضر رهبر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
دبیرخانه نشست اندیشه‌های راهبردی همچون دو نشست قبلی به عنوان مسئول برگزاری نشست از همکاری ارزنده شخصیت‌های علمی ذی‌ربط برخوردار است و بسیاری از مراکز علمی از طریق اعضای هیات علمی خود و به واسطه مقالاتی که ارسال نموده‌اند در این رویداد عالی علمی مشارکت فعال دارند.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =