الف نوشت:<BR>

دو مقام ارشد سابق آمريكا اعلام كردند كه واشنگتن بايد از ناكامي‌هاي جنگ‌هاي گذشته‌اش درس بگيرد و مناقشه‌ در مورد برنامه هسته‌اي ايران را از طريق ديپلماسي حل‌وفصل كند نه تهدید به جنگ.
به گزارش شينهوا، در حاليكه آمريكا و هم پيمانانش همچنان در راستاي اعمال تحريم‌ها و فشارهاي بيشتر عليه ايران گام برداشته‌اند، " توماس پيكرينگ" معاون سابق وزير خارجه آمريكا در امور سياسي در دولت بيل كلينتون كه سفير سابق آمريكا در روسيه، اسرائيل، اردن نيز بوده و همچنين " ويليام لوئرس" سفير سابق آمريكا در چكسلواكي سابق در سال 1983 تا 1986 و رئيس مجمع سازمان ملل از سال 1999 تا 2009 در مقاله‌اي مشترك در روزنامه واشنگتن پست در مورد اينكه مقامات دولتي آمريكا و كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري اين كشور به طور روزانه در مورد اقدامات نظامي عليه ايران صحبت مي كنند، ابراز نگراني كردند.
اين دو مقام ارشد سابق آمريكا ضمن هشدار نسبت به وقوع يك جنگ فاجعه‌آميز تاكيد كردند كه آمریکا باید از ناکامی‌های جنگهای گذشته از جمله جنگ اخیر در عراق درس بگیرد. توماس پيكرينگ و ويليام لوئرس بر این باورند که اگر به خاطر جنگ عراق نبود، هزاران آمریکایی هنوز زنده بودند و آمریکا چندین تریليون دلار سرمایه داشت که می‌توانست در بهبود شرایط اقتصادی این کشور کمک کند.
این دو دیپلمات ارشد سابق آمریکا از واشنگتن خواستند تا به جای تهدید ایران، راه تعامل و مذاکره را در پیش بگیرد چون تاریخ ثابت کرده است دیپلماسی نتایج مفیدی به همراه دارد نه تهدید یا اقدام نظامی.آنها معتقدند که اقدام نظامی می‌تواند تصور حصول موفقیت فوری را در ذهن‌ها ایجاد کند اما همیشه پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به همراه داشته است. این دو مقام سابق آمریکایی در این مقاله نوشتند: دولت آمریکا باید اقدامات مختلف خلاقانه برای تعامل با مقامات ایران انجام دهد تا به راه‌حل‌های پایدار با هزینه‌های کمتر دست یابد.
اظهارات این دو مقام سابق در آمریکا در حالی مطرح شده است که ایران در چند روز اخیر با برگزاری مانور در تنگه هرمز قدرت‌نمایی می کند و به آمریکا هشدار داده که در صورت ادامه اعمال فشارها تنگه هرمز را خواهد بست.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =