وزیر سابق نفت می​گوید تحریم نفتی ایران چیز جدیدی نیست و در نهایت برای اروپایی​ها مشکلات فراوانی ایجاد خواهد کرد.

مسعود میر کاظمی در حاشیه مراسم تشیع سردار صیاف از فرماندهان سپاه در گفت وگو با خبرآنلاین، در خصوص ارزیابی اش از تحریم جدید نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا، اظهار داشت: تحریم چیز جدیدی نیست و تا زمانی که پرچم جمهوری اسلامی ایران در این کشور افراشته است، این تحریم ها ادامه دارد. چرا که آنها با اصل نظام مشکل دارند، و بحث هسته ای و حقوق بشر و... بهانه ای بیش نیست.
وی با اشاره تحریم شرکت های ایرانی در سال های ابتدای انقلاب، افزود: در ابتدای انقلاب، شرکت ها اجازه فروش جنس نداشتند و در ادامه هم با تحریم مالی و پولی، سیستم های پولی را بر روی ایران بستند. امروز هم بحث نفت را مطرح می کنند، اما  کما فی سابق شکست می خوردند و خودشان هم می دانند که این تحریم ها اثری ندارد و روز به روز هم ایران قدرتمند تر خواهد شد.
 وزیر سابق نفت در پاسخ به اینکه چرا علی رغم اینکه کشور های اروپایی دچار مشکلات اقتصادی هستند، دست به تحریم ایران می زنند؟، تصریح کرد: البته ما سهم زیادی در فروش نفت به اروپا نداریم، اما آنها به نفت ایران نیاز دارند و این اقدام آنها برای جمهوری اسلامی ایران مشکلی ایجاد نمی کند، ولی برای اروپایی ها مشکلات فروانی ایجاد خواهد کرد. چرا که وقتی عرضه نفت دچار مشکل شود، بالطبع قیمت آن هم افزایش خواهد یافت.
میر کاظمی در واکنش به اعلام عربستان مبنی بر افزایش تولید نفت، در پاسخ به اینکه این اقدام عربستان بر خلاف تعهدات کشور های عضو اوپک نیست؟، گفت: اوپک متاسفانه افزایش تولید را تصویب کرده است.
از او به عنوان یکی از نامزدهای جبهه پایداری برای حضور در انتخابات مجلس نام برده می شود. وی در پاسخ به این پرسش خبرآنلاین که آیا حضورش در لیست جبهه پایداری قطعی است؟، اظهار داشت: بنده مستقل کاندیدا شدم، ولی برخی از دوستان لطف می کنند و بنده را در لیست های خودشان قرار می دهند.
وی ارزیابی از رقابت دو طیف اصولگرا در انتخابات مجلس را به زمانی دیگر موکول کرد.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =