روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص بازداشت دکتر سید مجتبی عطاردی یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرد.

 به گزارش خبرآنلاین، متن بیانیه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه صنعتی شریف، به این شرح است؛

در تاریخ 16 آذرماه سال جاری دکتر سید مجتبی عطاردی یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه شریف در بدو ورود به ایالات متحده، علی‌رغم داشتن مجوزهای قانونی ورود به آن کشور به دست عمال دولت آن کشور بازداشت و پس از یک سکته‌ی خفیف مغزی و معالجه در بیمارستان به زندان لوس‌آنجلس منتقل شد. وی از این تاریخ به بعد در زندان بسر می‌برد. طبق گزارشات واصله اتهام اصلی ایشان انتقال برخی وسایل برای آزمایشگاه ایشان در دانشگاه از آن کشور می‌باشد.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف ضمن محکوم نمودن بازداشت ایشان مواردی را در این خصوص به اطلاع عموم می‌رساند.

1- دکتر عطاردی دانشیار دانشگاه شریف با سابقه‌ی 15 سال فعالیت علمی و تحقیقاتی برجسته در حوزه‌ی مدارات مجتمع بوده است. ایشان دانشجویان متعددی در دوره‌های دکترا و فوق لیسانس تربیت نموده‌اند و دانشجویان ایشان در حال حاضر در داخل و حارج کشور از افراد برجسته‌ی علمی می‌باشند.

2- زمینه‌ فعالیت ایشان در حوزه‌ی کارهای غیر نظامی و عمدتاً بر روی طراحی تراشه های کارت هوشمند و گیرنده ی‌ تلویزیون دیجیتال بوده است.

3- از ایشان آثار علمی زیادی در غالب مقالات به زبان‌های انگلیسی و فارسی و همچنین کتب درسی به جا مانده که همگی موید فعالیت‌های صرفاً علمی ایشان در این حوزه بوده‌اند. کلیه‌ی این مقالات حول مسایل غیرنظامی برای کاربردهای روزمره جامعه‌ی بشری شکل گرفته.

4- ایشان در چهارده ماه گذشته دوبار دچار سکته‌ی قلبی شده‌اند و برای معالجه به کشور ایالات متحده سفر کرده بوده‌اند.

5- مواردی که ایشان متهم به خرید آن هستند همگی ابزارهای ساده آزمایشگاهی‌ای است که به سادگی توسط هرکسی قابل ابتیاع و انتقال به ایران بوده است. بسیاری از این موارد هم اکنون در اکثر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها دلیلی که ممکن است ایشان شخصاً مبادرت به خرید این وسایل کرده باشند آسان‌تر کردن فرایند خرید بوده است.

ما بر این باوریم که بازداشت یک شخصیت علمی برجسته به دلایلی چنین سطحی اشتباهی بزرگ و در تعارض با شعار پیشرفت علم به عنوان یک میراث بشری است. خرید وسایل آزمایشگاهی توسط اساتید دانشگاه های دنیا امری نه تنها معمول بلکه بایسته است. این مایه‌ی تعجب و نگرانی است که کشوری که مدعی گسترش علم و دانش در سطح دنیا است، دست به چنین اعمال زشت و کودکانه‌ای بزند. بر این باوریم که این حرکات کوچکترین تغییری در روند پیشرفت علمی اساتید دانشگاه شریف و سایردانشگاه های کشور نخواهد داشت.»

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    26 40
    بهتر است دولت تعلل نکند و از طریق وزارت خارجه زودتر و تا دیر نشده اقدام کند.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    72 16
    .استاد چرا حالا رفتی از استکبار جهانی خرید کنی ؟ خودمون نمی تونستیم تولید کنیم ؟
  • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    61 14
    مگر ما تحریم نشده ایم وامریکا دشمن نیست چرا از انجا چیز میخریم که گرفتار شویم
  • بی نظر ZA ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    43 4
    باید عرض کنم که تمامی شرکتهای فروش تجهیزات آزمایشگاهی در آمریکا فروش به ایران، کره شمالی و کوبا نداشته و حتی برخی شرکتها نظیر OMEGA علاوه بر این از خریداران تعهدنامه ای مبنی بر عدم فروش به کشورهای ثالث را دریافت می کنند. بنده در خرید یک ویسکوزیمتر که دستگاه پیچیده نیز نمی باشد این مشکل را داشتم، پس از درخواست فاکتور به نام بنده و دانشگاه با توجه به اسم اسلامی بنده شرکت کپی پاسپورت را تقاضا کرد و سپس از اطلاع از ایرانی بودن بنده از فروش دستگاه به دانشگاهی که در یک کشور دیگر قرار دارد خودداری کرد. بنظر بنده اگر ایشان برای خرید این تجهیزات بنام دانشگاه و یا فردی در آمریکا اقدام کرده باشند تا آنرا بصورت بار مسافرتی وارد ایران نمایند. مشکل حقوقی بزرگی بوده و در صورت امضای تفاهم نامه عدم .......
    • بدون نام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
      6 3
      اسم اون دستگاهي كه شما ميگي ويسكومتر(اندازه گيري ويسكوزيته و خواص رئولوژيك سيال) هست نه ويسكوزيمتر !!!!!!!!
  • بی نظر ZA ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    66 3
    .... انتقال به کشور ثالث طبق قوانین آمریکا و مفاد قرارداری که خود امضا نموده اند در دادگاههای آمریکا و بصورا یک دعاوی حقوقی مطرح بوده و با قرار وثیقه و جریمه مالی مواجه می شوند. لطفا برای اطلاع سایر عزیزان دانشگاهی در سایت قرار دهید که در هنگام نهایی کردن سفارش در هر دانشگاهی در جهان باشند بدلیل ایرانی بودن حتما به مفاد قرارداری که امضا می نمایند آگاه باشند. مورد این استاد گرامی هم مورد بزرگی نبوده پس از جریمه مالی بدلیل عدم رعابت مفاد قرارداد به میهن بازمیگردند. از افراد غیر مطلع خواهشمندم از بیان نظرات بدون مبنای حقوقی و علمی خودداری نمایندو به امید موفقیت ایران و تمامی ایرانیان عزیز در سرتاسر کره خاکی
  • بدون نام CA ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    12 1
    "...از ایشان آثار علمی زیادی ... به جا مانده..." مگر ایشان در قید حیات نمی باشند؟
  • بدون نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    6 1
    بالخره براي درمان رفته يا براي خريد وسايل ؟!؟!
  • ایرانی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    7 1
    این تناقصات را کجای دلمان بذاریم. اخبار 20.30شنبه 8/11/90"ایشان که برای معالجه به امریکا سفر کرده بودنددر بدو ورود دستگیر و ..." بیانیه روابط عمومی دانشگاه..." در تاریخ 16آذر در بدو ورودپس از سکته خفیف و معالجه به زندان....منتقل شده اند" اگر ایشان در تاریخ یاد شده دستگیر و زندانی شده اند چرا تاکنون اطلاع رسانی نشده؟ حتما" منتظر بوده اند تا دیگران اطلاع رسانی و حضرات تکذیب نمایند.