الف نوشت:

با ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار در آزاد گذاشتن بانک ها در تعیین نرخ سود سپرده‌ها، مسابقه بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری برای افزایش نرخ سودهای علی الحساب و جذب سپرده‌های عمومی شروع شده است.

 با گذشت 5 روز از ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار به تدریج برخی بانک‌های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری نرخ‌های جذاب خود را برای جذب سرمایه‌ها اعلام کرده اند و برخی دیگر نیز منتظر هستند تا پس از اعلام نرخ توسط رقبا، نرخ هایی بالاتر اعلام کنند تا سپرده ها را بسوی خود جذب کنند.

هر چند شنبه شب شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها سقف سود بانکی را 20 درصد اعلام کرد اما مصوبات این شورا برای بانک‌ها الزام‌آور نیست و پیش از این هم بانک‌های خصوصی به تصمیمات این شورا بی اعتنایی می‌کردند.

صبح امروز یکی از بانک‌های خصوصی نرخ سود روز شمار خود را 15 درصد و نرخ سود 5ساله خود را برای سپرده‌ بیش از 50 میلیون تومان 25 درصد اعلام کرد. با توجه به نزدیکی روزهای پایان سال و امکان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری برای دریافت سودهای بسیار بالا در عقود مختلف، پیش بینی می شود طی روزهای آینده، دیگر بانک‌های خصوصی و موسسات مالی اعتباری وارد این مسابقه شوند و نرخ‌های بسیار جذاب‌تری برای جذب سپرده‌های بیشتر اعلام کنند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سيد حامد سليمي IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    36 2
    به نظر موسسات مالي و اعتباري محل مناسب تري براي سرمايه گذاري مشتريان ميباشند به شكلي كه ميتوان با مبلغ بالاي 50 ميليون توان عددي نزديك به 28% را نيز براي سود سرمايه گذاري دريافت نمود ،در هر حال آنچه روشن است مشتري به دنبال سود بيشتر و ريسك كمتر است كه شايد با وضع جاري در بازار دلار و سكه بيشتر سرمايه ها به اين سمت كشيده شود .
    • بابک IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      1 0
      کدوم موسسه بالای 28٪ سود میده من خونمو میفروشم میزارم اونجا
  • بدون نام US ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    5 0
    حسيني كه گفت بالاي 20% خلافه؟ هر كي واسه خودش يه چيزي ميگه، يه روز گفتن حداقل بيست درصد، الام ميگن حداكثر 20 درصد، يك ساله رو ميگن 17،‌ 5 ساله رو ميگن 25، ميري بانك حساب باز كني،‌ميگن معلوم نيست سود، و اين وسط اعتماد مردمه كه زير دست و پا داره له ميشه.
  • بدون نام IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    8 1
    با این درصدها به جایی نمیرسیم دلار رفت بالا
  • بدون نام DE ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    0 9
    سودهای بالاتر از 20 درصد برای 5 ساله و 7 درصد برای روزشمار غیرقانونی است . مواظب باشید با این تبلیغات گول نخورید.
  • کوشا IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    0 0
    با تورم 40 درصد سود 20 درصد چه معنی میده