۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۰

مقامات وزارت دارائی مالزی اعلام کردند با واگذاری پروتن به بخش خصوصی امیدوارند این شرکت اتومبیل سازی وارد مرحله جدیدی از رشد خود در سطح جهانی شود.

محسن روحی صفت
پس از سالها انتظار و حدس و گمان در مورد سرنوشت شرکت اتومبیل سازی پروتون مالزی و گفتگوهای مسئولان این شرکت در مورد همکاری با شرکت فولکس واگن و جنرال موتورز، وزارت دارائی مالزی سهام خود را که حدود 40 در صد کل سهام شرکت می شد به ارزش 410 میلیون دلار به بخش خصوصی واگذار نمود. قرار است شرکت خریدار بقیه سهام را از سهامداران که ارزش آن حدود یک میلیارد دلار میشود خریداری کند.
مقامات وزارت دارائی مالزی اعلام کردند با واگذاری پروتن به بخش خصوصی امیدوارند این شرکت اتومبیل سازی وارد مرحله جدیدی از رشد خود در سطح جهانی شود. شرکت" دی آر بی های کام" خریدار جدید پروتن می باشد. شرکت مذکور از جمله شرکت های پیشگام در خودرو سازی در کشور مالزی است که هوندا و بنز را مونتاژ می کند و در زمینه موتور سیکلت و خودرو سنگین فعالیت دارد. این شرکت در ایالت پهنگ فولکس واگن نیز تولید میکند. پروتن در این شکل جدید قادر خواهد بود از فن آوری فولکس واگن آلمان بهره برده و بازار آسیای جنوب شرقی را تحت پوشش خود قرار دهد. پروتن در سال 1980 توسط دولت مالزی بعنوان یک شرکت خودرو سازی ملی تاسیس گردید.آنچه موجب شده دولت مالزی سهام خود را واگذار کند برطرف کردن نقاط ضعفی که این خودرو در مالزی داشته و انتخاب مسیری استراتژیک برای رشد و توسعه صنعت خودرو سازی مالزی در سطح جهانی و رقابت با دیگران میباشد.
شرکت پروتن از ناکارآمدی اداری و فساد که نتیجه مدیریت دولتی بوده رنج می برده و همچنین ناتوان از رقابت در قیمت خودرو در مقایسه با خودرو های خارجی است. مردم مالزی از کیفیت پروتن در مقایسه با اتومبیل های ژاپنی و کره ای و غربی انتقاد دارند. به نظر میرسد دولت مالزی با سیاستگذاری مناسب در حال تجمیع امکانات خود در بخش خصوصی برای مطرح کردن خودروی ساخت مالزی در سطح جهانی و افزایش قدرت رقابت در بازار داخلی در برابر واردات خودروهای خارجی است، اقدامی که کره جنوبی ده سال پیش انجام داد. مالک جدید شرکت پروتن هولدینگ البخاری است که از حامیان حزب حاکم دولت مالزی به حساب می آید.

26331/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
    4 1
    بازهم خدا پدر اين توليدكننده ها را بيامرزه تامتوجه شدند مردم ناراضي هستند سريع به فكر جايگزين آن برآمدند مثل ايران كه نيست هر آشغالي كه توليد مي كنند مردم جيكشان در نمي آيد هر چند اگر چيزي هم بگند گوش شنوائي وجود ندارد. آنچه يافت مي نشود آنم آرزوست ؟؟؟؟؟