معاون وزیرصنعت،معدن وتجارت گفت: هیچ محدودیتی در استفاده از نرخ ارز مرجع برای واحدهای تولیدی منوط بر ثبت سفارش وجود ندارد.

محسن صالحی نیا  در دور سوم سفرهای ستاد تسهیل امور و پشتیبانی از واحدهای تولیدی به شهرک صنعتی پایتخت(علی آباد) با بیان اینکه موضوع استفاده از نرخ ارز مرجع، برای واحدهای تولیدی جهت تامین مواد اولیه و ملزومات تولید خواهد بود افزود: هم اکنون هیچ واحد تولیدی در استفاده ارز به نرخ مرجع با محدودیت و مشکل روبرو نخواهد بود منوط بر اینکه در ابتدا ثبت سفارش صورت گیرد و بدین ترتیب امکان دریافت ارز با نرخ مرجع امکان پذیر است.

معاون وزير صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: همچنین راهکارها و روش های اجرایی دقیقی نیز برای گشایش اعتبارات خارجی و انتقال پول در نظر گرفته شده است که علاوه بر معاونت امور صنایع و اقتصادی وزارتخانه، سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها نیز آمادگی لازم را برای تبادل اطلاعات و ارائه راهکارها به واحدهای صنعتی را دارند.

صالحی نیا در ادامه، بررسی و حل مشکلات تامین نقدینگی وتسهیلات مالی و اعتباری از سوی بانکها، تهیه و تامین مواد اولیه و قطعات و ملزومات و همچنین نوسانات نرخ ارز و مسائل پیرامون آن را از جمله مشکلاتی دانست که هم اکنون واحدها به آن مواجه هستند و اقدامات مناسبی در وزارتخانه در حال پیگیری است.

قائم مقام ستاد تسهیل همچنین با بیان اینکه برخی از واحدها برای خرید مواد اولیه و ملزومات نیازمند خرید خارجی از طریق گشایش اعتبار یا حواله می باشند اظهار کرد: برای این موضوع تمهیدات خاصی در کارگروه مربوطه اندیشیده شده است که بر اساس آن هیچ واحد صنعتی در این راستا با مشکل مواجه نخواهد شد.

معاون وزير صنعت ، معدن وتجارت همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به از تداوم تشکیل ستاد و تاکید بر ضرورت تداوم آن افزود: تلاش می کنیم تا این ستاد مامن خوبی برای حل مسائل و مشکلات واحدها وشهرکهای صنعتی در حوزه های مختلف محسوب شود.

وی، توجه بیش از پیش به توسعه زیرساختها علی الخصوص در شهرکهای صنعتی و تسریع در پی گیری موضوعات و ارائه راهکارهای اجرایی را از مواردی برشمرد که نیازمند برنامه ریزی هدف دار و بسترسازی های لازم است.

صالحی نیا همچنین حمایت از تولید داخل را از اولویتهای وزارت صنعت، معدن و تجارت ذکر کرد و گفت: از این رو رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی با جدیت در حال بررسی و پیگیری است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =