گروه شرکت های توسعه معادن روی ایران در یازده ماهه سال جاری توانست رکورد تولید 100 هزار تنی شمش روی را به ثبت برساند.

فروزنده ، مدیرعامل شرکت توسعه معادن روی با بیان این مطلب که پیش بینی میزان تولید شرکت در سال جاری بالغ بر 125 هزار تن می باشد و تا کنون 100 هزار تن آن محقق شده است، اظهار داشت: این میزان تولید در حالی است که صنعت به لحاظ تامین مواد اولیه در مضیقه قرار دارد. همچنین شایان ذکر است که تولید شمش روی گروه در سال گذشته 89 هزار تن بود.
فروزنده همچنین با اشاره به وضعیت تولید روی در کشور اعلام کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته قصد داریم طی پروسه 5 ساله میزان تولید خود را از 125 هزار تن به 400 هزار تن افزایش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه پتانسیل های لازم جهت دستیابی به تولید 400 هزار تنی وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر معادن موجود در اختیار ما نیست و در این زمینه به کمک دولت نیازمند هستیم تا با در اختیار قرار دادن آنها به بخش خصوصی بتوانیم میزان تولیدات کشور را افزایش دهیم.
وی با اشاره به واگذاری معدن در سال 1376 به شرکت توسعه معادن روی، بیان داشت: در آن سال ما واردکننده روی بودیم و صادرات نداشتیم، اما در حال حاضر علاوه بر تامین نیازهای داخلی، قسمت اعظم تولیدات به بازارهای جهانی صادر می شود.
به گفته فروزنده تولید سرب و روی در گروه حدود یک درصد کل تولیدات جهان را به خود اختصاص می دهد.
مدیرعامل بزرگترین تولیدکننده سرب و روی خاورمیانه، وضعیت بازار سرب و روی ایران را نسبتا خوب ارزیابی کرد و اذعان داشت: البته امروز شاهد کمبود منابع معدنی هستیم که برای افزایش تولید کارخانجات ما را در مضیغه قرار داده است.
وی در همین زمینه ادامه داد: در حال حاضر منابع معدنی کم است و آن مقدار از ماده معدنی که مورد نیاز شرکت است تحویل نمی شود.
وی ادامه داد: نیاز سالانه گروه به خاک معدنی حدود 750 هزار تن می باشد که اگر این مقدار در اختیارمان بود شرایط بهتری را دنبال می کردیم.
وی ضمن تشکر از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خاطر نشان کرد: امیدواریم با واگذاری معدن انگوران و مهدی آباد به کنسرسیوم متشکل از همه تولیدکنندگان بتوانیم مشکل ماده اولیه صنعت را حل و زمینه جذب سرمایه برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال در این صنعت ارز آور فراهم گردد.
وی در خصوص بحث هدفمندی یارانه ها و اثرات آن خاطرنشان ساخت: با اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها شرایط تغییر یافته است، اما همه بنگاه ها برای ادامه بقای خود ناچار به هماهنگی با این وضعیت هستند.
وی ادامه داد: شرکت توسعه معادن روی ایران بعد از اجرای قانون هدفمندی 20 تا 25 درصد با افزایش قیمت تمام شده رو به رو شد منتها خود را با شرایط جدید هماهنگ نمود و با کاهش مواد مصرفی، افزایش راندمان کار و صرفه جویی توانست افزایش قیمت خود را تا حدودی جبران کند.

22239

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =