زمان بندی و محل مذاکرات ایران و 5+1 در ترکیه مشخص شد.

 به گزارش خبرآنلاین، گروه مذاکره کننده ایران با گروه 1+5 در باره برنامه هسته ای کشورمان ، بامداد روز جمعه وارد استانبول می شود.
سعید جلیلی دبیرشورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد کشورمان با گروه 1+5 در راس هیاتی چهار نفره روز جمعه وارد استانبول می شود و در هتل هیلتون این شهر مستقر خواهد شد.
مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 روز شنبه آینده در سالن «لطفی کردار» استانبول برگزار می شود.
 در همن حال روز چهارشنبه وزیر خارجه ایران گذاشتن هرگونه شرط و شروط قبل از مذاکره را بی معنا دانست و از 5+1خواست که صادقانه پای میز مذاکره بنشیند.
علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه درباره برخی ‌اخبار منتشر شده در رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه 1+5 در مذاکرات آتی با ایران شروطی را مطرح خواهد کرد، گفت: موارد مطرح شده تنها موضوعات رسانه‌ای است و ما نمی‌توانیم مبنای قضاوت خودمان را مسائل منعکس شده در رسانه‌ها قرار دهیم.
صالحی با اشاره به مواضع اخیر گروه 1+5 گفت: امیدواریم 1+5 صادقانه پای میز مذاکره بنشیند و ما نیز با نیت صادقانه تلاش می‌کنیم هر دو طرف به صورت برد - برد به نتیجه مرضی‌الطرفین برسند تا هم جمهوری اسلامی ایران به حق و حقوق خود دست یابد و هم نگرانی گروه 1+5 از آنچه تاکنون اعلام کرده برطرف شود.
 /2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يك ايراني IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    103 8
    به اميد خدا همه چيز درست مي شه همگي براي سرافرازي ايرانمون دعا كنيم...
  • قوی سفید IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    43 3
    به امید خدا که دو طرف هیچکدام سنگ اندازی نکنند
  • فرید IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    15 4
    این دور مذاکرات واقعا با دفعات قبل فرق می کنه اعلام نظرات قبل از مذاکره که در مذاکرا ت دیپلماتیک بسیار حائز اهمیت بسیار مثبت تر از دفعات قبل..دیگه خبری از پیش شرط ها و آیه یاس از طرفین نیست مذاکرات داره سمت و سو پیدا می کنه البته نباید انتظار آنچنانی داشت اما اگر قدم اول محکم برداشته بشه انشا الله قدم های بعدی محکم تر به قول یه رئیس جمهوری که می گفت دیوار بی اعتمادی ایران و آمریکا بلند و باید هرچه زودتر خراب بشه این اولین تیشه به ریشه این دیواره امیدواریم که دو طرف بفهمن که این دیوار از پای بست سست.... به امید ایرانی آباد و آزاد در سایه محبت و ترحم اهل بیت (ع)
  • ebrahim IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    2 16
    ملت ما هر چه تاکنون بدست اورده از ایستادگی بر مواضع بحق خود بوده و هر جا با هر توجیهی خواسته ایم یک ذره کوتاه بیائیم غربیهای متفرعن پر رو شده اند. اینها برای برد برد نمیایند بلکه فقط به برد خودشان میاندیشند.
    • کمال IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      0 3
      آمریکا وگروه1 5 فهمیدند در مقابل اراده ملت ایران بایستی کوتاه بیاندواین موضوع قبل از برگزاری جلسه کاملا خودشو نشون می ده اینشالله تیم مذاکره کننده ایرانی پیروز میدان خواهد بودو در نهایت ملت ایران پیروز می شود