۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵

مدیر بین‌الملل شرکت ملی نفت امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و از جزییات تحریم پیش دستانه نفت از سوی ایران خبرداد.

براساس اظهارات سیدمحسن قمصری،برنامه پیش‌دستانه تحریم نفت اروپا را به شورای عالی امنیت ملی ارائه شده و این شورا درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند.
به گفته او ،شرکت ملی نفت به دنبال معاملات کاغذی نفت هست که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، آماده خواهد بود فعالانه در آن مشارکت کند.
قمصری اظهار داشت: برای فروش اوراق سلف و معاملات آن نیز روش‌های مورد نیاز فراهم شده و آمادگی راه‌اندازی آن را در طول سال جاری داریم.
وی در پاسخ به پرسش فارس درباره تحریم پیش‌دستانه گفت: ما برنامه تحریم پیش‌دستانه صادرات نفت به اروپا را به شورای عالی امنیت ملی ارائه کردیم و با آنها در حال تعامل هستیم.
وی تصریح کرد: تصمیم‌گیری برای قطع صادرات نفت به فرانسه و انگلیس از همین تعامل خارج شد و درباره تحریم پیش‌دستانه سایر کشورها نیز شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری خواهد کرد.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران همچنین از فروش نفت به روش سلف خبر داد و یادآور شد: اگرچه قرار بود این کار سال گذشته انجام شود ولی این شرکت برای فروش نفت به این روش آمادگی لازم را دارد.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران افزود: میزان صادرات نفت کشور بر اساس قراردادها حدود 2.1 میلیون بشکه در روز است ولی میزان صادرات با توجه به شرایط پالایشگر ها در فصل های مختلف سال نوسان دارد.
قمصری گفت: بر اساس قراردادهای بلندمدت روزانه 2.1 میلیون بشکه صادرات نفت داریم که علاوه بر این صادرات نفت نیز به صورت تک محموله ای انجام می شود که این میزان حدود 10 تا 15 درصد است.
وی تصریح کرد: میزان صادرات نفت ژاپن نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نکرده و قراردادهای صادراتی را نیز با این کشور تمدید کردیم.

22139

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =