۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵

ایسنا نوشت:

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب با تأیید ممنوعیت حضور نشر چشمه در نمایشگاه، این موضوع را خارج از تصمیم‌گیری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد.

داریوش رضوانی ـ قائم‌مقام و معاون اجرایی بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ـ درباره‌ ممنوعیت حضور این ناشر تعلیقی در نمایشگاه کتاب که البته پیش‌تر اعلام شده بود می‌تواند در نمایشگاه حضور داشته باشد، توضیح داد: «معاونت فرهنگی اعلام کرده بود ناشرانی که مسائل و مشکلاتی داشته‌اند، می‌توانند با توجه به پی‌گیری اتحادیه‌ ناشران در نمایشگاه حضور داشته باشند؛ اما این در حالی است که دستگاه قضایی و نهادهای ذی‌ربط منعی را برای حضور ناشری اعلام نکنند.»
 

او با بیان این‌که ما زمینه را برای حضور ناشران در نمایشگاه کتاب فراهم کرده‌ایم، تأکید کرد: «ما برای حضور برخی از ناشران استعلام می‌کنیم و اگر جواب منفی باشد و یا دستگاه قضایی به ما چیزی اعلام کند، حضور آن ناشر منتفی خواهد بود.»
 

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران با تأکید بر رویکرد تعاملی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، گفت: «ما از قبل، این رویکرد را به اتحادیه‌ی ناشران اعلام کرده‌ایم؛ اما تنها نشری که به ما اعلام شده نمی‌تواند در نمایشگاه حضور داشته باشد، نشر چشمه است.»


نشر ثالث دیگر ناشر تعلیقی است، که محمد حسینی ـ از همکاران این انتشارات ـ گفت که چیزی درباره‌ ممنوعیت حضور در نمایشگاه به آن‌ها اعلام نشده است.
 

گفته می‌شود، موضوع به تعلیق درآمدن فعالیت‌های نشر چشمه بیش از هر چیز به محتوای بیش‌تر آثاری که در ماه‌های گذشته برای دریافت مجوز نشر ارائه کرده است، برمی‌گردد.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سما IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    52 2
    كاش يك آيكون "متاسفم" ثابت در بخش نظرات اين گونه خبرها مي گذاشتيد كي هي مجبور نباشيم اين كلمه رو تايپ كنيم. 'متاسفم!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    23 2
    چرا به خاطر محتوای بیش‌تر آثاری که در ماه‌های گذشته برای دریافت مجوز نشر ارائه کرده، ممنوع میشه؟ خوب به اون آثار مجوز ندن مشکل حل میشه دیگه.
  • بدون نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    19 6
    به نظر من باید کم کم آقای معاون سینمایی دست به کار بشن و تکلیف تمام این ناشرهای بد رو توی نامه های جداگانه روشن کنن. فقط نشر چشمه نیست ها. 95 درصد این ناشرها کتابهای بد منتشر می کنن. تا وقتی که کتاب دیوان حافظ و روشهای موفقیت و په نه په و قورباغه ات رو بخور(یا بالا بیار؟؟!!!) هست چه دلیلی وجود داره که ناشرها کتاب دیگه ای نشر کنن. من با این حرکت صد در صد موافقم. شما چطور دوست عزیز؟؟؟
    • رامین IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
      4 2
      حالا چون شما اسم حافظ رو گذاشتی کنار اون بقیه من بهت اطمینان میدم که مردم دیگه دیوان حافظ نمیخرن.برو مطمان بخواب.
  • بدون نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    26 1
    می‌توانند بروند خودشان از خودشان کتاب بخرند. خوش بگذرد.
  • بدون نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    8 0
    اگر محتوای کتاب ها مشکل داره پس چرا بهشون مجوز میدن؟
  • امیرحسین NL ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    4 0
    جای بسی تاسفه ... من هرسال می رم نمایشگاه کتاب اما سال به سال دریغ از پارسال ... پارسال اونقدر کتابا ضعیف و تکراری بودن که از خودم خجالت کشیدم ...نمی دونم کی اون روز می رسه که آقایون بفهمند ...تکرار می کنم بفهمند که باید خوراک فرهنگی خوب به این مردم داد ... اگه ما ندیم از بیگانه تغذیه میشه ...اونوقته که میبینیم من و تو یه شبه ره صد ساله می ره ...و این در حالیه که کل مخاطبین شبکه های ما به زور به یک میلیون می رسه ...
  • مهدی IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    6 0
    دلمان به درد می آید.
  • بدون نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    9 1
    در شرایطی که برنامه‌های ماهواره‌ای اوقات فراغت اکثر بینندگان ایرانی را پر می‌کنند، منع فعالیت ناشران ایرانی به بهانه وجود "مسائل و مشکلات" در کار آنها ظلمی است نابخشودنی.
  • نایینی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    8 0
    از مسوولین محترم وزارت ارشاد میخواهم چنانچه دوست دارند نمایشگاه مثل هر سال پررونق برگزار شود بگذارند نشرچشمه و باقی انتشارات در تعلیق حضور داشته باشند ما هر سال از شهرستان برای دیدن و خرید کتاب به نمایشگاه می آییم ولی اگر این عدم حضورها باشد واقعا این نمایشگاه آمدن ندارد
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
    2 0
    بهتر! نمایشگاهی که پارسال توش بستنی فروش ها بیشتر بستنی فروختن تا ناشرها، کتاب همون بهتر که ناشرانِ وزینی مثل چشمه نیان تا نه به مردم توهین شه نه به ناشر!
    • یک نفر که هر سال از تبریز به نمایشگاه می IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
      0 0
      در مورد اینکه نشر چشمه وزین هست یا خیر، چون نمی دانم، چیزی نمی گویم. اما این بخش از مطلب را که بازار بستنی و هله هوله شاید خیلی بهتر از کتاب بود، شک ندارم. کتاب خوب و ارزشمند چیزی است که در نمایشگاه کتاب سال 1390 خیلی کم بود. چرا وضع کتاب در این مملکت این طور می شود؟! باطن که جای خود دارد، حتی ظاهر کتابها هم افت می کنند! چرا؟