مهر نوشت:

متهم ردیف اول پرونده و مدیراصلی شرکت آریا در دفاعیات خود گفت: روز جمعه 14 مرداد ماه سال 90 قرار بازداشت من صادر شد به من گفتند از کشور فرار کن. ولی من ماندم چون از خودم مطمئن بودم. می خواستند ما فرار کنیم بگویند خسروی در رفت.

مه آفرید خسروی متهم ردیف اول پرونده فساد در ادامه جلسه رسیدگی به پرونده فسادبانکی در دفاع از خود گفت: آقای "الف" معاون وزیر در امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد از وزیر 300 میلیارد برای من معرفی نامه گرفت تا بیاید سهامدار بانک آریا بشود. بعدش آقای "ح" نماینده اهواز آمد دفتر من پیشنهاد داد تا فلان لوله سازی را بخریم. بروید یقه معاون استاندار خوزستان آقای "پ" را بگیرید که دنبال فروش لوله سازی به ما بودند. به ما فشار می آوردند که تیم استقلال اهواز را بخریم. نماینده خرمشهر آقای "م" آمد و گفت بیایید فولاد خرمشهر را بخرید که کلی بدهی داشت. حالا همه ساکت شدند.


آقایان به زور گروه ملی فولاد را به من فروختند
مه آفرید خسروی اظهار داشت: من گروه ملی را با رانت نخریدم به خدا آقایان زور کردند تا بخرم. مگر مخم ترکیده بود این شرکت را بخرم.

متهم ردیف اول پرونده گفت: بنده برای این مملکت کار کردم و کارخانه زدم و در تمامی این شهرها استاندار، نماینده مجلس و نماینده اطلاعات در جریان کارهای ما بودند. یک روز بانک مرکزی نامه ای به بانک ملی می زند که گروه آریا تمام بدهی هایش را تسویه کند. سوال اینجاست چرا این نامه به سایر بانکها زده نشد. دلیلش این بود که رابط وزارت اطلاعات با بانک ملی و نماینده سازمان بازرسی در بانک مرکزی از طریق آقای "س" از من 10 میلیارد تومان پول می خواستند تا مجوز بانک آریا را به من بدهند.

خسروی گفت: من به هر مسئولی در کشور گفتم بابا از من رشوه می خواهند تا کارهایم انجام شود تنها سرشان را تکان دادند.


معاون وزیر می دانست ما 4 ماه دیگر زمین می خوریم

مه آفرید خسروی اظهار داشت: آقای "الف" معاون وزیر اقتصاد می دانست ما 4 ماه دیگر زمین می خوریم و این برای من جای سوال است چون تمامی کارها روی روال بود. هرچند امروز این آقا در حاشیه هستند و در حاشیه هم می مانند و کسی جرات ندارد سراغش برود. قاضی گفت: مطمئن باش سراغ همه می رویم.

متهم گفت: یک سری پشت نظام و اعتقادات مردم سنگر گرفتند و از نظام سوء استفاده می کنند. مسئول حراست بانک ملی رابط خاوری در وزارت اطلاعات بوده است. من خدمت آقای پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی رفتم گفتم این مشکلات است. که قاضی گفت من می دانم.

خسروی افزود: روز جمعه 14 مرداد ماه سال 90 قرار بازداشت من صادر می شود. به من گفتند از کشور فرار کن. این خبر را آقای "ش" کارمند سابق یکی از وزارتخانه ها به من گفت. ولی من ماندم چون از خودم مطمئن بودم. می خواستند ما فرار کنیم بگویند خسروی در رفت. 10 ماه است در انفرادی هستم و برای کشورم جان می دهم. تمام رفقای من استرالیا و آمریکا هستند ولی ایران ماندم. من تا آخر سال 86 حتی پاسپورت نداشتم.

خسروی گفت آقای قاضی در خود قوه قضائیه هم مشکل وجود دارد.

قاضی گفت: بگو اعتراف کن.

خسروی گفت: جلسه بعدی.

قاضی گفت: جلسه بعدی وجود ندارد.

در این میان وکیل فریاد زد بگو مه آفرید و اعتراف کن ولی مه آفرید سکوت کرد.

بعد آقای " گ" بلند شد و فریاد زد و گفت تو رو به روح بابات بگو، لامصب بگو.

مه آفرید گفت: اگر من فرار می کردم خاوری دیگر فرار نمی کرد. او می توانست خیلی چیزها را بگوید.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شری IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    49 2
    یاد سریال به کجا چنین شتابان افتادم امان از مافیای ثروت
  • زهرا IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    93 0
    داستان این آقای "مه آفریدورفقا" شده مثل سریال ... که در شبکه خانگی منتشر میشه حالا حالا ها ادامه داره
    • بدون نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      24 1
      آره اينقدر كشش ميدن تا همه موضوع اصلي رو يادشون بره و قضيه تموم شه!
  • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    80 0
    آخرش هندی شد چرا؟!؟!؟!
  • بدون نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    127 1
    واقعا سادست هر کی فکر کنه تو این کشور بدون دادن رشوه کارش پیش میره...مه افرید خسروی هم فقط یک گوشت قربونی بود...برای موندن و پروارتر شدن خیلیها اون باید قربونی میشد...خیلیها که به قول اقای خسروی امروز تو حاشیه امنیت نشستند و هیچ کس هم حتی جرات نداره اسمشون رو بر زبون بیاره...کسانی که 10 میلیارد رشوه میگیرند...معاون وزیری که از برنامه 4 ماه اینده وزارتخونه برای کله پا کردن یک نفر که شاید حق حساب رو دیر پرداخت کرده خبر داره...و خیلیهای دیگه که حتی بردن اسمشون به صورت مخفف هم مو بر تن ادم سیخ میکنه!!همونهایی که پشت نظام و اعتقادات مردم سنگر گرفتند و روز به روز بیت المال رو خالی تر از دیروز میکنند و ...
  • بدون نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    55 1
    ولی کاش بگه!
  • محمدرضا IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    44 10
    خودش به من گفت چی گفت؟ در گوش من گفت چی گفت؟
  • بدون نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    36 0
    آفرین به همه مسئولین خدمت گزار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مانی IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    21 0
    راست میگه من یک شرکت خصوصی دارم و درک میکنم این آقا چی میگه رگه هایی از حقیقت تا پول ندی کارت راه نمی افته قبلا رسم بود زیر میزی میدادی و یه سود حق میگرفتی الان زیر میزی میدی تا حقتو فقط بگیری نه بیشتر البته همه جا اینجوری نیست مطمئنم اما نمیدونم ما هرجا میریم از ما کمیسیون میخوان ما هم که نمیدیم خیالتون تخت حرومه بابا حرومه
  • روحش شاد CH ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    28 1
    واعظان كين جلوه در محراب و منبر ميكنند ... چون به خلوت ميروند آن كار ديگر ميكنند پرسشي دارم ز دانشمند مجلس بازپرس ... توبه فرمايان چرا خود توبه كمتر ميكنند ( تازه اين يكي نميدونم به كدوم دليل كه با هم نتونستن بسازن رو شده ... خدا عالمه كه چقدر پولاي از اين گنده تر به جيب آقايون رفته مردم اين مملكت دارن براي 2زار زور ميزنن ) ... خدا خودش حقشون رو بده
  • محمد IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    15 1
    قسمت بعدی سریال کیه؟من طاقت ندارم تازه رسیده بود جای حساسش!
  • بدون نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    4 39
    نمیدونم واقعا ما مردم معمولی این قدر قیافه مان به گوسفند میاد که این اقا می خواد حرفهایش را باور کنیم با اقاجان خودتی....
    • بدون نام DE ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      28 0
      نه باور کنید راست میگه. من همین امروز به شما تخصص می دهم و سرمایه. بروید ببینید می تونید بدون دادن رشوه و حق حساب کار کنید؟ انقدر مانع سر راهتان قرار می دهند تا خودتان بگویید غلط کردم.
  • نازی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    21 0
    یک پیشنهاد کلا تصمیم بگیریم این حرف نا قابل" م" را از حروف الفبا حذف کنیم بره پی کارش ببینید با یه دونه م چه بر سر مملکت آوردن
  • امیر IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    32 1
    ولی عجب فیلمی شده ها ؟ تهش فکر میکنم کارگران شرکت فولاد آخرش باید زندان برن اینطوری که اینا حرف میزنن هیچکی مقصر نیست
    • شری IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      13 0
      گل گفتی
  • بهزاد BE ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    30 0
    یکی به من بگه طرف میگه من اسما رو جلسه بعدی میگم بعد قاضی میگه جلسه بعد وجود نداره ! اگه قاضی دنبال عدالت بود هر چی میگفت جز این !
  • نیما IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    4 15
    قهرمان اقتصادی کشور یا سلطان رشوه ایران؟! آقا ازت خواستند رشوه بدی؟ خوب کاری کردی دادی چون سود خودت در کار بود برادر من بیخود به این ور و اون ور اشکال نگیر
    • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
      11 1
      بابا چرا متوجه نيستي، اينجا كسي واسه رضاي خدا كاري نميكنه، حاضرم قسم بخورم كه تو 95 درصد مواقع اينجوريه. ميخواي كارت راه بيفته بايد به هر دري بزني، آخرين درشم رشوه. يا اين كه بي خيال زندگي شي.
  • بدون نام US ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    26 0
    خیانت را تمام کرده اید شما رسانه ها اگر این اظهارات آقای خسروی را پیگیری نکنید و مظنونان اصلی را به دادگاه نکشید. اگر این کار را نکنید، لایق نیستید.
  • بدون نام IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    27 0
    کاش اعدامش نکنن. خیلی مخه. اما اول پولارو پس بده
  • بدون نام US ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    3 0
    دلار رفت بالا:دی