فارس نوشت:

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آمار سال 89 و 90 گفت: آمار ازدواج در این دو سال یک درصد رشد داشته است در حالی که آمار طلاق 3.4 رشد کرده است.
معصومه آباد در چهارصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دستور جلسه امروز شورا در خصوص بررسی یک فوریت طرح «تحکیم بنیاد خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی مشترک زوجین قبل از ثبت ازدواج» اظهار داشت: در خصوص این طرح کارهای کارشناسی زیادی صورت گرفته است که نیاز به تصویب آن است.

وی با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری به عنوان یک مرکز خدماتی به یک نهاد فرهنگی اجتماعی تصریح کرد: رویکرد شهرداری در حال حاضر در حال تغییر است و این رویکرد می‌تواند برای دختران و پسران در آستانه ازدواج مؤثر باشد.

آباد ادامه داد: وضعیت فعلی خانواده‌ها به یک عنوان یک اورژانس اجتماعی محسوب می‌شود به طوری که بر اساس آمار سال 89 و 90 آمار ازدواج یک درصد و آمار طلاق 3.4 درصد رشد داشته است که از این طلاق‌ها بیشتر در تهران صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: شاید بعضی افراد فکر کنند مسائل مالی و مادی در ازدواج‌ها مؤثر باشد که چنین هم هست اما بر اساس آمارهای ارائه شده بیشتر طلاق‌های سال 89 و 90 به مناطق شمیرانات که سبک زندگی متفاوتی نسبت به دیگر مردم در جنوب تهران دارند صورت گرفته است.

آباد در ادامه جلسه از اعضای شورای اسلامی شهر تهران خاست تا با یک فوریت این طرح رأی بدهند که در نهایت با رأی گیری رئیس جلسه یک فوریت این طرح رأی نیاورد و قرار شد به صورت عادی در کمیسیون‌ها پیگیری شود.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =