مهر نوشت:

وزیر نیرو با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیری برای تامین آب و برق مورد نیاز کشور در تابستان امسال، از صرف 31 هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث و تکمیل پروژه سد و نیروگاه گتوند در استان خوزستان خبر داد.

 مجید نامجو  با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای تامین آب و برق کشور در تابستان سال جاری، گفت: همچنین لازم است تا برخی پیش بینی ها برای اجرای خطوط انتقال آب به ویژه در بخش شرب، صورت گیرد.
وزیر نیرو، اظهار داشت: برای ایجاد خطوط جدید انتقال آب در کشور تلاش های زیادی صورت گرفته است که در نهایت منجر به این شد که برای این موضوع در بودجه امسال، اعتباراتی پیش بینی شود.
نامجو به نحوه تخصیص منابع خشکسالی در استان های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: اختصاص اعتبارات خشکسالی در استان ها نیاز به تهیه گزارش و طرح در نشست های هیئت دولت، در نهایت دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکلات مطرح شده دارد.
وی اطلاع رسانی در زمینه مدیریت بر منابع آب به ویژه در فصول گرم سال و همچنین خشکسالی را از وظایف مدیران بخش آب کشور برشمرد و بیان داشت: اجرای پروژه سد گتوند می تواند کمک بزرگی به تامین منابع آبی مورد نیاز داشته باشد.
وزیر نیرو در زمینه آخرین وضعیت بهره برداری از سد گتوند به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های جدید وزارت نیرو، از صرف هزینه 31 هزار میلیارد ریالی برای احداث سد گتوند اشاره کرد و گفت: از این میزان، 5 هزار میلیارد ریال برای مباحث مربوط به کنترل نمک این سد هزینه شده است.
به گفته نامجو، از این طریق علاوه بر اینکه سد گتوند می تواند در زمینه تامین انرژی به شبکه برق کشور کمک کند؛ در بخش تامین آب مورد نیاز در حوزه های مختلف نیز قابل استفاده است.
بهره برداری از پروژه سد و نیروگاه گتوند در استان خوزستان؛ مهم ترین طرحی است که از سوی وزارت نیرو در سال جاری دنبال می شود.
از طریق ورود برق تولیدی این سد به مدار، 1000 مگاوات به ظرفیت شبکه در زمان پیک مصرف تابستان افزوده خواهد شد، همچنین دریاچه این سد نیز توان ذخیره بالغ بر 4.5 میلیارد مترمکعب آب را دارا است.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =